logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak stworzyć schemat instalacji elektrycznej jednokreskowy dla domu?

kyrtap1992 19 Cze 2014 16:48 8937 6
  • #1 13721909
    kyrtap1992
    Poziom 2  
    Witam. Jest osoba dla której nie jest problemem zrobienie schematu elektrycznego instalacji elektrycznej w domku jednorodzinnym ? Jestem na razie zielony w tych sprawach a potrzebuje takiego schematu. Nie chodzi mi o sam projekt, ale jeśli można to jeszcze jakieś wytłumaczenie - dlaczego tak a nie inaczej, żeby to też zrozumieć a nie mieć tylko gotowe.
  • #2 13722192
    kosmos99
    Poziom 38  
    Ocena: 816
    W projekcie domu jest projekt instalacji elektrycznej.
  • #3 13722225
    .Jack
    Specjalista elektryk
    Ocena: 425
    kyrtap1992 napisał:
    Jestem na razie zielony w tych sprawach a potrzebuje takiego

W Internecie jest takich schematów pełno. Przykładowy schemat w załączniku.
    kyrtap1992 napisał:
    ..... to jeszcze jakieś wytłumaczenie dlaczego tak a nie inaczej

Bardzo ciekawe pytanie, tylko prośba o sprecyzowanie o co chodzi na przykładzie zamieszczonym poniżej.
    Załączniki:
    • Przyk__ad_tablicy_bezpiecznikowej.JPG (70.58 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #4 13722351
    elpapiotr
    Specjalista elektryk
    Ocena: 3512
    Tylko że ten przykład, kolego .Jack pokazuje, że zwarcie na jakimkolwiek odbiorniku 1-fazowym pozbawia dom całkowicie napięcia.
  • #5 13722423
    .Jack
    Specjalista elektryk
    Ocena: 425
    elpapiotr napisał:
    .....że zwarcie na jakimkolwiek odbiorniku 1-fazowym pozbawia dom całkowicie napięcia.

A teraz ?
    Zaznaczam że jest to tylko przykład zaczerpnięty z Internetu, nie jest doskonały a chodzi o samą zasadę sporządzania schematów dla autora tematu.
    Załączniki: