Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda premacy 2,0 ditd - Nie odpala. Brak sterowania zaworem regulacji dawki

03 Lip 2014 23:13 10860 15
  • Poziom 21  
    Nie mam doświadczenia z tymi silnikami. Wiec pytam.
    zauważyłem ze osprzęt jest denso tak jak w toyocie.
    Mam pytanie czy po zapłonie ma byc na wtyczce zaworu regulacji dawki 5v kontrolne, bo niema i zadnego innego sygnału.
    Gdzie moze sie znajdowac sterownik wtrysku, bo go nie znalazłem?

    Historia tego auta jest taka, że na początku gasło podczas jazdy i nie chciał odpalac ciepły.
    ktos podmieniał zawór regulacji dawki i po tej operacji auto nie odpala.

    Po podaniu impulsu bezpośrednio na zawór auto pali.

    Będę wdzięczny za wszelka pomoc.

    Mając na myśli pomoc nie chodzi mi o wytykanie błędów interpunkcyjnych,
    bo gdybym sie chciał nauczyć pięknej poprawnej pisowni to nie byłoby mnie na forum elektroda.
    Tak samo postępował użytkownik motronic.
    Dziękuje i proszę o nie usuwanie tego posta

    Jak ktoś ma problem ze zrozumieniem tego posta to poprostu nic nie napisze.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Dobrze pamiętam że tam jest zwykła pompa? Na zaworze powinno być 12V po włączeniu zapłonu oraz po odblokowaniu przez immo, gdy immo nie puści nie będzie tam napięcia. Jeśli to jest ten silnik co kojarzę.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Sterownik jest z prawej strony pod nogami pasażera, pod dywanikiem, bliżej ściany urodzinowej osloniety blacha aluminiową lub stalową.
  • Poziom 21  
    ten sterownik znalazłem pod nogami pasazera tylko wyglada na to ze to nie on steruje pompą.
    jest jeszcze jeden i do tej pory go nie znalazłem

    szukam konkretnie tego
    mazda premacy 2,0 ditd - Nie odpala. Brak sterowania zaworem regulacji dawki

    autodata podaje ze w mazdzie 3 znajduje sie gdzies przy akumulatorze
  • Poziom 38  
    Kolego w 323 nie jest obok akumulatora tylko przy przednim pasie.
  • Poziom 21  
    znalazłem ten sterownik.
    znajduje sie pod filtrem powietrza.
    i moje spostrzeżenia:
    -jest przy nim wtyczka 5cio pinowa
    -2 przewody niebieskie prowadza bezposrednio do zaworu dawki
    na pozostałych trzech:
    -12v po zwarciu przekaznika od scv
    -5v
    i na srodku chyba dioda 600ohm do plusa, brak przejscia do masy.

    przekaznik od scv był nadpalony.
    masa na obudowie sterownika jest

    teraz pytania:
    czy napiecia sa prawidłowe i czy srodkowy to sterowanie?
    czy wymiana tego sterownika wiąże za sabą programowanie reszty, czyli tego sterownika pod nogami pasazera?
    kiedy ma sie włączas przekaznik scv, bo po włączeniu zapłonu jest nieaktywny? (nie sprawdziłem podczas krecenia bo byłem sam)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    robert199 napisał:
    przekaznik od scv był nadpalony.
    Wymieniłeś? Wygląda na to, że masz usadzony sterownik. Do naprawy. Jednak trzeba sprawdzić czemu tak się stało. Ogarnięty warsztat naprawi auto. Koszt max 300 zł.
  • Poziom 21  
    przekaźnika nie wymieniałem, rozebrałem wyczysciłem i sprawdziłem - teraz jest sprawny.
    o którym sterowniku mówisz?
    tym na zdjeciu powyzej czy tym we wnetrzu auta?

    jesli sterownik rf2a to mozna go tanio kupic tylko czy trzeba programowac?
    ten sterownik wyglada na nierozbieralny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sterownik ze zdjęcia. Wszystko jest rozbieralne. Myślę, że ktoś, kto "naprawiał" auto wcześniej, go usadził.
  • Poziom 21  
    tez mam takie podejrzenie, bo historia była taka:
    auto dojechało warsztatu o własnych siłach, ale czasem gasło.
    ktos próbowł wymienic zawór na pompie i po tej operacji juz nigdy nie odpaliło.
    trafił do mnie.
    uruchomiłem auto "na ostro" po podaniu zasilania impulsowego na zawor.
    stwierdziłem ze brakuje sterowania tym zaworem.

    teraz poznaje system działania tego układu
  • Poziom 21  
    zamontowałem drugi sterownik pompy.
    drugą skrzynkę bezpieczników.
    i nadal nie pali.
    przejscie po kablach jest.

    został mi jeszcze sterownik ten w kabinie.

    jak go sprawdzic i czy ma immo w sobie czy oddzielnie, czy mozna podmienic sterownik?
  • Poziom 21  
    zamontowałem drugi sterownik pompy.
    drugą skrzynkę bezpieczników.
    i nadal nie pali.
    przejscie po kablach jest.

    został mi jeszcze sterownik ten w kabinie.

    jak go sprawdzic i czy ma immo w sobie czy oddzielnie, czy mozna podmienic sterownik?
  • Poziom 21  
    problem rozwiązany.
    głównym powodem był przerwany przewód z sygnałem zwrotnym do pcm z zaworu odciecia pompy.
    prąd na zawór był, ale do sterownika nie wracała informacja o tym ze jest otwarty, zwierał do masy.
    wypalone styki w skrzynce bezp. i jak juz pisałem przekaznik od zaworu spv

    a najlepsze było to, ze ktos odwrotnie założył podkładke pod spv.
    teraz dosc dobrze poznałem budowe i słabe strony instalacji takiej mazdy.
  • Poziom 10  
    Witam
    Który przewód daje informacje zwrotną do pcm?
    Mam bardzo podobny problem brak sterowania zaworem na pompie auto zgasło lw trakcie jazdy po podaniu prądu do zaworu auto odpala przekaźnik sprawdzony na sterowniku pod obudowa filtra 12V, 5V i na jednym rezystancja do masy oba przewody od sterownika do zaworu sprawdzone przejście jest.
  • Poziom 11  
    witam.
    podepne się pod temat.
    Pacjent to ditd premacy rf4f(rf2a).
    problem jest ze sterowaniem zaworem tcv(dolny z zieloną wtyczka. skacze na nim napięcie od 0 do 2.2v a powinno być 12v. gdzie idzie dokładnie przewód od niego i czy jest jakiś przekaźnik lub bezpiecznik odpowiedzialny za jego pracę.
    Wtem chwili auto daje brak reakcji na rozruch. pali na placu ale pompa nie daje ciśnienia na wtryski.
  • Poziom 11  
    Witam może się przyda w sterowniku tym pod nogami pasażera przepalony rezystor nr R688. 2W 0.22OHM. brak sygnału do tcv(zaworek pod pompą).