logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

VPN na Windows Server 2008 R2 - Błąd 800 przy połączeniu z zewnątrz

Blaskomiotny 18 Kwi 2014 14:23 5862 3
REKLAMA
  • #1 13521711
    Blaskomiotny
    Poziom 9  
    Witam
    Szukałem rozwiązań na forum, ale nic co znalazłem nie rozwiązało moich problemów.

Najpierw małe wprowadzenie.
    W firmie jestem od tygodnia, jestem nowym informatykiem i jedynym. Nie mam części haseł, ponieważ poprzedni informatyk mi nie zostawił. Dostałem polecenie podłączenia programu księgowego do bazy u nas na serwerze w centrali więc postanowiłem skonfigurować serwer VPN. Z serwerami VPN mam małe doświadczenie.

Serwer stoi na winn2008 r2.
    Brak domeny w sieci.
    Serwer nie przydziela IP przez DHCP, ustawiłem zakres x.x.x.50-x.x.x.100

Skonfigurowałem serwer VPN, dodałem nową rolę "routing i dostęp zdalny" .Wewnątrz sieci można się łączyć, lecz z zewnątrz ni jak nie mogę się połączyć. Próbowałem łączyć się za pomocą kilku komputerów i ciągle wyskakuje ten sam błąd error: 800.

Mam kilka pytań i mam nadzieję, że mi pomożecie. Przepraszam, jeśli to będą pytania bardzo proste, ale nie mam dużego doświadczenia z konfiguracją VPN.
    1. Czy łącząc się z zewnątrz należy podawać adres IP taki sam jak wewnątrz sieci? Połączenia lokalnego z internetem? Czy zewnętrzny jaki ma się na zewnątrz?
    (żaden nie działa jak łącze się z zewnątrz)
    2. Jak sprawdzić na którym protokole się łącze z serwerem VPN? (domyślnie mam odblokowane wszystkie na serwerze, a mimo to nie chce się łączyć)
    3. Czy ustawienia zabezpieczeń do łączenia się przez VPN z wewnątrz i z zewnątrz są takie same? Czy inne powinny być? (chodzi o uwierzytelnienie, szyfrowanie i typ wirtualnej sieci prywatnej)