logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zmniejszyć obroty wentylatora 220V z silnikiem jednofazowym i kondensatorem?

duch63 26 Kwi 2014 15:27 3822 7
REKLAMA
  • #1 13544475
    duch63
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Kompletnie nie znam się na tym więc proszę o pomoc.Mam wentylator 220V , silnik jednofazowy Jak zmniejszyć obroty wentylatora 220V z silnikiem jednofazowym i kondensatorem? z kondensatorem rozruchowym? Jak zmniejszyć obroty wentylatora 220V z silnikiem jednofazowym i kondensatorem?
    Wentylator działa tylko dosyć głośno i tu moje pytanie:Czy da się do takiego silnika z kondensatorem rozruchowym podłączyć regulator obrotów czy cokolwiek , tak aby dało się zmieniać choć w niewielkim zakresie jego prędkość , a tym samym ilość decybeli :|
    Nie wiem też dlaczego pobiera 40W , na naklejce na silniku jest napisane 16W , ale Ja się nie znam i to może nie o to chodzi.

Jeżeli nie napisałem w tym dziale co trzeba z góry przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego.
  • REKLAMA
  • #2 13544712
    JWitek
    Poziom 23  
    Ocena: 51
    Dość typowym rozwiązaniem w przypadku takich wentylatorów jest obniżanie napięcia np. autotransformatorem z wieloma odczepami.
  • REKLAMA
  • #3 13545211
    czesiu
    Poziom 38  
    Ocena: 836
    Jak chcesz tanio to spróbuj połączyć w szereg ze statecznikiem od starej lampy świetlówkowej.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #5 13546321
    duch63
    Poziom 2  
    Dziękuję za podpowiedzi.Rozumiem,że każda z tych możliwości zmniejszenia obrotów,które podpowiedzieliście nadaje się do wykorzystania w moim przypadku.Czyli najtańszą z nich będzie statecznik z lampy świetlówkowej,może ktoś odniesie się jeszcze do pobieranej mocy czyli 40W na silniku napisane jest 16W.
  • #6 13547754
    bonanza
    Spec od Falowników
    Ocena: 423