Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan primera p10 - Fabryczny Centralny zamek, brak otwierania z pilota

mati1649 06 Dec 2013 22:16 5004 11
  • #1
    mati1649
    Level 10  
    Witam mam problem dotyczący centralnego zamka w nissanie primera 1994 r. Centralny zamek jest prawdopodobnie montowany fabrycznie ponieważ na puszcze przekaźników widnieje logo nissana. Jest to zamek pneumatyczny.
    Centralka działa ale niestety tylko z kluczyka działa centralne zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi, natomiast z pilota działa już tylko zamykanie a na otwieranie przekaźnik nie reaguje.
    Mój problem zaczął sie po tym jak to sam spaliłem jeden z przekaźników powodując to nieudolną chęcią podłączenia kierunkowskazów pod centralke.
    Przekaźnik a nawet dwa wymieniłem na nowe natomiast nic nie uległo zmianie.
    Z kluczyka przełącza na otwieranie jeden przekaźnik a na zamykanie drugi natomiast z pilota na otwieranie żaden nie przełącza a na zamykanie normalnie przełącza.

    Wygląda na to że odbiornik nie przesyła sygnału do przekaźnika kiedy dostaje informacje z pilota ze ma otworzyć. Tylko dlaczego z kluczyka wszystko działa jak powinno?
    Dodam jeszcze ze ten samochód posiada odcinke zapłonu która jest również sterowana z tego samego pilota i tutaj wszystko działa jak powinno tzn gdy naciskam przycisk otwierania drzwi to drzwi się nie otwierają ale zapłonem jest wszystko jak powinno być. Dlaczego???

    Przepraszam ze tak to pomotałem ale chciałem napisać wszystko co sam dostrzegłem :)
    JEżeli ktoś się spotkał z czymś takim bądź wie jak to rozwiazać to bardzo prosze o pomoc :)
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mati1649 wrote:
    Mój problem zaczął sie po tym jak to sam spaliłem jeden z przekaźników powodując to nieudolną chęcią podłączenia kierunkowskazów pod centralke

    Tutaj bym się przyjrzał mocniej. Pod co konkretnie się podpinałeś z kierunkowskazami? Nie podłączyłeś kierunkowskazów przypadkiem do sterowania cewki przekaźnika? Jeśli tak, to sprawdź tranzystor załączający ten przekaźnik i jego sterowanie, pewnie z procesora.
    Jesteś pewien, że to pneumatyczny zamek? Masz tam pompkę?
  • #3
    mati1649
    Level 10  
    Właśnie z tego co czytam na internecie to w sumie możliwe że to tranzystor, ale na płytce gdzie znajdują się przekaźniki jest tylko jeden tranzystor.. czy mozliwe żeby on uległ uszkodzeniu i żeby z tego powodu nie działało otwieranie a zamykanie było w pożądku?? Niestety tak jak mówisz kabel od kierunków podpiołem pod cewki przekaźnika :((

    A centralka jest chyb ajednak sterowana alektrycznie, kiedyś mi ktoś powiedział że możliwe jest że tam jest pneumatyczny centralny zamek ale teraz patrząc na allegro to nic takiego nie ma do mojego auta, tak więc to pewnie elektryczny zamek. Sorry za wprowadzenie w błąd ;)
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Idąc od końca:
    - czy poza allegro świat nie istnieje?
    - nie znam primery z pneumatycznym zamkiem,
    - wstaw zdjęcia płytki,
    - zaznacz, gdzie się wpinałeś próbując realizować swoje pomysły.
  • #5
    mati1649
    Level 10  
    Niestety allegro było stronką którą miałem pod ręką pozatym mam bardzo rzadki model tego samochodu jest to wersja z SLX 1994r. 2.0 gt. na wyposażeniu posiada wiecej bajerów niż niektóre dzisiejsze samochody, i dlatego można sie po nim spodziewać naprawde wszystkiego. Auto posiadam dopiero 2 miesiace a wiec nie rozbierałem i nie zaglądałem wszędzie... pozatym wątpie zeby to czy zamek jest elektryczny czy pneumatyczny miało tu znaczenie :D
    Zdjęcia płytki dodam jutro ponieważ dzisiaj autko stoi już zasypane śniegiem a płytke wpiąłem żeby zobaczyć czy po wlutowaniu przekaźników działa.

    Na dzisiaj serdecznie dziękuje za zainteresowanie się moim problemem ;) Jutro dodam zdjęcia licze że z waszą pomocą uda mi się dojść końca tej usterki. ;)
  • #6
    mati1649
    Level 10  
    nissan primera p10 - Fabryczny Centralny zamek, brak otwierania z pilota


    To jest właśnie moja płytka z centralki. Cyframi oznaczyłem miejsca gdzie ja podłączyłem kable 2. to + tak więc po podłączeniu żarówki pod 1;2 żarówka świeciła przy zamykaniu drzwi natomiast przy podłaczeniu pod 2;3 żarówka świeciła przy otwieraniu drzwi. I to działało lecz ja chyba popełniłem błąd mostkując 1 z 3 żeby to był jeden kabel...

