Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyosung Curise - Sprzegło ślizga.

sowa80 11 Lip 2014 15:43 1080 2
  • #1 11 Lip 2014 15:43
    sowa80
    Poziom 10  

    Witam posiadam Hyosunga Cruise II GA 125 z roku 97

    w ostatnim czasie zauważyłem że jadać szybciej po dziurach na wysokich obrotach 8-10tyś. Bieg 4-5ty

    Zaczyna slizgac sprzegło, najwiecej jak podrzuci moto na dziurze wtedy wgl sprzegło slizga.

    Na postoju natomiast na stopce centralnej przy wrzuconej jedynce i wcisnietym sprzegle koło tylnie się obraca tak że ręką cieżko jest zatrzymac.


    Czy wystarczy wymienic tarcze sprz? Czy może cały kosz? Czy może winna temu jest wyciągnięta linka?

    Próbowałem regulować i nie wychodzi mi to zbytnio proszę o pomoc.

    0 2
  • Pomocny post
    #2 11 Lip 2014 21:57
    K-Paxian
    Poziom 11  

    po 1. Regulacja linki, smarowanie i czyszczenie sie oplaca.
    luz na klamce ok 3-4mm to standart
    po 2. Sprzęglo wielotarczowe zawsze bedzie troche "ciągnąć". Skoro na dziurze
    sie slizga to pewnie linka jest napięta za mocno.
    Powinno "łapać" podczas ruszania przy koncu puszczania klamki.
    Ale musi zostawac te 3-4 mm luzu. Klamka jesli lekko chodzi powinna "telepać się" luzno puszczona.

    po 3. Nie patrz na to jak "ciągnie" rękę na 1 biegu. Wazniejsze czy mozesz stac w miejscu po wzuceniu biegu kiedy na sprzecie siedzisz. Czy musisz sie zapierać jak osioł nogami i hamulcem. Jezeli nie masz takich problemów to jest ok.
    To nie jak w samochodzie gdzie jest jedna tarcza sucha. Mokre tarcze w oleju "kleją" się (sprobuj cos plaskiego np. plyte cd natluscic i przykleic do szyby albo lustra i odkleic)
    Jezeli wyregulowane sprzeglo albo ciagnie jak dzikie na postoju albo slizga sie na wysokich biegach ,to jest do wymiany.

    Jeszcze ledno, wazny jest tez olej w ktorym pracuje sprzęglo. samochodowego nie dawaj. kup motul wedlug typu silnika 4T /2T
    za gesty moze kleic tarcze. Moze być tez uklad dzwigienki ktora sprzeglo wysprzęgla ,popychacz ,kulka między popychaczem i koszem. Jezeli jest tam jakaś regulacja to trzeba wszystko jak producent wymyslil ustawic.

    0
  • #3 15 Lip 2014 00:23
    sowa80
    Poziom 10  

    Dziękuje za odpowiedz :)

    0