Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

Arceen 16 Sty 2014 19:05 97056 803
  • #61
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Serwomechanizm lepszy silniejszy Mawerick, silnik minimalnie też trochę większa moc.


    Reszta danych zależna od nr katalogowego produktów,
    producent lub importer może robić zmiany w wyposażeniu

    Corr Serwomechanizm 3KG , silnik 27 T


    Strada Serwomechanizm 5,5 kg (4,8V) ; 6,5 kg (6V), silnik 22T

    Zębatka w Mawerick MV22606, MV22694 moduł 0,8
    48T, 18T przełożenie główne 2,66

    Zębatka w Himoto Corr 11164 ,11153 moduł 0,6
    64T, 23T przełożenie główne 2,78

    Przeniesienie napędu mocniejsze mechanicznie odporniejsze
    na uszkodzenia w Mawerick większe uzębienie,
    aluminiowa płyta mocująca silnik.



    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?



    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • PCBway
  • #62
    marti_ns
    Poziom 16  
    Wielkie dzięki Paweł. O takie informacje mi chodziło.
    W takim wypadku, pomimo że mam lepszy dostęp do części Himoto, jednak zdecyduję się na Mavericka.
    Ponadto przypuszczam, że plastikowe elementy zawieszenia, zderzaki prawdopodobnie będą pasowały.
  • PCBway
  • #66
    grzech1991
    Poziom 14  
    Czym się różni Maverick Strada MT Evo od Maverick Strada XT Truggy ?
  • #67
    marti_ns
    Poziom 16  
    Zasadniczo kołami i karoserią, z tego co pamiętam.
  • #68
    grzech1991
    Poziom 14  
    Dzięki za pomoc, zastanawia mnie który jest lepszy i czy takie auto jest gotowe do jazdy (ma pilota, akumulator w sobie)?

    Kolejna sprawa, czy ew. można coś takiego modernizować?
  • #69
    marti_ns
    Poziom 16  
    jest to zestaw RTR (Ready To Run) czyli posiada wszystkie wymagane elementy. Jednak nie zestaw startowy nie oferuje to czego by od niego oczekiwać.

    Ładowarka sieciowa dołączona do zestawy moim zdaniem do niczego się nie nadaje, na seryjnym silniku szczotkowym autko jedzie jak zabawka a nie jak model. Dopiero wersja z napędem bezszczotkowym i LIPO daje masę frajdy.


    Do Strady jest wiele części, po pierwsze jest mocniejsza odmiana BL (beczszotkowa), a także kompatybilne HSP Brontosaurus, Tyranosaurus, Himoto EMXT, ITP.

    pierwszy lepszy Link
  • #70
    grzech1991
    Poziom 14  
    Sęk w tym, że dla mnie 500zł to dużo. Nie wiem, czy nie pojeżdżę np. tydzień i model pójdzie w kąt.

    Duży jest koszt z silnikiem bez szczotkowym? Bo wymienionego modelu przez Ciebie nie mogę znaleźć.
  • #71
    marti_ns
    Poziom 16  
    http://www.gimmik.pl/Himoto_EMXT-1_24GHz__HSP_Brontosaurus,o,11613.html

    http://www.gimmik.pl/Himoto_EMXT-1_Brushless_24GHz_HSP_Brontosaurus_PRO,o,11623.html

    http://www.gimmik.pl/Himoto_Katana_Brushless_Off_Road_Truggy,o,14640.html

    http://www.gimmik.pl/Himoto_Katana_24_GHz,o,8473.html

    Strada będzie miała podobne ceny, są do modele kompatybilne.

    Pierwszy lepszy sklep. Niestety to nie jest tanie hobby. Do tego około 130 zł za balancer do ogniw.

    Zawsze możesz szukać używanego modelu. Wtedy wersję BL możesz znaleźć za do 500 zł.

    Nadmieniam ze wymienione to jedne z najtańszych modeli, a lepsze są niestety droższe.

    Osobiście polecam Strada EVO. Mam Monster Truck, z silnikiem BL, i trochę doinwestowany naprawdę daje rade. A Strada jest minimalnie lepiej wykonana niż bliźniacze konstrukcje hsp i himoto
  • #72
    grzech1991
    Poziom 14  
    HPI Maverick Strada MT Evo Version 1:10 RTR 2,4GHZ

    coś takiego masz na myśli? Czy później będzie można np. zmienić silnik na bez szczotkowy?
  • #74
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    marti_ns napisał:
    A także dla większej wytrzymałości wymienić elementy zawieszenia na aluminiowe.


    Osłona czy podłoga przy takiej grubości blachy aluminiowej podwozia to spory ciężar na wadze modelu.

    Ale nie ma nic za darmo już i tak dodatkowo zwiększa ciężar dość przyciężkiego modelu Strada MT EVO,
    lepszym wyborem szybszym i lżejszym modelem jest Strada XT lub ostatecznie XB.
    Oczywiście z silnikami bezszczotkowymi.

