Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kymco Xciting 500i R - Nie odpala

23 Lip 2014 20:03 3096 18
  • Poziom 8  
    Witam forumowiczów.

    Mam problem ze skuterem Kymco Xciting 500, 2008r, na wtrysku.
    Posiadam go od trzech tygodni. Od początku miałem problem z uruchomieniem go, myślałem ,że wymiana akumulatora na taki jak powinien być rozwiąże problem, ale niestety tak się nie stało.
    Na tablicy rozdzielczej był wyświetlony błąd, okazał się jednak tymczasowy i po wykasowaniu nie powrócił.
    Z odpalaniem sytuacja wygląda tak, że po dotknięciu startera rozrusznik kręcił, ale ciężko- napotykał gdzieś po drodze opór i nie zawsze udawało się go odpalić zanim rozładuje się akumulator. Po podłączeniu przewodami pod akumulator samochodu skuter po chwili odpalał. Było tak ze dwa razy, że po takim pożyczeniu prądu od auta skuter przez kilka dni odpalał za pierwszym razem.
    W miniony poniedziałek podłączyliśmy go znowu, ale tym razem się nie udało. Na dodatek po odłączeniu i próbie odpalenia "własnymi siłami" rozrusznik nic nie kręcił tylko słychać było "tykanie" przekaźnika.
    Miałem sugestie od mechanika Kymco, że ten opór przy odpalaniu jest spowodowany uszkodzeniem koła pośredniego rozrusznika. Rozebrałem obudowe rozrządu, gdzie znajduje się to koło, okazało się, że jest całe i zdrowe. Sprzęgło jednokierunkowe tez pracuje jak należy. Złożylismy, i obserwacje są takie,że cały czas tyka przekaźnik od rozrusznika, zaś po podłączeniu napięcia bezpośrednio do rozrusznika ten kręci,ale odpalić się nie udało. Dodam, że po wyjęciu rozrusznika i i podłączeniu pod 12 v kręcił swobodnie. Ale może ma jakieś zwarcie pod obciążeniem? Może ma ktoś jakiś pomysł jaka może być przyczyna opisanego problemu?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 29  
    Miałem podobny problem w Kymco Grand Dink 250, prawdopodobnie przegrzany rozrusznik, dobry rozrusznikowiec poradzi sobie... Mój też bez obciążenia ładnie kręcił.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 8  
    Wymieniałeś rozrusznik?Czy udało się naprawić?
  • Poziom 8  
    Byłem u "specjalisty" od rozruszników, powiedział, że nie ma części i trzeba kupić nowy. Podłączył pod 12v i wg.niego kręci dobrze, ale to też było bez obciążenia więc "sobie ręki nie da uciąć".
  • Poziom 28  
    Witam a czy kolega zwrócił uwagę na tulejki bo przy małym luzie tulejek i obciążeniu są podobne zachowania rozrusznikowi nie tylko do skuterków.Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Nie zwróciłem uwagi. O jakie tulejki chodzi?
  • Poziom 28  
    Witam chodzi o tulejki zazwyczaj z fosforobrązu na osi wirnika rozrusznika(z przodu i z tyłu n wirniku)chyba że są łożyska w co wątpię.Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Niestety to nie wina rozrusznika. Założyłem nowy, może kręci ciut lepiej, ale odpala tylko z przewodów. Z własnego aku odpalił tylko jak był rogrzany.
  • Poziom 28  
    Witam czyli wychodzi na to że duże opory silnika,a może spróbować wykręcić świecę i sprawdzić manualnie opory silnika? to tylko moje domysły. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Mam zdjętą osłonę napędu, kręciłem ręką wariatorem i opory nie wyglądają mi na zbyt duże. Wiadomo jest troche ciężej niż w 50cm3 czy 125cm3, ale tak byc powinno.
  • Poziom 30  
    Albo słaby "nowy" akumulator.Poprzedni właściciel mojego skuterka (125ccm) kupił tanizne z allegro za 40zł a po pół roku kiedy kupiłem skuter jak za pierwszym zakręceniem nie odpalił to drugiej szansy już nie było.Miałem akurat zbędną żelówkę haze z dużego UPSa i po wymianie wszystko zaczęło działać tak jak powinno.Może zmierz kolego napięcie na akumulatorze w chwili pracy rozrusznika i jak masz dostęp do miernika cęgowego to prąd rozruchu - w moim skuterku jest 17-20A u ciebie pewnie będzie więcej.
  • Poziom 8  
    Trudno powiedzieć, akumulator niby nowy, ale JMT to raczej żaden potentat nie jest.
    Niby kęci, kręci, ma ochotę zapalic ale odrobinkę mu brakuje.
    Miernik mam taki zwykły, mierzyliśmy napięcie podczas pracy i pokazał ok 13v.
  • Poziom 28  
    Witam ponownie czy to napięcie w czasie rozruchu czy już pracy silnika bo jeżeli rozruch to dziwnie wysokie.Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Podczas pracy oczywiście.
  • Poziom 28  
    Witam a w czasie rozruchu ? jakie napięcie.
  • Poziom 30  
    Sprzęty na wtrysku są bardziej wymagające co do kondycji akumulatora bo i pompa paliwa musi wytworzyć ciśnienie i sterownik silnika musi wysterować wtryskiwacz a z reguły sterownik poniżej pewnego napięcia nie działa prawidlowo -przy gażniku było to prostsze.
  • Poziom 8  
    Przy rozruchu nie pamiętam już ile było, ale wiem ,że bez tragedii.
    Sprzęt na wtrysku, że bardziej wymagający to rozumiem, ale żeby to jeszcze kopkę miało :).
  • Poziom 1  
    Witam, mam ten sam problem, czy znalazłeś przyczynę?
  • Poziom 8  
    Udało się w końcu. Regulator napięcia był padnięty i nie doladowywal.