Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Rav4 1CD-FTV D4D Diesel - nie pali, brak pomysłów

car centre 08 Nov 2013 11:14 19956 24
Texa Poland
  • #1
    car centre
    Level 18  
    Auto jak w temacie

    Przyjechało z powodu, że nie pali.
    Okazało sie że ma rozrząd przestawiony o 5 zębów. Ustawiłem rozrząd. Dalej nie paliło.
    Dotarłem do ułamanego jednego zęba na kole sygnałowym wałka rozrządu - wymieniełem koło sygnałowe. Pokręciłem troche rozrusznikiem - coś tam załapało na chwilę i kilka sekund silnik pochodził na w pełni przyciśniętym gazie. Ale nie chodził właściwie, dusił się i miał tendencje do zgaśnięcia. Zgasiłem go żeby się zastanowić co jest nie tak.
    Nic nie wymyśliłem więc palę go jeszcze raz a tu kompresji mu brakuje na dwóch garach - jak zakręciłem rozrusznikiem to po odgłosie silnika od razu widziałem że coś mu się stało z kompresją. Wziąłem tester kompresji - 3 i 4 cylinder brak kompresji.
    Odkręciłem kolektor - zasyfiony smołą z EGRu ledwo prześwit jest na wlot powietrza. No to mówię zassał silnik syfu i się zawory nie domykaja.
    Zdecydowałem otworzyć silnik - zrobiłem test na zawory i rzeczywiście się na czwartym niedomykały ale na trzecim nie było aż tak źle. To mówię nie będę się zastanawiać długo o co chodzi z tym trzecim cylindrem - rozbieram silnik - wymienię przy okazji pierścienie i ma chodzić. Zrobiłem mu więc zawory, wymieniłem pierścienie, reszty nie wymieniałem bo szkoda było ruszać - silnik w dobrym stanie ogólnym. Uszczelka głowicy + nowy rozrząd i zamknąłem silnik.

    Palę go znowu i załapał na chwilę jak wcześniej i zgasł albo sam go zgasiłem (już nie pamiętam). Palę drugi raz - nic. Nawet nie załapie.

    Wziąłem manometr na listwe - ciśnienie pompy bardzo zaniżone - prawie zero. Znajomy ma silnik od takiej samej rav4 - pojechałem wymontowałem pompę i żeby się nie rozdrabniać od razu wziąłem listwę. Włożyłem do tej ravki co ją robię, razem z listwą - pojawiło się ciśnienie ale zbyt małe (juz nie pamiętam dzisiaj jakie). Dobra, myślę nie mam czasu szukac innej pompy, dam mu narazie podkładkę dodatkową na zawór przelewowy na listwie - niech aby odpali, później się zastanowię jak to rozwiązać żeby było jak należy i bez żadnych podkładek korygujących.
    Dałem mu podkładkę i pompa zaczęła dawać normalne ciśnienie i teoretycznie powinien palić.

    Nic jednak z tego. Auto ani dygnie.
    Sprawdziłęm mu jeszcze raz rozrząd czy się nie pomyliłem przy zakładaniu pompy i kompresję mu sprawdziłem (nie wiem po co ale sprawdziłem na wszelki wypadek bo mi już ręce opadły). Wszystko dobrze.

    No to mówię wtryskiwacze zostają bo wszystko jest dobrze.

    Aha, komputer wykazuje zero błędów

    Sprawdzam zasilanie na wtryskach - lipam wtryski nie dostają sygnału do otwarcia.

    No to mówię padł sterownik wtrysków na pewno. Kupiłem sterownik wtrysków, podmieniłem, k....wa, dalej nie pali.

    Już miałem dosyć tego auta, mówię bez żadnej diagnostyki wymieniam mu w ciemno sterownik silnika bo nie chce mi się sprawdzać co jest nie tak.

    Wymieniłem mu sterownik silnika razem z tym sterownikiem wtrysków, dalej cholera nie pali i dalej nie ma sygnału otwarcia wtrysków.
    Na marginesie: sprawdzałem oscyloskopem czujnik wałka i wału i idzie dobrze.

    Panowie, niech mi ktoś znajdzie schemat elektryczny do tego auta bo bez niego nic nie zrobię.
    Wydaje mi się że mu masy gdzieś brakuje i dlatego to wszystko. Ale bez schematu to mi to zajmie mnóstwo czasu żeby dojść gdzie jej brak
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    kortyleski
    Level 43  
    Jakie ciśnienie na rampie widzi sterownik?
  • Texa Poland
  • #3
    car centre
    Level 18  
    kortyleski wrote:
    Jakie ciśnienie na rampie widzi sterownik?