    Przełożenie masz wolniejsze koło zębate atakujące 14 zębów, silnik 2700Kv
    Przy lżejszych modelach można na silnik dać koło zębate atakujące 17 zębów.
    Ale przy przełożeniu 14-15 zębów i podpięciu akumulatora pakietu LiPol 2S 7.4V widać co te modele potrafią.

    Istotny jest wybór programowalnego regulatora i silnika.
  • #75
    marti_ns
    Poziom 16  
    Ja specjalnie dałem 14t bo zależało mi na momencie a nie na prędkość. Jak będę chciał żeby szybko jechał to 4s mogę dać.
  • #76
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    marti_ns napisał:
    Jak będę chciał żeby szybko jechał to 4s mogę dać.


    Raczej nie bo w modelu strada przy takim ciężarze własnym ukręci się aluminiowy wał napędowy i polecą przeguby.
    Już w modelarni mieliśmy taki przypadek zniszczenia napędów.
  • #77
    marti_ns
    Poziom 16  
    A zobacz na moich zdjęciach ja nie mam wału z Alu tylko Custom made 😊, a kubki mam od spaliny utwardzane 

    Poza tym czasem na 3s lata i nic się dzieje. Aż dym z opon na asfalcie idzie.
  • #78
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    marti_ns napisał:
    czasem na 3s lata i nic się dzieje.


    Na 3S 11,1v to pociągnie jakiś krótki czas, strady musiały by mieć pozakładane praktycznie wszystkie części aluminiowe jak dyferencjały w obudowie aluminiowej, trzpienie wahaczy z twardszej stali, wahacze i mocowania wahaczy itp.
    Dlatego czym lżejszy model to na pewno będzie mniej uszkodzeń mechanicznych.
    Dlatego bardzo dobrze wzmocnione są modele spalinowe i warto przerabiać wykorzystując pasujące części.

    na przykład
    https://www.youtube.com/watch?v=L-HBFvMICqY

    Jestem w trakcje składania HPI Trophy Buggy

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    .
  • #79
    marti_ns
    Poziom 16  
    Paweł dlatego jak widać na moich zdjęciach w mojej stradzie z serii zostały koła, dyfry, aparatura aparatura, no i buda. całe zawieszenie jest od spalinowego Tyrannosaurus-a, a napęd ze skali 1:8.

    Ale każdy może wybrać sobie od innego 
  • #80
    grzech1991
    Poziom 14  
    Dzięki panowie, kupiłem stradę xt Evo.

    Czy przy wymianie silnika na bezszczotkowy trzeba coś jeszcze wymieniać?
    Co to jest balancer do ogniw?
    Jakie akumulatory można tam zamontować?
  • #81
    marti_ns
    Poziom 16  
    Przede wszystkim nie wymienia się samego silnika tylko całe combo (silnik + regulator), po zmianie na bezszczotkowy na pewno pasuje zmienić pakiet na lipo bo ni-mh nie ma takiej wydajności. A potem systematycznie będą padać elementy przeniesienia napędu jeśli nie będziesz delikatny.

    Balancer to po prostu ładowarka, ale taka która ładuje każde ogniwo (cele) osobno. Warto zainwestować zwłaszcza przy lipo. Najtańszy i najpopularniejszy jest Imax b6, kosztuje około 120 zł.
    Na nim Naladujesz wszystko od akumulatorków AA, przez pakiety lipo (1s-6s), ni-mh a na akumulatorze samochodowym skończywszy.
  • #82
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    grzech1991 napisał:
    Czy przy wymianie silnika na bezszczotkowy trzeba coś jeszcze wymieniać?
    Co to jest balancer do ogniw?

    Jakie akumulatory można tam zamontować?


    Balancer to układ który kontroluje napięcie każdej celi/sekcji cel i nie dopuszcza do przekroczenia ich napięcia naładowania. Jeśli jedna z cel naładuje się wcześniej, balancer bierze na siebie nadmiarową energię i wytraca w postaci ciepła, nie dopuszczając do przekroczenia napięcia naładowania danej celi.

    Na portalu aukcyjnym znajdziesz
    Ten zestaw możesz śmiało zamontować. Jeśli masz regulator MV22251 - MSC22 Electronic Speed Controller V2 to dopuszczalne zasilanie
    6.0Volt - 8.4Volt Zasilanie (2S Lipo lub 7-Cell NiMH Max)

    LI-PO 7,4V 2S 5000mAh 30C/40C ZIPPY twarda obudowa 100 zł.

    I oczywiście ładowarka.
    Ładowarka ALPHA V2 COMBO 5A z zasilaczem 230V w cenie 115 zł.

    Obowiązkowy montaż wentylatora 40x40 5V na regulator i silnik.

