Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Livebox, Neostrada - Prędkość synchronizacji, specyficzny dobór routera

04 Maj 2014 02:55 1605 3
  • #1 04 Maj 2014 02:55
    2422620
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 04 Maj 2014 07:32
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    U mnie występował problem z zaniżoną 4 krotnie prędkością, do 2mbs z 8mbs spadło. Na lini tel słychać było trzaski i szumy. Zgłaszanie usterki neo nic nie dawało bo umowa jest 1-10mbs. Zatem zgłaszałem _TYLKO_ awarie lini telefonicznej, przez konto orange online, "szumy trzaski", do skutku, byli parę razy, druty z domu do słupa wymienili, aż w końcu "udało" im się naprawić, znikły szumy/trzaski na lini tel, internet wrócił do poprzedniej prędkości.

    0
  • #3 08 Maj 2014 20:25
    AmokKPL
    Poziom 11  

    Możesz wrzucić może parametry z innego routera bo te w LB 2.0 są straszne ograniczone. Możliwe, że stablizator ustawił Ci linię na taki profil.

    0
  • #4 21 Maj 2014 07:47
    rool
    Poziom 10  

    Właśnie przeszedłem z Netii na ORANGE (hehe - Neostrada). Może tak, jak przechodziłem na Neo to jeszcze przez półtora miesiąca miałem Netię, w obu przypadkach 20mb/s. I cóż? - na Netii miałem stałem down = 2.1mb/s, up=0.98mb/s, gdzie w Neo na Livebox 2.0: down=od 1.3mb/s do 1.5mb.s, up= od 0.2mb/s do o.6mb/s. No i zaczęły sie telefony z reklamacjami. Acha, dla lepszego z obrazowania, mieszkam dosłownie rzut beretem od centralki a po kablach mam około 100m. Za pierwszym razem (chyba tylko że jako nowy klient i pierwsza reklamacja) przyjechał pan technik i stwierdził że teraz to łączę będzie się dostrajać i w ciągu 2-3 dni sie ustabilizuje. Po dwóch z dniach z 1.3mb/s wzniosło sie na 6-9mb/s - kolejny telefon że zgodnie ze słowami technika niewielka jest poprawa i tego samego dnia jeszcze wskoczyło na stabilne 15mb/s. Kolejne telefony z reklamacjami - odpowiedź jednoznaczna: "w umowie nie ma pan 20mb/s a tylko do 20mb/s, jeżeli panu nie odpowiada taki stan rzeczy to możemy panu zmniejszyć abonament na 10mb/s. Rozmawiałem z panią konsultant, jakże było jej zdziwienie jak powiedziałem jak wygląda sytuacja - że jednocześnie posiadam jeszcze Netie z tej samej centralki i mam z Netii stałe 2.1mb/s, że po kablach mam około 100m. Panią zatkało i przełączyła mnie do techników. Tam to samo, nie potrafili mi nic odpowiedzieć ani zrobić. chyba ich zbiło z tropu to że jednocześnie miałem tę Netię jeszcze. Następnego dnia przyjechał technik i zaczął kombinować. Wogóle tego samego dnia ów technik był u mnie w sumie 7 razy a nawet dzwonil do mnie jakiś główny techink z ich centrali i próbował coś zrobić z tą prędkością online. I teraz dopiszę coś co wykazało jak ORANGE robi klientów w balona. Zrobiłem tak, zanim przyjechał do mnie technik, podłączyłem sobie pod Neo inny router a Netii - ASMAX. NA ASMAXie stabilne 2.0 down, więc zacząłem porównywać parametry. I tak, przede wszystkim synchronizacja z siecią na Liveboxie=max - 19000, gdzie na ASMAXie=22000. No i chyba najważniejsze, tłumienie na Liveboxie 17-19db, gdzie na ASMAXie 6. Wspomne tylko że miałem wówczas pod Netie podłączonego NETIASPOT, gdzie tłumienie tam zaledwie 4db. I jak pokazałem to technikowi, wyszedł z domu, a za chwile zadzwonił do mnie ten główny technik z ORANGE. To ich zbiło z tropu, nie wiedzieli co maja zrobić, przynajmniej przy mnie, ale dla mnie jasne było że ich router jest do dupy. Technik co do mnie przyjeżdżał tego dnia kilka razy, podłączał swój router, przywiózł dwa inne nowe routery i za każdym razem to samo. W końcu wynik był jasny - zakup nowego routera, bo ORANGE nic więcej nie mogą zrobić, a nie, dostałem jednorazową obniżkę abonamentu w wysokości 30zł. Ale router musiałem juz sobie sam zakupić. I teraz tak, mam koło mnie sklep komputerowy, gdzie mam dobry układ z nimi, więc wziąłem najpierw router TP-Linka za 250zł, nie pamiętam już modelu, ale miał te same możliwości co Livebox czy NETIASPOT -chodziło mi głównie o obsługe DNLA. Okazało się że na TP-Linku jest to samo co na Liveboxie - takie same tłumienie. Czyli TP-Link to samo gówno co sprzęt od ORANGE. Dopiero na ASUSie DSL-N55U zaczęło śmigać jak ta lala, ale koszta ponad 400zł.
    Często czytam że Netia nie ma swojej prędkości jaką klient zakupił a Oni tłumaczą się bezczelnie że nie kupił docelowej prędkości ale zakres jej. Ale prawda jest taka że ich sprzęt cholernie tłumi, przez co te prędkości spadają. Do tego dochodzi że za dużo osób upychaja na jednym łączu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów