logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć wyświetlacz HD44780 do I2C z PCF8574? Adresowanie i sygnały

o0mbie 07 Mar 2014 16:32 1650 4
REKLAMA
  • #1 13379556
    o0mbie
    Poziom 2  
    Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zaznaczam że jestem programistą i wszelkiego rodzaju elektronika to dla mnie nowość.

Mam system czasu rzeczywistego który zajmuje się przetwarzaniem danych poprzez tcp. Ma on magistralę i2c. Chcę sobie podłączyć wyświetlacz HD44780 żeby pokazać 2 parametry. Z tego co zrozumiałem czytając artykuły temu poświęcone to wystarczy, że do magistrali podłączę sobie układ PCF8574 a następnie na jego wyjścia odpowiednio podłączę wyświetlacz i będzie to działać.

W żeby podać sygnał muszę jeszcze znać adres odbiorcy, który w przypadku gdy A0:A3 w układnie PCF8574 podłączę do masy będzie wynosił x20. Potem pozostaje podanie jakichś wartości, które zostaną odpowiednio zinterpretowane rzez ten wyświetlacz??

Z góry dziękuję za rozjaśnienie sytuacji,
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 13381027
    Jado_one
    Poziom 22  
    Ocena: 12
    Tak mniej więcej obsługa wyświetlacza przez PCF8574 wygląda. Od lat używam takiej konfiguracji i sprawdza się znakomicie :-)
    Trzeba pamiętać, że wyświetlacz musi być obsługiwany w trybie 4-bitowym, bo do dyspozycji mamy tylko 8 pinów z PCF'a (no chyba, że ktoś użyje innego ekspandera linii I/O - 16 bitowego).
    Musimy również zaemulować sygnały sterujące wyświetlaczem (impuls wpisujący) poprzez kilkukrotne wysłanie danych na port - na początku bez ustawionego pinu wpisującego, potem z ustawionym i na koniec z znowu z wyzerowanym, i jeszcze raz z wyzerowanym, dla podtrzymania tego stanu przez wystarczająco długi czas (timingi HD44780).
    Generalnie więc tych transferów będzie dużo, ale - "'idzie to zrobić" :-)