Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 2002r - błąd ciśnienia paliwa, nie wchodzi na obroty

mniszek0 13 Wrz 2014 18:34 4833 11
  • #1 13 Wrz 2014 18:34
    mniszek0
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam taki problem z volvem fh 12 2002r, mechanik się poddał :/
    zacznę może od objawów:

    niezależnie od czasu jazdy, biegu czy też zapotrzebowania na moc silnik przestaje reagować. Mianowicie gdy zmieniam na wyższy bieg tzn 4, 5 czy 6 bieg auto przestaje reagować na pedał przyspieszenia obroty maleją i silnik zaczyna dusić, zmuszając do zatrzymania się, niekiedy co się odkrztusi i jedzie dalej jakby nigdy nic, po czym znowu dusi się i staje. przeważnie zaczyna się to od 5 biegu lecz ostatnio zauważyłem że na 4 zaczął.
    Jak stoję na postoju to mogę go gazować do woli i nic mu się nie dzieje, jak ruszę to po chwili nie da się już jechać.

    po szeregu napraw dalej wyskakuje błąd MID128, PID94, FMI7

    Teraz lista co zostało wymienione:
    wtryski po regeneracji
    pompa wtryskowa nowa oryginalna,
    czujnik ciś oleju,
    zawór paliwa, pompka ręczna i jakieś tam zaworki, cały ukł paliwowy wyczyszczony jak i instalacja elek sprawdzona.

    Został też naprawiony sterownik silnika ( dosyć był popalony w środku ale już jest sprawny)

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co mu dolega to proszę pisać bo już mechanicy się poddają, albo zna jakiegoś magika od volvo na śląsku?

    1 11
  • #2 14 Wrz 2014 07:24
    maher440
    Poziom 15  

    A czy ktoś sprawdzał pedał gazu i wiązkę na silniku idącą do sterownika?Wiązka przeciera się i cuda się dzieją.

    0
  • #3 14 Wrz 2014 11:22
    mniszek0
    Poziom 9  

    wiązka która idzie do kasety silnika była sprawdzana pin po pinie.
    ze względu na iż występował wcześnie również błąd wtrysku 4 i 6, parametry głupiały. instalacja elektryczna która idzie od wtrysków do kompa też została całą sprawdzona. co do pedału gazu to nie jestem pewien czy został sprawdzony, lecz na postoju silnik pracuje prawidłowo można go gazować do woli.

    0
  • #4 14 Wrz 2014 11:37
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Od razu zaznaczam że z ciężarówkami mam tyle wspólnego co z narkotykami.
    Skoro zaczyna dławić się przy dużym obciążeniu to wg mnie cierpi na brak paliwa. Na wolnych obrotach możesz gazować do woli ponieważ zapotrzebowanie na paliwo jest bardzo małe (silnik nie obciążony).
    Szukanie rozpocząłbym od baku - zabrudzone sitko, pęknięty wężyk, niewydajna pompka (jeżeli jest). Następnie przewód paliwowy - zagniecenie, wszelkie nieszczelności (lewe powietrze), połączenia itd.

    0
  • #5 14 Wrz 2014 11:55
    mniszek0
    Poziom 9  

    układ paliwowy został sprawdzony cały, bo też było takie podejrzenie. przepływ paliwa przez silnik w momencie wystąpienia tego błędu jest w normie, ciśnie paliwa też w normie, z czytywane to było podczas jazdy z programu diagnostycznego.

    Moim zdaniem to niema nic wspólne z zapotrzebowaniem na moc, bo dzieje mi się to na prostej drodze, nawet raz jak z górki jechałem. najlepsze jest to że jak wystąpi to dławienie i zredukuje na 3 dolną skrzynie to wszystko wraca do normy po chwili.

    0
  • #6 14 Wrz 2014 18:26
    HADŻI
    Poziom 19  

    Sprawdziłbym kabel masowy który idzie od alternatora do przodu auta obok chłodnicy i mocowany jest do kabiny pod otwieraną klapą.Nie mówię, że to na pewno to ale miałem przypadek podobny i przy oczku przy alternatorze kabel niby wyglądał normalnie ale po odkręceniu oczka i zdjęciu peszla okazało się że wisiał na dwóch włoskach po prostu zgnił .Jeżeli tam będziesz miał podobnie to radzę go wymienić na nowy i zrobić próbę.Pozdrawiam,powodzenia.

