Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralne smarowanie do Scania 96rok

Zbiszek 21 Kwi 2005 12:17 5934 4
  • #1 21 Kwi 2005 12:17
    Zbiszek
    Poziom 16  

    Jest tam centralne smarowanie Lincoln QUICKLUB .Wymontowałem zbiornik(w którum jest razem płytka sterująca i silnik).Na złączach pisze + - Motor , 31,30,15 -do zasilania.Działa tylko silnik wtedy,gdy zewrę na moment włącznik na płytce=działa tyle w zależności od ustawienia przełącznika obrotowego na płytce.Są tam takie położenia:
    0,1,2,3,4,5,6,7.A,B,C,D,E .proszę mi powiedzieś co oznaczają owe pozycje,kiedy i na jaki czas załącza się to smarowanie.Dodam jeszcze ,że podłączałem na stałe + do "30" - do "31" i + po stacyjce do "15".Załączałem tak jakby samochónd jechał ciągle przez 2 godz i nic nie załączało silnika na różnych pozycjach przeł. ,oraz załączłem "15" i odłączałem kilka razy myśląc że zlicza ilość i potem załączy silnik smarowania i nic.Już nie wiem

    2 4
  • #2 21 Kwi 2005 12:45
    szajah
    Poziom 9  

    czy do złącza + Motor doprowadz jest przewód jak tak to sprawc czy jest na nim jakis prad

    0
  • #3 21 Kwi 2005 13:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przełącznik w takich układach zazwyczaj służy do ustawienia co ile roboczogodzin ma zostać wtryśnięta dawka smaru. Tutaj czas jest liczony po wykryciu "15", bardziej miarodajnie charakteryzuje zliczanie czasu pracy z "D+"(czyli czas pracy silnika) W produkcie konkurencyjnym pompa załącza się na okres 180 sek. po upłynięciu czasu ustawionego na przełączniku (pojazdy budowlane, komunalne mają ten czas ustawiony krócej, "road-runnery" dłużej) W układzie jest jeszcze czujnik ciśnienia w instalacji, który w czasie trwania cyklu pompowania musi wykazać wzrost ciśnienia w układzie do 37 bar, co świadczy o tym, że instalacja jest szczelna i jest smar w zbiorniku podającym. Jeżeli tego sygnału nie będzie, następnego cyklu sterownik nie załączy, zaświeci natomiast pomarańczową kontrolkę na desce rozdzielczej o niesprawnośći układu.
    Może ta rozpiska coś pomoże :wink:
    Pzdr.

    0
  • #4 21 Kwi 2005 15:27
    Zbiszek
    Poziom 16  

    Właśnie na żadnej z pozycji nie zadziała silnik.Np. ustawiłem pozycję 1 i wcisnąłem mikrowłącznik na płytce to zadziałał silnik około 2 min a poz. 7 to około 6 min i wyłącza się i nic przez cały już czas(czyli potem w samochodzie nie byłoby smarowania może przez kilka dni).Może ktoś wie więcej dokładnie co oznaczają te oznaczenia itd.

    Ps. Widzę ,że jesteś spec od Merców i w nich jest pod siedzeniem(ciężarowe) regulacja 1-9 i to jest tam proste.

    1
  • #5 11 Wrz 2008 19:34
    raflo111
    Poziom 1  

    Ja mam problem takiego rodzaju ze kupilem niedawno scanie 124 420 koni i wymieniałem olej w sillniku było 45 litrów a co powinno buć 35 l i po wymianie wzrasta poziom oleju prawdo podobnie ropa.Czy jest to mozliwe ze to przez pompo wtryskiwacze ? pompka jest sprawna . Prosze o szybki kontakt Pozdrawiam z góry

    0