    Silnikiem i regulatorem bezszczotkowym na razie daj sobie spokój,
    jak padnie ci napęd ( silnik ) koszt wymiany zależnie od wersji silnika szczotkowego klasy 500-600 to od 60-120 zł.

    Tutaj masz link w miarę przyzwoitego zestawu bezszczotkowego.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25...f_1_10_Brushless_Power_System_3520KV_80A.html
  • #83
    grzech1991
    Poziom 14  
    Jestem zupełnie nowy, czyli jeśli dobrze rozumiem to koszt napedu to około 200-250zł + muszę przy tym zmienić regulator?

    Jeśli będę chciał inne ogniwa tzn. dokupić kolejne i przy okazji lepsze to też muszę zmienić od razu ładowarkę, ta ze strady się nie nadaje?

    A jeśli z kolei chcę zmienić ogniwa, to wtedy wystarczy chłodzić regulator? Wentylatorów mam pełno w szufladzie, więc to nie problem.
  • #84
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    grzech1991 napisał:
    czyli jeśli dobrze rozumiem to koszt napedu to około 200-250zł + muszę dokupić regulator?

    Jeśli będę chciał inne ogniwa to też muszę zmienić od razu ładowarkę, ta ze strady się nie nadaje?


    Koszt przybliżony napędu ( silnik regulator ) Turnigy TrackStar Waterproof 1/10 Brushless Power System 3520KV/80A ( około 60 Euro ) plus przesyłka.
    Ładowarką standardowa Maverica tylko do akumulatorów NiMH, do akumulatorków Lipo się nie nadaje.
  • #85
    grzech1991
    Poziom 14  
    Teraz mi wszystko wyjaśniłeś
    Jak padnie silnik, to go zmienię i regulator.
    Jak chcę kolejną baterię to baterię + ładowarkę dokupić.

    Czy ten akumulator LI-PO 7,4V 2S 5000mAh 30C/40C nada się w przyszłości do bezszczotkowego? Widzę 6V tylko, i nie ma jakiś tańszych a podobnych?
  • #86
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    grzech1991 napisał:
    Jak chcę kolejną baterię to baterię + ładowarkę dokupić.

    Czy ten akumulator LI-PO 7,4V 2S 5000mAh 30C/40C nada się w przyszłości do bezszczotkowego? Widzę 6V tylko, i nie ma jakiś tańszych a podobnych?


    Standardowa ładowarka zależy ile ma 250 lub 500mA jest bardzo słaba.

    Ładowarka 250mA akumulator standardowy 1800mAh ładuje około 7-8 godzin.

    Akumulator Li-PO jak najbardziej nadaje się do bezszczotkowego zestawu.

    Nadaje się do strady jeśli masz regulator MV22251 - MSC22 Electronic Speed Controller V2 to dopuszczalne zasilanie
    6.0Volt - 8.4Volt Zasilanie (2S Lipo lub 7-Cell NiMH Max)

    Widzę 6V tylko, i nie ma jakiś tańszych a podobnych? - nie wiem o co chodzi.
  • #88
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    grzech1991 napisał:


    To napięcie i dopuszczalny prąd układu BEC : 6V/1A.
    Zasilanie to: 2 cells Lipo (5-6 cells NI-xx)

    grzech1991 napisał:
    Czy są jakieś tańsze litowo-jonowe akumulatory, a też całkiem dobre?


    Nie polecam innych podmian akumulatorów chyba że mniejszej pojemnośći.
    I mniejszy prąd rozładowywania z: 40C na przykład 25C

    grzech1991 napisał:
    I chyba już ostatnie pytanie, ładowarka standardowa ze strady pokazuje kiedy akumulator jest naładowany?


    Nie pamiętam dokładnie ale u mnie zmieniał się kolor diody led.
  • #89
    grzech1991
    Poziom 14  
    OK,a są akumulatory bardziej opłacalne? Taki 5000mah zmieści się do strady?

    A są inne tańsze marki akumulatorów? Jeśli dobrze rozumiem, to ten sam litowo-jonowy będzie pasował do mojego szczotkowego i przyszłego bezszczotkowego?
  • #90
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    grzech1991 napisał:
    OK,a są akumulatory bardziej opłacalne? Taki 5000mah zmieści się do strady?


    Tak zmieści się. W tej chwili łatwo dostępne LI-PO 7,4V 2S lub 3S napięcie 11,1V, i inne ale to to regulatorów i silnika o takim napięciu dopuszczalnym zasilania.

    grzech1991 napisał:
    Jeśli dobrze rozumiem, to ten sam LI-PO będzie pasował do mojego szczotkowego i przyszłego bezszczotkowego?


    Tak nadaje się do strady jeśli masz regulator MV22251 - MSC22 Electronic Speed Controller V2 to dopuszczalne zasilanie
    6.0Volt - 8.4Volt Zasilanie (2S Lipo lub 7-Cell NiMH Max)