Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento 700 nie reaguje po przekręceniu stacyjki

tomek22275 01 Wrz 2014 15:53 948 9
  • #1 01 Wrz 2014 15:53
    tomek22275
    Poziom 10  

    Kabel główny prądowy oraz masa na rozrusznik ok. Ale po przekręceniu nic nie słychać, wgl nie chce okręcić silnikiem. W stacyjkę wchodzi m.in jeden grubszy czerwony kabel, po przekręceniu stacyjki na zapalanie pojawia się na nim prąd. Gdzie szukać dalej? Jakieś przekaźniki?

    0 9
  • #2 01 Wrz 2014 16:18
    markslew
    Poziom 27  

    A rozrusznik na krótko podłączony kręci?

    0
  • #3 01 Wrz 2014 16:21
    sandamiano
    Poziom 28  

    Koniec tego przewodu czerwonego jest przy rozruszniku. To tzw zacisk "50" . Przy przekręceniu na zapłon przy rozruszniku powinno pojawić się napięcie. I to napięcie bliskie napięciu akumulatora (pod obciążeniem rozruchem nie powinno spaść poniżej 9-10volt)

    0
  • #4 01 Wrz 2014 16:49
    tomek22275
    Poziom 10  

    i właśnie na tym małym kablu nie pojawia mi się napięcie po przekręceniu stacyjki. Wydaje mi się że może to być przekaźnik lub bezpiecznik ale gdzie on się znajduje

    0
  • #5 01 Wrz 2014 17:17
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kostka stacyjki.

    1
  • #6 01 Wrz 2014 17:21
    tomek22275
    Poziom 10  

    czerwony kabel który wchodzi do stacyjki:
    kostka wpięta, wbicie próbówki w kabel, przekręcam stacyjke na zapalanie i pojawia się prąd na próbówce więc ta kostka przy tej stacyjce odpada

    0
  • #7 01 Wrz 2014 17:22
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to szukaj gdzie kabelek ugnił. Idzie bezpośrednio do rozrusznika.

    0
  • #8 01 Wrz 2014 17:25
    tomek22275
    Poziom 10  

    to nie ma jakiegoś przekaźnika w tym układzie?

    0
  • #9 01 Wrz 2014 17:32
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie ma. .

    -1
  • #10 02 Wrz 2014 13:54
    sandamiano
    Poziom 28  

    tomek22275 napisał:
    to nie ma jakiegoś przekaźnika w tym układzie?

    Fabrycznie nie ma ale kto wie czy jakiejś blokady zapłonu tudzież alarmu nie masz ukrytego co właśnie blokuje obwód rozruchu. Przy wtryskowcach blokuje się często pompę paliwa lub wtrysk a na gaźniku pompy nie da rady odciąć, zapłonu też nie bo zalejesz. Pozostaje często rozrusznik.

    0