Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Ka 1997 - Programowanie immo (zgubiony kluczyk)

piotrekrob 28 Dec 2013 12:48 5922 8
  • #1
    piotrekrob
    Level 10  
    Witam
    Jak w temacie po prostu zaginął gdzieś jedyny kluczyk do mojej kakuni prawdopodobnie mój synek spuścił go w kibelku bo miał takie zapędy że wrzucał wszystko co mu w ręce wpadło.Efektem tego jest to że autko stoi ponad rok pod domem i mam jedynie dorobione klucze mechanicznie aby wejść do auta i ewentualnie przekręcić stacyjkę.
    Z tego co się już zorientowałem to jest w nim immo (system PATS),a immobiliser jest ponoć zintegrowany ze sterownikiem silnika.
    Dodam jeszcze tylko że zakupiłem czyste transportery i interfejs do forda ale nie bardzo idzie to programowanie bo woła o jakiś kod podczas próby kodowania klucza z transponderem, na immo mi nie zależy więc może macie jakieś pomysły na pozbycie się immo i odpalenie auta.
    Dziękuję za każdą pomoc.
  • #2
    wloc
    Level 34  
    Podjechać do dobrego elektronika i opanuje temat z immo lub bez
  • #3
    enjoypoznan
    Level 11  
    Nowe klucze można programować tylko kluczem głównym za pomocą auta.

    Jeżeli nie posiadasz takiego to tylko wizyta u osoby znającej się na tych sprawach rozwiąże problem.
  • #4
    GSMUnlock
    Level 26  
    Jeśli autor pisze, że ma "odpowiedni" interfejs i czyste pastylki to nie ma w tym większego problemu. Wystarczy wyliczyć odpowiedni kod wejścia i już. Nic nadzwyczajnego.

    enjoypoznan jeśli nie posiadasz wiedzy, proszę, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Akurat KA z ID4C nie wymaga czerwonego klucza do kodowania, ba nawet fiesty i Ka z niektórych roczników nie miały w zestawie czerwonego klucza, tylko 3 czarne. Wystarczyły 2 oryginalne, żeby zakodować następne (do 4 lub 8 razem o ile dobrze pamiętam).

    Autor niech sobie poszuka na allegro usług generowania kodu INCODE, nie majątek.
  • #5
    mako110
    Level 21  
    a nie prościej wygenerować nowy klucz ze wsadu ....
  • #6
    maciej123
    Level 24  
    Lub wpisać transponder do wsadu ręcznie.
    Tak czy tak, potrzebny odpowiedni sprzęt i myślę że klient sobie nie poradzi samym interfejsem.
    Proponuję odkręcić sterownik silnika i zanieść do jakiegoś lepszego punktu dorabiania kluczy samochodowych. Kilka minut roboty i auto zapali.
  • #7
    enjoypoznan
    Level 11  
    GSMUnlock wrote:
    enjoypoznan jeśli nie posiadasz wiedzy, proszę, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Akurat KA z ID4C nie wymaga czerwonego klucza do kodowania, ba nawet fiesty i Ka z niektórych roczników nie miały w zestawie czerwonego klucza, tylko 3 czarne. Wystarczyły 2 oryginalne, żeby zakodować następne (do 4 lub 8 razem o ile dobrze pamiętam).


    Staram się nie udzielać w wątkach w których nie mam wiedzy. Ale akurat programowaliśmy nowe klucze w fieście 96r. i było to możliwe tylko kluczem głównym(czerwonym). Może później się to zmieniło.
    Mowa o sposobach domowych(tylko przy pomocy auta) bez użycia dodatkowych gadżetów typu komputer.

    Nie będę się wykłócał bo może po prostu potem się ten system zmienił. Opisuje tylko swoje doświadczenia praktyczne.

    Podkreślam, że mieliśmy do dyspozycji tylko klucze i auto. Żadnego interfejsu itp. rzeczy.
  • #8
    GSMUnlock
    Level 26  
    Opis kodowania dodatkowych kluczy przy wykorzystaniu 2 kluczy oryginalnych jest nawet w instrukcji obsługi pojazdu dołączanej do każdego pojazdu przy kupnie.

    Skoro autor ma interface, który rząda INCODE, to najprościej mu podać ten INCODE, a najprościej go uzyskać poprzez wyliczenie z OUTCODE. Chyba, że to trudne, to ja przepraszam. Zawsze się katuję na początek taką trudnością.

    Dodano po 4 [minuty]:

    maciej123 wrote:
    Proponuję odkręcić sterownik silnika i zanieść do jakiegoś lepszego punktu dorabiania kluczy samochodowych. Kilka minut roboty i auto zapali.

    Wiesz, każdy potrafi to zrobić, tylko dobrze, że nie każdy wie jak co dokładnie wylutować i jak obejść. W przeciwnym razie mielibyśmy plagę ginących fordów i jeszcze większą rzeszę płaczących kluczykarzy i elektryków/elektromechaników.
  • #9
    15darekvw
    Level 27  
    Temat do opanowania w szybkim czasie TP można zaprogramować z zawartości bin.wiec po jakiego grzyba kombinować z interfejsami,kodami in/out itd.jak autor tematu zakupił jakiś tam kabelek i nie wie jak to ogarnąć.Jest takie przysłowie kupa sprzętu zero talentu i nie pisze tego ze złością tylko niech autor uda się do warsztatu elektroniki samochodowej lub niech któremuś z kolegów tu z forum podeśle co trzeba lub wystarczy sama zawartość z TMS jak kto mu odczyta i temat zostanie rozwiązany jak trzeba tam pliku zwrotnego nie powinno być.Nie można znać się na wszystkim i wszystko robić samemu a temat doprogramowania klucza nie jest taki prosty jeśli ktoś tego nie robił,jeśli będziesz miał dalej problem odezwij się pomogę.