    Na płytce czerwonymi kropkami zaznaczyłem wejscia przekaźników, natomiast nie co poniżej są widoczne jeszcze trzy pomarańczowe kropki, jest to wejście tranzystora.

    nissan primera p10 - Fabryczny Centralny zamek, brak otwierania z pilota

    NA drugiej stronie płytki oznaczyłem wejścia z kostki żeby było wiadomo do których podłączyłem żarówke, natomiast żółtym prostokątem zaznaczyłem tranzystor, który niestety już wymieniłem ale nie ma żadnej poprawy. Nadal układ z kluczyka zamyka i otwiera centralnie wszystkie drzwi lecz z pilota zamyka ale nie dostaje sygnału otwierania..
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Typ półprzewodników podaj (tranzystor i układ scalony).
  • #8
    mati1649
    Level 10  
    tranzystor ma oznaczenie: BC337-40 J9 E
    układ scalony: NILES 0024 japan9411K
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tranzystor banał. Układ nic mi nie mówi, ale widać, że steruje on przekaźnikami bezpośrednio. Więc podejrzewam, że bawiąc się w podłączanie kierunkowskazów, po prostu upaliłeś mu jedno wyjście i dlatego nie w pełni działa. Jednak jest to podstawowa centralka sterowania zamkiem i bez problemu powinno dać się ją zastąpić inną, nawet uniwersalną.
    W złączu masz raptem 7 pinów. I na pewno będą to: zasilanie, masa, dwa wyjścia na siłowniki, wejście zamknij, wejście otwórz. Sprawdź sobie dokładnie i możesz podstawić inną.
  • #10
    mati1649
    Level 10  
    wielke dzięki za pomoc, zgadzam się z Tobą po tym jak mi to objaśniłeś widze ze nie ma innej możliwości.

    A czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak mam te kirunkowskazy podłaczyć??? czy lepiej nie ingerować nie w układ, tylko bezpośrednio z jednych drzwi podciągnąć kabelek od centralnego zamka i podłaczyć pod kostke od świateł awaryjnych ( podobno tak niektórzy podłączaja i działa) tylko trzeba jeszcze diody na kablach pomontować. jak uważasz??? Podpowiedz jak mam sobie z tym poradzić ponieważ nie chce znowu czegoś spalić :) bede bardzo wdzęczny.

    Dodano po 30 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie czy ten układ scalony moge zastąpić jakim kolwiek innym??? ponieważ znalazłem układ scalony z taka samą ilościa pinów jak ten na płytce od centralnego zamka. Tylko teraz nie wiem czy będzie spełniał swoją funkcje jak powinien.

    ten co ja znalazłem pochodzi od zasilacza ze strarego komputera stacjonarnego.

    >>?
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mati1649 wrote:

    mam jeszcze jedno pytanie czy ten układ scalony moge zastąpić jakim kolwiek innym??? ponieważ znalazłem układ scalony z taka samą ilościa pinów jak ten na płytce od centralnego zamka. Tylko teraz nie wiem czy będzie spełniał swoją funkcje jak powinien.

    Zastanów się! Po co na tych wszystkich układach scalonych pod podane ich typy? Dlaczego dzielą się na tyle grup i mają różne zastosowania, różne funkcje? No dlaczego? Jakby porównać układy scalone do np śrub, to też masz jedną śrubkę do wszystkiego? Bo ma łeb sześciokątny. Ilość nóżek o niczym nie świadczy.

    mati1649 wrote:
    tylko bezpośrednio z jednych drzwi podciągnąć kabelek od centralnego zamka i podłaczyć pod kostke od świateł awaryjnych

    Jakoś nie przekonuje mnie obciążanie układu centralnego zamka dodatkowym 3.5 - 3.8 A. To już sporo, jak na ten obwód. Dlatego też należy to zrobić wykorzystując odpowiednie sterowniki lub dodatkowe układy. Eksperymenty kończą się tak, jak się skończyły u ciebie.
    W twoim przypadku droga postępowania jest taka:
    - naprawić radiowe sterowanie centralnego zamka (alarm/sterownik jest oryginalny, czy dokładany?)
    - w zależności od wielkości naprawy - naprawa lub wymiana sterownika centralnego zamka/alarmu, wykorzystać sterowanie pośrednie do kierunkowskazów z użyciem np przekaźnika lub wykorzystać wyjście na kierunkowskazy z nowego sterownika.

    Za wynalazki i eksperymenty się nie bierz, bo odnoszę wrażenie, że nie masz zbyt dużej praktyki i wiedzy w temacie, więc lepiej nie kombinuj.
  • #12
    mati1649
    Level 10  
    Acha, a więc uważasz ze aby móc zadać pytanie na forum należy znać samemu na nie odpowiedź??? Mnie mozesz pytac o rzeczy związane z mechaniką ponieważ w tym kierunku jestem wykształcony i mam wieloletnie doświadczenie. Nie wydaje mi się jednak abym miał prawo do tego żeby odesłac kogoś z kwitkiem jeżeli ktoś mnie poprosi o pomoc, jeżeli wiem to staram się pomóc. Wiele osób dzięki temu że miałem do nich cierpliwość jest wspaniałymi mechanikami, ale do tego żeby tak było potrzebni są ludzie którzy chętnie pomoga się nauczyć nowych rzeczy. Ja dopiero zaczynam zabawe z elektroniką jak sam zauważyłeś ale moim zdaniem po to jest ta strona aby ułatwiać ludziom problemy, nie zamierzam przeczytać tomów ksiązek żeby zadać TU pytanie.

    Jeżeli chodzi o mój problem to jestem Ci wdzięczny za pomoc.

    Jak już sie z tym uporam to dam znać co i jak ;)

    Pozdrawiam Mati1649