Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modyfikacja dolotu powietrza w skuterze

23 Maj 2014 11:37 3051 5
  • Poziom 2  
    Witam
    Często jeżdżę po lesie skuterem i filtr powietrza po jakimś czasie jest obklejony kurzem przez co skuter źle pracuje i ma mało mocy. Mam filtr stożkowy z grubą gąbką, chyba najlepszy obecnie dostępny i pryskam go regularnie sprayem do filtrów. Daje to bardzo dużo, bo wcześniej gdy miałem standardową puszkę, to jeden wyjazd na drogę leśną i zaraz syf był w gaźniku, a teraz ze 2 miesiące jeździłem i dopiero dzisiaj wyczyściłem filtr. Ale mam taką myśl, by to jeszcze polepszyć: na filtr powietrza nałożyć dużą rurę i puścić ją do góry gdzieś nad siedzeniem - wtedy chyba by dolot nie łapał tyle kurzu? Tylko czy będzie w miarę dobry przepływ powietrza? Bo kiedyś kombinowałem z rurką, tylko była cienka i przez co trochę gorzej skuter chodził. Puściłem ją wtedy pod siedzenie w kufrze a i tak kurz zasysała. Teraz jak bym grubą rurę zastosował, taką jak na przykład do okapów kuchennych i puścił wysoko, to chyba zdało by egzamin? Jak myślicie?
  • Poziom 38  
    Jaki model skutera? Piaggio Sfera z nicku?
  • Poziom 20  
    Stożek do lasu ? Według mnie nawet przy dobrej jego ochronie (olej) nie powinien znajdować się w twoim skuterze. Jakim cudem zabudowany filtr powietrza gorzej działa niż odkryta lub zakryta kawałkiem plastiku gruba gąbka ? Nie dziw się jak , któregoś pięknego dnia jakiś syfek zatrze ci cylinder lub uszkodzi w sposób unieruchamiający twój pojazd.
  • Poziom 2  
    raczej syfek nie zatrze bo syfy sie nie dostają do cylindra właśnie sam sie dziwie czego zabudowana standardowa puszka tak syfiła gaznik jedno wjechanie na droge leśną i już były syfy tylko że wtedy nie używałem spreya do filtrów ale i tak jak bym pewnie używał to też by syfiło czy zalepiało gąbke bo w tej standardowej puszce była cienka gąbka, ciągnąła syfy konkretnie dlatego kupiłem stożek w obudowie dobrej firmy z grubą gąbką pryskam sprayem i dużo pomogło bo moge jezdzić z 2 miesiące po lesie ale po tych dwóch miesiącach filtr jest tak oblepiony kurzem że skuter słabo jezdzi trzeba opór gazu żeby sie bujnął duzo pali zmienia sie przez to przepływ powietrza itp bo wiadomo takie są sa obiawy oblepionego filtra i tak myśle żeby dużą rure (żeby dobry był przepływ powietrza) zastosować przymocować ją dobrze do filtra powietrza i puscić wysoko tą rure coś takiego jak mają w quadach przeprawowych wysoko te rury, wtedy powietrze by zasysał filtr chyba czyste a nie kurz bo tam gdzie teraz jest to kurzy jest w brud dobrze kombinuje? wczesniej tak chciałem zrobić jak miałem filtr powietrza polini mini airbox to nałożyłem rurke na filtr powietrza tylko cienka była przez co słaby był przepływ powietrza i pusciłem do kufra pod siedzenie a tam też ciągnął kurz teraz bym dużą rure zapodał i wysoko puscił pewnie lipnie by to wyglądało bo nikt w skuterze tak nie ma ale chyba zdało by egzamin skuter potrzebny mi na leśne drogi i dobrze sie nim jezdzi po lesie w silnik i inne pierdółki wsadziłem ze 4tys jest to piaggio sfera 70cc poziom sport 93rok

    jeszcze jedno co brać suzuki ltz400 raptora 700 czy grizzly700?
  • Poziom 38  
    Po co Ci stuningowany skuter do lasu? Tym bardziej, że Sfera nie nadaje się do żadnego sportu...
    Generalnie to praktycznie w każdym skuterze są problemy z filtrem powietrza na zapylonych drogach. W niektórych skuterach są przedłużone doloty w postaci np. rury ssącej pod podłogą (np. starsze Piaggio NRG, Aprilia SR50 od czasów silnika Morini) albo bardziej wymyślne jak czerpanie powietrza poprzez ramę z obszaru między kolanami kierowcy (Suzuki AY50). Przy stuningowanym silniku założenie oryginalnego filtra i przedłużenie dolotu oczywiście pogorszy osiągi oraz będzie wymagać przestrojenia gaźnika.
    Nie zapominaj o drobnym pyle przedostającym się przez filtr powietrza. Silnik nie zatrze się, ale ulegnie szybszemu zużyciu, ponieważ mieszanka pyłu z paliwem i olejem to pasta ścierna. Skutki takiej eksploatacji są znane od lat. Jednoślady używane wyłącznie na asfalcie zawsze dłużej jeździły "do remontu" aniżeli te, które musiały pokonywać polne drogi.
  • Poziom 2  
    robiłem remont kapitalny to kupiłem części lepsze sportowe zeby też troche szybciej jechał ja nie chce zakładać orginalnego filtra powietrza i przedłużać mu dolot tylko na ten co mam w obudowie stożkowy gabkowy Malossi dużą rure nałożyć taką żeby był dobry przepływ powietrza i puscić tą rure wysoko do góry coś jak w quadach przeprawowych mają a co do tego drobnego pyłu to właśnie ten spray do filtrów wyłapuje ten pył, chyba by zdało to egzamin jakby tą nałożoną na filtr powietrza rure puscić wysoko bo by powietrze czyste zasysało a nie z kurzem....