    Tego ci nie powiem. Mam kilka fajnych skanerów do różnych aut ale akurat do toyoty nie mam. Ten co mam jak wchodzę w wartości rzeczywiste to nie chce czytać wartości (nie tylko listwy, żadnych i nie tylko w tym aucie). Ma braki w oprogramowaniu.
    Mogę zrobić pomiar realnego ciśnienia manometrem na listwie. I dodać wartości napięcia na czujniku listwy.
  • Helpful post
    #4
    seat21
    Level 28  
    mi to wygląda na brak synchro ,podaj te ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem
  • Helpful post
    #5
    kortyleski
    Level 43  
    Niestety bez skanera ani rusz.
    Trzeba wiedzieć jakie ciśnienie widzi sterownik. Co z tego że na manometrze bedzie dobrze jak ster będzie myślał że ma za mało i nie zakluczuje wtrysków. Na plaku próbowałeś go pognać?
  • #6
    fjodek
    User under supervision
    zapnij manometr zamiast jednego wtryskiwacza i powiedz co masz
    tez męcze teraz taką toyote i musze powiedzieć że jest to niezłe gówno
  • #7
    car centre
    Level 18  
    Jutro w miarę swoich możliwości porobię pomiary o które pytacie i wszystko opiszę. Zadzwoniłem do kogoś z launchem żeby zobaczyć co widzi sterownik na listwie. Gościu mówi że nie jest pewny czy launch widzi wartości rzeczywiste w tej toyocie ale ma niby przyjechać się podłączyć. Zobaczymy....
    Dzięki za zaangażowanie.
  • Helpful post
    #8
    Kax1991
    Level 9  
    Kolego z mojego doświadczenia z tym silnikiem wynika że za większość tych objawów czyli za :
    -ciężkie odpalanie
    -niskie ciśnienie na listwie
    -brak mocy
    odpowiadają wtryskiwacze!
    Z moją rav4 też tak było, wystarczy podpiąć kompa pod samochód i wszystko wyjdzie na korekcjach!
  • #9
    car centre
    Level 18  
    kortyleski wrote:
    Jakie ciśnienie na rampie widzi sterownik?

    Nie jestem w stanie ustalić na ten moment - przyjechał znajomy z launchem i nie dało rady zobaczyć - launch nie pokazał wartości rzeczywistych w tym aucie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    seat21 wrote:
    mi to wygląda na brak synchro ,podaj te ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem

    Podczas kręcenia rozrusznikiem około 85barów

    Dodano po 6 [minuty]:

    kortyleski wrote:
    Na plaku próbowałeś go pognać?

    Jak mu psiknę to zaskoczy - tyle tylko co wypali plaka. Dałem mu klikanaście takich dawek w odstępach sekunowych, powiedzmy. To za każdą dawką prychnie na chwilę. Boję się mu przyładować porządnie plakiem. Nie chcę niespodzianek

    Dodano po 1 [minuty]:

    fjodek wrote:
    zapnij manometr zamiast jednego wtryskiwacza i powiedz co masz

    Tak jak już pisałem: 85bar

    Dodano po 6 [minuty]:

    kortyleski wrote:

    Trzeba wiedzieć jakie ciśnienie widzi sterownik. Co z tego że na manometrze bedzie dobrze jak ster będzie myślał że ma za mało i nie zakluczuje wtrysków.

    Jedno co ci mogę powiedzieć to to że czujnik na rampie działa (nie mówię że właściwie działa ale działa). Ma zasilanie, ma masę i wysyła sygnał (napięcie) na sterownik zmieniające się w zależności od ciśnienia na rampie.
    0,93V na włączonym zapłonie (bez ciśnienia) i 1,32V przy ciśnieniu około 85 bar

    Dodano po 52 [minuty]:

    Kax1991 wrote:
    Kolego z mojego doświadczenia z tym silnikiem wynika że za większość tych objawów czyli za :
    -ciężkie odpalanie
    -niskie ciśnienie na listwie
    -brak mocy
    odpowiadają wtryskiwacze!

    No właśnie się nad tym zastanawiam....
    Ciśnienie 85 bar to wciąż za mało na odpalenie.... Ostatnio jak sprawdzałem na tej pompie i rampie którą mam obecnie to było jakoś blisko 200bar bodajże dlatego pisałem powyżej że ciśnienie jest dobre. Teraz mam podmieniony sterownik to skolei ciśnienie spadło....
    Może te wtryskiwacze się zacinają i stąd raz jest tak a raz inaczej.....
    Będę myślec jak to ogarnąć.... Może gdzieś wtryski uda mi się znaleźć do podmiany skoro korekcje trudno jest ustalić na ten moment....
  • #10
    Kax1991
    Level 9  
    Daj znać jak sprawdzisz te wtryski.
    A najlepiej tak jak napisałem sprawdzić korekcje.
  • #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A tam SCV nie ma czasem?
  • #12
    car centre
    Level 18  
    Przemo9826 wrote:
    A tam SCV nie ma czasem?

    Są.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Jak sprawdzić jego funkcjonowanie? Ten zawór SCV to zwykła cewka, nie? Pod 12 V wystarczy na krótko podłączyć (oczywiście na sekundę) i słuchać czy będzie pykać, nie?
  • Helpful post
    #13
    jurekk55
    Level 36  
    car centre wrote:
    Pod 12 V wystarczy na krótko podłączyć (oczywiście na sekundę) i słuchać czy będzie pykać, nie?


    Tak , tylko że działanie zaworu w warunkach rzeczywistych to milisekundy, w czasie których otwiera się i zamyka. ma się otworzyć i zamknąć szczelnie.
    A to jest już poza percepcją ludzkiego oka.
  • Helpful post
    #14
    seat21
    Level 28  
    jeżeli się nie mylę odpięte scv to max cisnienie a więc do testu cisnienia można je odpiąc
  • #15
    jurekk55
    Level 36  
    Można , tylko co to da w diagnozie oprócz wygenerowania błędu obwodu ? Hmm?

    To CR ! A nie przepływka w starym TDI
  • #16
    seat21
    Level 28  
    a może tak zobaczy narastanie ciśnienia z pompy ,nawet na zegarze ,faktycznie to CR nie przepływak w tdi , ale co ja tam wiem pozdrawiam . I może odpowiedzi kolegi wniosą coś do tematu bez tej uszczypliwości , myślę że skoro piszemy i śledzimy temat postarajmy się mu pomóc w odpaleniu tej toyoty .
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    kortyleski wrote:
    Jakie ciśnienie na rampie widzi sterownik?


    kortyleski wrote:
    Niestety bez skanera ani rusz.


    car centre wrote:
    Może te wtryskiwacze się zacinają i stąd raz jest tak a raz inaczej.....


    car centre wrote:
    Tak jak już pisałem: 85bar


    Seacie 21 co można wywnioskować z powyższego ? Powiesz ?

    seat21 wrote:
    myślę że skoro piszemy i śledzimy temat postarajmy się mu pomóc w odpaleniu tej toyoty .


    Owszem , czemu nie . Ale jak to zrobić bez wiarygodnych danych i bez zachowania ścieżki diagnostycznej ?
    Co ze sprawdzeniem : synchro ? , czasu narastania ciśnienia , wtrysków , spadków ciśnienia w trakcie wysterowania wtrysku ,ciśnienia i wydajności pompy wstępnej , regulacji ciśnienia , szczelności SCV , drożności powrotu i jeszcze można by długo , a tu kawa stygnie
  • #18
    car centre
    Level 18  
    jurekk55 wrote:


    Owszem , czemu nie . Ale jak to zrobić bez wiarygodnych danych i bez zachowania ścieżki diagnostycznej ?
    Co ze sprawdzeniem : synchro ? , czasu narastania ciśnienia , wtrysków , spadków ciśnienia w trakcie wysterowania wtrysku ,ciśnienia i wydajności pompy wstępnej , regulacji ciśnienia , szczelności SCV , drożności powrotu i jeszcze można by długo , a tu kawa stygnie


    Jurek...... spokojnie..... dam radę :D
    Masz rację we wszystkim co piszesz, ale...... dam radę :D
    Odpalę tą toyotę niedługo! Napewno w warunkach jakie mam się pomeczę zanim to nastąpi..... Ale toyota odpali wkrótce :D Wkońcu to nie jest jakiś skomplikowany samochód.... Fakt, że łamie mi to auto głowe trochę.... ale to już niedługo.... :D
  • #19
    jurekk55
    Level 36  
    Trzymam kciuki , sporo pracy ...albo trafisz szybko przy kolejnym etapie .
    Na dzień dobry sprawny akumulator i rozrusznik
    Powodzenia
  • Helpful post
    #20
    łukasz 1
    Level 17  
    Napewno w tym aucie minimun 180 bar aby był sygnał na wtryski do odpalenia sprawdz recznie czy nie masz bledu 99 4pin do gory i 5 na dole złacze obd wtedy immo
  • #21
    car centre
    Level 18  
    łukasz 1 wrote:
    Napewno w tym aucie minimun 180 bar aby był sygnał na wtryski do odpalenia sprawdz recznie czy nie masz bledu 99 4pin do gory i 5 na dole złacze obd wtedy immo

    Do diagnostyki toyoty (kody błędów) mam bardzo dobre oprogramowanie. Nie ma mowy żeby nie wywaliło kodu braku synchronizacji klucza z immo. Mam tylko problemy z wartościami rzeczywistymi w tym skanerze.
    Zresztą zakupiłem drugi sterownik z puszką immo i kluczem i też to samo.... I zero błędów przy skanowaniu systemu.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Dzisiaj miałem dostęp do identycznej toyoty. Podłączyłem sterownik wtrysków do tamtej i tamta nie pali na sterowniku od mojej. Podłączyłem ten drugi sterownik wtrysków co go zakupiłem - i to samo.
    Oba sterowniki wtrysków są uszkodzone.
    Niestety jednak wziąłem sterownik wtrysków od tej toyoty co dziś znalazłem i moja nie pali na tym a tamta pali na swoim. Znaczy że oprócz tego że mam oba sterowniki uszkodzone jest jeszcze coś co nie daje tej toyocie palić. Prawie jestem pewien że to wtryskiwacze.
    Postaram się je podmienić.
    Dałem sterownikowi nawet podwyższony sygnał ciśnienia rampy z symulatora i też nie odpalił. Dałem mu deczko ponad 3V. Nie wiem jakie to ciśninie ale na sto procent dużo wyższe niż najniższe dopuszczalne czyli dużo wyższe niż około 200bar.
    Ten test wyklucza że powodem niepracowania wtryskiwaczy jest zbyt niskie ciśnienie. Bo przy 85barach powinien chociaz prychnąć gdy mu oszukałem sterownik podając zawyżone cisnienie z rampy.
    Zresztą zrobiłem taki trik: odłączyłem wtyczki elektryczne od wtryskiwaczy i kręciłem rozrusznikiem - i z kolektora idzie mu dym. Skąd ten dym skoro wtryskiwacze zamknięte? A no napewno z otwartch uszkodzonych wtryskiwaczy. To tez prawdopodobnie powoduje że cisnienia nie ma w systemie bo ucieka przez wtryski...
    Podmienię wtryski, znajdę gdzieś dobry sterownik wtrysków i powinna palić.
  • Helpful post
    #22
    łukasz 1
    Level 17  
    Witam zanim podłaczysz kolejny sterownik wtryskiwaczy to dokładnie sprawdez mase zasilajaca go te sterowniki nie psuły sie jak wymienialem to uszkodzone były tylko ze wzgledu na słabe zasilanie po stronie masy
  • #23
    car centre
    Level 18  
    Auto pali!

    Ostatecznie zaczęło palić po wymianie wtryskiwaczy i podaniu dobrej masy na sterownik wtrysków. Ale nie od razu. Dopiero po kilku godzinach prób i przy asyście plaka. Wkrótce podmienie wtryskiwacze na stare bo ciekawy jestem czy ich wymiana była potrzebna.

    Dodano po 3 [minuty]:

    łukasz 1 wrote:
    Witam zanim podłaczysz kolejny sterownik wtryskiwaczy to dokładnie sprawdez mase zasilajaca go te sterowniki nie psuły sie jak wymienialem to uszkodzone były tylko ze wzgledu na słabe zasilanie po stronie masy

    Łukasz, trzeba było wcześniej o tym nadmienić! :D Bym się może tak nie męczył :D

    Dodano po 15 [minuty]:

    car centre wrote:

    Dzisiaj miałem dostęp do identycznej toyoty. Podłączyłem sterownik wtrysków do tamtej i tamta nie pali na sterowniku od mojej. Podłączyłem ten drugi sterownik wtrysków co go zakupiłem - i to samo.
    Oba sterowniki wtrysków są uszkodzone.
    Niestety jednak wziąłem sterownik wtrysków od tej toyoty co dziś znalazłem i moja nie pali na tym a tamta pali na swoim. Znaczy że oprócz tego że mam oba sterowniki uszkodzone jest jeszcze coś co nie daje tej toyocie palić.

    W drodze wyjaśnienia.... wszystko to to nieprawda :D. Wszystkie sterowniki miały nieprawidłową masę. Obecnie przy dobrej masie auto pali na wszystkich sterownikach wtrysków na których wówczas nie chciało palić łącznie z oboma sterownikami silnika.
  • #24
    Romulus7874
    Level 29  
    car centre wrote:
    Wkrótce podmienie wtryskiwacze na stare bo ciekawy jestem czy ich wymiana była potrzebna.

    Tylko ciekawość z mojej strony.
  • #25
    goldysamg
    Level 10  
    witam czytałem post wtryskiwacze poniżej 200 bar żadne się nie otwożą. zajmuje się regeneracją wtryskiwaczy i wiem jak to wygląda od spraw technicznych. pozdrawiam