Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Saab 9-3 1.9 TID - Tryb awaryjny, błąd P0001-75 (1.9 CDTI, JTD 16V)

michal19885 24 Apr 2014 23:03 9654 10
Tespol
  • #1
    michal19885
    Level 18  
    Część, co dokładnie oznacza błąd P0001-75. Błąd da się skasować, auto jeździ normalnie, po kilku kilometrach błąd powraca, uruchamia się tryb awaryjny, obroty do 3500 rpm. Ciśnienie paliwa podczas jazdy i na postoju w normie (takie, jak żądane). Różne korekcje wtryskiwaczy -0,77; 0; +0,1; +0,77.

    Saab 9-3 2009 1.9 tid 150KM, przebieg 250kkm.

    Czy ten błąd oznacza przerwany obwód, niskie ciśnienie, wysokie cienienie w szynie, czy cokolwiek innego?

    Wymieniłem filtr paliwa, bez zmian. Sprawdziłem przelewy wtryskiwaczy - wszystkie równo, około 10 ml na minute na biegu jałowym.

    Niesprawne są klapy wirowe. EGR sprawny, szczelny.

    Będę miał dzisiaj drugi czujnik ciśnienia na listwie - zobaczę, czy wymiana pomoże.
  • Tespol
  • #2
    michal19885
    Level 18  
    Proszę o pomoc. Czujników jeszcze nie wymieniłem.
  • Tespol
  • Helpful post
    #3
    żałosna udręka
    Level 33  
    Ten błąd wskazuje w pierwszej kolejności usterkę elektryczną, przerwę w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa. Ustawiasz jeden wykres, żeby była najszybsza transmisja danych i obserwujesz moment w którym wyrzuca błąd. Ewentualnie pomiar równoległy oscyloskopem.
  • #4
    michal19885
    Level 18  
    Wymieniłem dzisiaj czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Po 30 kilometrach znów pojawił się błąd.

    Poniżej wykresy, niebieska linia oznacza ciśnienie wymagane, czerwona ciśnienie rzeczywiste w listwie wtryskowej.

    Saab 9-3 1.9 TID - Tryb awaryjny, błąd P0001-75 (1.9 CDTI, JTD 16V)

    Saab 9-3 1.9 TID - Tryb awaryjny, błąd P0001-75 (1.9 CDTI, JTD 16V)
  • Helpful post
    #5
    v1r00zz
    Level 12  
    Do sprawdzenia obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo oraz wiązkę i połączenia wtyczek do czujnika ciśnienia w szynie rail.
  • #6
    michal19885
    Level 18  
    Wiązki zostały sprawdzone. Zresztą w przypadku, gdy nie łączy czujnik ciśnienia paliwa lub zawór regulacji ciśnienia paliwa pojawiają się zupełnie inne błędy.

    Jak widać na wykresach chwilami ciśnienie paliwa spada poniżej wymaganego, pojawia się wtedy błąd p0001-75 i tryb awaryjny.

    Usterkę czujnika ciśnienia i wiązki można wykluczyć. Pozostaje regulator ciśnienia paliwa lub pompa w zbiorniku. Jak wykluczyć jedno z nich, bez podmieniania?
  • Helpful post
    #7
    sautos38
    Level 2  
    proponował bym wyjąc elektro zawór z pompy i wymyc w ultradzwiekach i sprawdzic czy w fitrze paliwa nie ma drobinek metalu
  • #8
    michal19885
    Level 18  
    Zawór na pompie czyściłem, nic to nie dało. Opiłków nie znalazłem na zaworze, w starym filtrze itp, co nie znaczy, że ich nie ma. Jednak usterka pompy wysokiego ciśnienia zazwyczaj objawia się inaczej. Brak problemów z rozruchem.
  • Helpful post
    #9
    żałosna udręka
    Level 33  
    Z wykresu wynika, że brakuje ciśnienia paliwa przy dużej dawce. Pompa może mieć małą wydajność, lub wtryskiwacz (wtryskiwacze) przelewają pod obciążeniem. Sprawdź przelewy jeszcze raz, ale tym razem nie na biegu jałowym. Przejedź się z kompem i sprawdź ciśnienie jak silnik ciągnie z pełną mocą.
  • #10
    michal19885
    Level 18  
    Zdemontowałem pompę wysokiego ciśnienia, zawiozłem do sprawdzenia, nie przeszła testu na stole. Wydaje się, że wszystko jasne. Opiłków wiele nie ma, ale do wymiany wszystko łącznie z wałkiem.

    Zastanawiam się jeszcze, jak sprawdzić elektryczną pompę paliwa w zbiorniku.
  • #11
    michal19885
    Level 18  
    Po naprawie pompy auto jeździ bez problemów. Problem się nie powtórzył.