logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Lenovo G580 - Nie działa karta LAN (Ethernet), cały czas palą się diody portu.

emack 17 Sie 2014 09:51 2673 5
REKLAMA
  • #1 13883456
    emack
    Poziom 2  
    Witam serdecznie,

Nie jestem hardware'owcem, dlatego wybaczcie pytanie laika.

(Problem nastąpił prawdopodobnie po wyładowaniu atmosferycznym - notebook podpięty przewodem Ethernet pod modem/router Neostrady - lub przepięciu w sieci, ale nie chcę niczego sugerować.)

Zaraz po uruchomieniu notebooka, diody portu LAN (zielona i pomarańczowa) palą się cały czas, nawet gdy wyjęty jest przewód Ethernet. Palą się także, gdy jestem w BIOS, Windowsie i Linuksie.

Linux w ogóle nie widzi sprzętowo karty sieciowej. Na Windows się nie znam, ale w "Połączeniach sieciowych" zniknęła karta sieciowa Ethernet, która wcześniej tak była.

Nie znam się na hardware notebooków. Łudzę się, że może ktoś (domownik) niechcący nacisnął kombinację klawiszy, która wyłączyła kartę? BIOS jest za ubogi, żeby móc coś wnioskować.

Karta wi-fi działa prawidłowo. Sprzęt jest już po gwarancji. Manual milczy o problemie. Sprzęt jest pożyczony i wolałbym, aby właściciel się nie dowiedział...

Dziękuję za uwagę,

Maciek
  • REKLAMA
  • #2 13883483
    radoart
    Poziom 12  
    Ocena: 6
    Na jakim dokładnie etapie startu się zapalaja te kontrolki? Czy zapalają się również na odłączonym kablu?
  • REKLAMA
  • #3 13883604
    emack
    Poziom 2  
    radoart napisał:
    Na jakim dokładnie etapie startu się zapalaja te kontrolki? Czy zapalają się również na odłączonym kablu?

Kontrolki portu Ethernet zapalają się zaraz po uruchomieniu notebooka (zasilanie z 230V, bo od dawna już nie ma baterii), czyli zaraz po naciśnięciu wyłącznika głównego, palą się gdy jestem w BIOS, podczas startu systemu (Windows, Linux), podczas jego normalnej pracy, także na odłączonym przewodzie Ethernet.