logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[PHP/MySQL] PHP/MySQL – Jak wygenerować link link.php?id=3 na podstawie losowego rekordu z bazy?

sucharixx 22 Cze 2014 00:33 2448 8
REKLAMA
  • #1 13729222
    sucharixx
    Poziom 13  
    Ocena: 6
    Witam jestem początkującym w mysql i php i chodzi mi o to aby zrobić generowanie linku z ID czyli np. link.php?id=3

<?php

include('db_login.php');

$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM `Cytaty` ORDER BY RAND() LIMIT 0,1;");

while($row = mysqli_fetch_array($result)) {
    echo '
    <div class="animated slideInDown" id="cytat"><font color="#e1e1e1">' . $row['Imie'] . '</font> ~ &bdquo;' . $row['Cytat'] . "&rdquo;</div>
    ";

}

mysqli_close($con);
    ?>
  • REKLAMA
  • #2 13730735
    oskar_dyjas
    Poziom 25  
    Ocena: 25
    Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem, ale jeśli chcesz zrobić link na podstawie tej tabeli, w której są cytaty, to wystarczy gdzieś w pętli while umieścić:

Kod: PHP
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

lub gdy chcesz by podstrona otworzyła się w nowej karcie:

Jeśli nie chodziło Ci o to, to napisz.
  • #3 13730839
    sucharixx
    Poziom 13  
    O to chodziło, ale w późniejszym etapie. Bo na stronie mam losowe wyświetlanie treści z bazy jak można zauważyć w powyższym skrypcie, i po wejściu na
    np. link.php?id=50 i za każdym odświeżeniem ukazuje się inna treść. Chodzi mi o to, aby jakoś wygenerować ten link. Mam też taki skrypt, ale coś w nim nie działa.

<?php

include('db_login.php');

if(is_numeric($_GET['id']) && $_GET['id']) { $id = $_GET['id'];
    } else {
    $result = mysql_query("SELECT `ID` FROM `Cytaty`") OR DIE(mysql_error());
    $id = rand(1, mysql_num_rows($result));
    }

$result = mysql_query($con, "SELECT * FROM `Cytaty` WHERE ID=".$id.") OR DIE(mysql_error());

if($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo '