Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pronar 82TSA - schemat podłączenia licznika motogodzin \ obrotomierza

10 May 2014 11:34 11034 5
  • Level 14  
    Witam.
    Nie działa mi licznik motogodzin, chyba się zaciął i stanął, bo po przejechaniu ponad 200km cofnął się o pół motogodziny do tyłu, a obroty też pokazuje jak chce.


    Pronar 82TSA - schemat podłączenia licznika motogodzin \ obrotomierza Pronar 82TSA - schemat podłączenia licznika motogodzin \ obrotomierza

    Potrzebuję schemat podłączenia licznika motogodzin czy tam obrotomierza.
    Może ma ktoś pod ręką katalog części i podesłałby zdjęcia kilku stron?
    Jak widać na zdjęciu, licznik to: Eltech - Lublin MTZ 82A.
    Nie pogniewam się też jeśli ktoś poradzi co można z tym zrobić.
    Każda rada się liczy, nawet taka, że trzeba kupić nowy :)
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 20  
    Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 10  
    A paski od wentylatora chłodnicy są ok?
    Pronar 1025A ma ten myk, że jak paski są luźne/pękną to obrotomierz nie działa ;)
    Ogólnie obrotomierze od nich są do ...... poprawy - ja mam już 2 bo jeden pochodził 500 mth , a obecny tez potrafi sie zaciąć.
  • Level 14  
    Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł.

    Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział na co zwracać uwagę przy kolejnej awarii.
  • Level 10  
    Mam podobny licznik w ciągniku Pronar 1221A, po wymianie w nim alternatora oraz koła pasowego na inne, obrotomierz zawyża obroty o ok 600obr/min.

    Istnieje możliwość ustawienia tego licznika? lub jakiś inny sposób na korektę jego wskazań?
  • Level 37  
    Neostradek wrote:
    Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł.

    Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział na co zwracać uwagę przy kolejnej awarii.


    Szukaj wyprowadzenia W przy alternatorze, ale może być problem bo mogą nie mieć tego wyprowadzenia oznaczonego, tem przewód to producent w Polsce dolutowywał i może coś odpadło. Zobacz najlepiej w innym ciągniku który ma podobny alternator.

    Dodano po 3 [minuty]:

    artek88 wrote:
    Mam podobny licznik w ciągniku Pronar 1221A, po wymianie w nim alternatora oraz koła pasowego na inne, obrotomierz zawyża obroty o ok 600obr/min.

    Istnieje możliwość ustawienia tego licznika? lub jakiś inny sposób na korektę jego wskazań?

    To tylko się cieszyć że masz oryginalny rosyjski alternator z wstawiobymi wszystkimi diodami. One są 5-fazowe ale w ramach oszczędności montowano tylko 3 diody i pracował jako 3-fazowy. Albo usunąc te 2 diody albo dzielnik częstotliwości 6/10 bo tam stosowano programowalne liczniki na mikrokontrolerze w zależności ile diód miał montowany alternator, tylko Eltech w Lublinie to może ci przeprogramować.