    0
  • #7 14 Wrz 2014 19:19
    mniszek0
    Poziom 9  

    Ja mam takie pytanie jak działa hamulec silnikowy (retarder chyba się to nazywa) tzn wiem jak działa, ale chodzi mi czy on blokuje prędkość czy obroty, i jak biegnie jego instalacja elektryczna?

    Teraz właśnie przejeżdżałem nim i ten odgłos i to co się dzieje z autem jest dosyć podobne do objawów jak mam załączony ten hamulec

    0
  • #8 14 Wrz 2014 22:12
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    mniszek0 napisał:

    Cytat:
    po szeregu napraw dalej wyskakuje błąd MID128, PID94, FMI7


    Czy tylko ten jeden błąd? Jeśli inne, to jakie i kiedy?

    0
  • #9 15 Wrz 2014 07:43
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MID 128 PID 94 Ciśnienie zasilania paliwem
    FMI 7
    Zbyt niskie ciśnienie.

    Zatkany filtr paliwa.
    Obecność powietrza w układzie paliwowym lub wycieki z tego układu.
    Zbyt niskie ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego.
    Zużyta pompa paliwa.
    Usterka mechaniczna czujnika.
    Wygenerowanie kodu usterki.
    Polecenie zapalenia żółtej lampki.
    Zapalenie się żółtej lampki.
    Niska moc.
    Problemy z rozruchem.
    Niebieski dym.


    Jaka wersja silnika ? D12C, D12D ile KM ?

    2
  • #10 15 Wrz 2014 14:04
    mniszek0
    Poziom 9  

    Witam. Obecnie wyskakuje tylko taki błąd. Wszystko związane z paliwem zostało sprawdzone. W tej chwili wymieniłem linkę od tacho. Impulsator i elektronikę sprawdziłem. Auto dalej nie jeździ. Nagrałem filmik jego zachowania, jak tylko będę w domu to ppstaram się go udostępnić.

    Silnik d12c 420KM,
    Auto nie kopci i brak problemów z odpaleniem a i jeszczę zauważyłem że dzieję się to powyżej 1500obr.


    A ty kolego z powyższego postu nie byłbyś mi w stanie pomóc, diagnozy jąć pojazd na miejscu?

    0
  • #11 01 Paź 2016 08:38
    jacolino
    Poziom 2  

    Witam, podbijam mam podobny problem , a nawet identyczny tylko u mnie występował sporadycznie, do dzisiaj jadąc z ładunkiem pod górę zaczął mulić , silnik zaczął chodzić jak sieczkarnia, zrzucał biegi niżej aż w końcu na 6 zatrybił i udało się wyjechać potem już z 50 km nie było problemu bo nie było górki. . U mnie pojawia się na wyświetlaczu co jakiś czas Check Engine i ikona dystrybutora . Do autora czy znalazł przyczynę

    0
  • #12 01 Paź 2016 09:18
    mniszek0
    Poziom 9  

    Witam.
    Tak problem został rozwiązany. Dzięki chyba mojejmu uparci, uparłem się żeby podpiąć zwykły manometr do wężyka za filtrem. Mechanik nie chciał bo przecież komputer pokazuje że jest ok;/. Okazało się że jak manometr był w kręcony tam gdzie czujnik na filtrze (nie pamietam już ale chyba to powrót )strasznie falowalo ciśnienie jak dodawałem gazu podczas jazdy i zaczynał się krztusil to na manometrze było 0 ciśnienia. Problemem był pękniety nypel pomiędzy filtrem a zasilaniem od baku, w chwili potrzeby mocy ssał tam powietrze jeszcze się okazało że na bloku silnika jest zwężka na wężyku co idzie z baku (połączenie 2 węży ) jak to rozkreciłem to w tym był jakiś paproch jakby siatka z ssaka (po wyjęciu ssaka rzeczywiście kawałek jej). Po tych reperacjach autko jeździ normalnie ale cały czas świeci się ten chek engine. I ten dystrybutor. Myślę że ten typ już tak będzie miał.

    Pozdrawiam

    0