Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jaki interfejs ao audi a4 96r tdi

darek127 15 Mar 2005 15:14 8533 10
  • #1
    darek127
    Level 12  
    witam

    posiadam audi a 4 tdi z 96r i planuje kupić interfejs i nie bardzo wiem jaki są różne (z wtykiem OBD II, KKL - line
    (ukł.USB+ISO driver'y+konwerter USBz wtykiem OBD II,KKL-line


    (max232+ISO driver'y)

    (z wtykiem OBD II,
    K- line (max232) jakie są różnice miedzy tymi kablami

    jaki kabel kupić,planuje kupić za kwote do 200 zł
    chciałbym żebym mugł go u żyć też do jakiegoś innego samochodu jak jest to możliwe

    prosze o pomoc
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    adamo
    Level 21  
    Witam
    Kup z wtykiem obd 2 dorobisz przewody z pinami i bedziesz sie podpinał do innych złącz
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    darek127
    Level 12  
    no tak ale nie wiem teraz jaki wybrać bo są różne

    - interfejsy VAG na max 232(K-line) z wyprowadzonymi pinami oraz z wtykiem obd2,

    - interfejsy VAG na transoptorach(K+L line) z wyprowadzonymi pinami oraz wtykiem OBD2

    jeszcze inny posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L

    kablem chciałbym kasować inpekcje olejowe,robić korektę licznika,kasować błędy
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie liczna na szybki zarobek i wielką kase za nic. Jeśli zadajesz takie pytania który kupić i od razu zamierzasz przeprogramować PC to się mylisz. Jeśli zamierzasz od razu zrobić samochód za pomocą jednego VAG'a to fajnie. Sam siedze w takich sprawach ponad 1,5 lata i tak na serio to zawsze jest tyle potrzeba sprzętu że sobie nie pomyślałeś. Najpierw poczytaj różne posty a nie zadawaj pytania, który da mi więcej pieniędzy :) Może cosik pokasujesz błędów, posprawdzasz parametry, ale sterownika to chyba nie przerobisz, bo programy wszystkiego nie robią.

    Pozdrawiam Sadek

    P.S.
    W tym chyba jest wtyczka 16 pin 96r tdi bo w 97 to na pewno.
  • #7
    darek127
    Level 12  
    witam

    nie licze na żaden zarobek jak wiadomo żeby zarobić trzeba coś zrobić a teraz jest tyle osób które przestawiaja liczniki że głowa mala. Szukam kabla do wlasnego użytku chciałbym żeby tym kablem można bylo zrobić jak najwiecej rzeczy bo nie jest mi potrzebny kabel za np.200zł ktorym bedzie można odczytać tylko błedy,a nie bedzie mozna ich wykasować.Tym interfejsem chciałbym kasowć inspekcje olejowe,odczytywać i kasować błedy i jeżeli jest to możliwe poprzez jeden kabel zmieniać parametry np. kąt wtrysku.Jednym słowem nie chce kupić byle czego za duże pieniądze.
    pozdrawiam
  • #8
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to jęsli wiesz czego poszukujesz i umiesz czytać starsze posty, to masz odpowidź, jednym urządeniem nie zrobisz wszystkich modeli. Za grosze nie kupisz czegoś co będzie robić wszystko a po za tym nie ma czegoś takiego co za 100PLN zrobi za ciebie porównanie parametrów odczyta skasuje i samochód umyje.

    Pozdrawiam Sadek.

    P.S.
    Napisałeś
    Quote:
    chciałbym kasować inpekcje olejowe,robić korektę licznika,kasować błędy
    a później
    Quote:
    nie licze na żaden zarobek
    ale że by mógł zrobić wszystko i nie miec pożytku (dziwne) ??
  • #9
    darek127
    Level 12  
    Mam taka mala prosbe niech ludzie ktorzy nie bardzo maja pojecie na temat mojego pytania nie biora udzialau w forum przykalad czytaj poprzednie posty sam chyba wiesz o ktore mi chodzi.

    Czekam na konkretne odpowiedzi a nie na wyrazanie swoich opini.
  • Helpful post
    #10
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No, jeśli byś poczytał posty o interfac'e to byś nie zadawał takiego pytania. Ty chcesz by Ci wszystko opisać (i chyba pokazać) i wytłumaczyć.
    -Na VAG'u na Max'ie 232 nie działają, niektóre nowsze samochody. A zdarza się, że niektóre starsze łączy a na optotriakach nie połączy.
    Brak separacji galwanicznej.
    -Na opto(triakach) masz odseparowany galwanicznie samochód od PC, więc masz bezpieczeństwo, iż nie poleci Ci ani gniazdo RS232 ani płyta główna (na max'ie nie ma tego bezpieczeństwa). Może nie łączyć niektórych starszych modeli.
    -Z podwójną K są podobno jeszcze lepsze od K+L, ale tak jak i na Max'ie i na opto każdy ma jakieś wady, które wychodzą w praktyce.

    Co do wtyczek OBD2 to się przydają, ale nie zawsze albo pasują albo nie masz 16 pin, więc potrzebne są też same piny do podpięcia.

    P.S.
    Jeśli byś, choć troszkę, poczytał różne posty na ten temat to byś nie zadawał takich pytań, bo temat, który lepszy był poruszany kilkanaście razy, bardzo obszernie.
    Jednym Vag'iem nie zrobisz wszystkiego-wystarczy zobaczyć, choć to co napisałem.
    Quote:
    ludzie, którzy nie bardzo maja pojecie na temat mojego pytania nie biorą udziału w forum
    jak na razie to są osoby, które coś robią, w tym temacie i chcą cię uświadomić. (każdy dorosły mężczyzna powinien wiedzieć, że to się myje a nie grzebie ;) )
  • #11
    darek127
    Level 12  
    dziekuje za pomoc

    pozdrawiam