Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus MK1 - Światła tylne nie świecą...

darwindasta 28 Sep 2014 17:07 16206 14
  • #1
    darwindasta
    Level 8  
    Wzeszłym tygodniu rozładował mi się całkowicie akumulator. Prawdopodobnie było to spowodowane już wtedy problemem jaki aktualnie posiadam. Po naładowaniu akumulatora, oczywiście odpalił bez żadnego problemu. Pojawił się natomiast inny problem. Mianowicie światła tylne nie świecą, nie podświetla się tablica "zegarów", centralna część deski też nie ma podświetlania, nie działa podgrzewanie przedniej szyby, nie ma podświetlania rejestracji oraz nie działa brzęczek po otwarciu drzwi z zapalonymi światłami.
    Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, są ok. Gdzieś wyczytałem, że często zwarcie powoduje oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Też sprawdzałem, nie ma tam problemu (po odłączeniu podświetlania, cały czas jest problem).
    Szczerze mówiąc już sam nie wiem co mam robić.
    Pomyślałem sobie, że może któreś z kabli które odchodzą od akumulatora, mogą być uszkodzone. Tylko które? Wczoraj po zorientowaniu się że posiadam braki w dostawie prądu do niektórych urządzeń, za którymś razem udało mi się zrobić tak, aby wszystko działało poprawnie. Dlatego myślę, że chodzi tu o któryś z kabli.
    Może ktoś z Was będzie potrafił mi pomóc? Albo trafię na elektryka samochodowego? :)
  • #2
    Aleksander_01
    Level 42  
    Uszkodzony włącznik świateł (który nigdy się nie psuje) lub bezpiecznik. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki.
  • #3
    darwindasta
    Level 8  
    Co ma wspólnego wyłącznik świateł z podgrzewaniem szyby?
    Generalnie zastanawia mnie to że na chwile zadziałały światła i podświetlanie, stąd pomysł że któryś z kabli od akumulatora może być uszkodzony.
    Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem, wszystkie mają całe "druciki" :) Który, bezpiecznik jest odpowiedzialny za te urządzenia w Focusie?
  • #4
    Aleksander_01
    Level 42  
    Na oko to chłop w szpitalu umarł.
  • #5
    darwindasta
    Level 8  
    Czyli w jaki sposób najlepiej sprawdzić te bezpieczniki? Każdy wymieniać po kolei na nowy?
    Co może mieć wspólnego włącznik świateł z resztą (podgrzewaniem szyby przedniej)? Bardzo proszę o pomoc, ja się niestety na tym nie znam. Próbuje sam dojść do przyczyny awarii i jej wyeliminowania, ponieważ potrzebuje auto jutro wieczorem do jazdy, a w ciągu dnia niestety nie mam możliwości podjechania do elektryka - praca...
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpieczniki sprawdzasz kontrolką. Świeci włączona w szereg, znaczy bezpiecznik dobry:)
  • #7
    darwindasta
    Level 8  
    Kolejna rzecz którą trzeba zamówić... Cóż. Na szczęście nie jest drogie. Jedyny problem, że do jutra nie sprawdzę czy bezpieczniki są ok.
    Co sądzicie o tym włączniku? Jeśli go zdemontuje jest jakaś możliwość przetestowania go? Światła przednie bez problemu działają na tym włączniku.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zostaw chwilowo ten włącznik. Jak go zdemontujesz, to bez schematu i wiedzy nie sprawdzisz. Łatwiej sprawdzić na zapiętym w samochodzie. Może jednak udaj się do elektryka? Będzie taniej i lepiej.
  • #9
    darwindasta
    Level 8  
    Oczywiście, planuję podjechać do elektryka, ale dopiero będę miał trochę czasu w drugiej połowie tygodnia. A jak wspominałem jutro mam wyjazd wieczorem, więc bez świateł to chyba nie bardzo...
    Czy bezpieczniki, można sprawdzić zwykłym miernikiem? Jeśli tak to w jaki sposób należy go ustawić? Posiadam w domu miernik o symbolu DT-830B.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Naprawdę tak trudno zrobić Ci kontrolkę z dwóch kawałków przewodu i żarówki 12V? Choćby wyjętej z lampki oświetlenia wnętrza... Miernikiem też można sprawdzić bezpieczniki. Wyjęte. Ustawiasz miernik na piszczek, symbol diody, przewody pomiarowe w dwie dolne dziurki. Jak zewrzesz przewody pomiarowe ze sobą ma piszczeć. Tak samo jak bezpiecznik będzie dobry, ma piszczeć.
  • #11
    darwindasta
    Level 8  
    Może i nie było by ciężko, ale nie posiadam w domu takich żarówek.

    Niestety, mój miernik nie piszczy, tylko pokazuje pomiar. Np na bezpieczniku 10, pokazuje 099 (czyli jest obwód, bezpiecznik sprawny). Wiem, że męczę - sorry ale na prawdę się na tym nie znam.

    PS. Mam jeszcze pytanie, mam nadzieję że już ostatnie... Mianowicie czy jest możliwość sprawdzenia bezpieczników miernikiem wpiętych w skrzynkę bezpiecznikową? Wtyczki w kablach miernika są takie fajnie zakończone - jak igły. Idealnie by można je przyłożyć do bezpiecznika w samochodzie.
  • #12
    Alfred_92
    Level 33  
    Tak można tyle że nie omomierzem a voltomomierzem ustawionym na prąd stały (DC) na zakresie 20V.
  • #13
    darwindasta
    Level 8  
    Na omomierzu ustawiam na 20 (w moim wypadku DCV), jeden kabel chyba muszę podłączyć do masy, a drugą igła (czerwoną) sprawdzać bezpiecznik? Oczywiście na przekręconym zapłonie? hmmm ale tak czy inaczej nie wszystkie bezpieczniki będą w tym momencie przewodziły prąd - muszę uruchamiać poszczególne funkcje w samochodzie. Chyba łatwiej wyciągać po kolei i sprawdzać czy jest zwarcie.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mistrzu, cenię samodzielną chęć naprawy, tylko, że to niestety Cię przerasta. Napracujesz się a Twoje pomiary będą miały zerową wartość i ani o krok nas nie przybliżą do rozwiązania problemu. Miernik, to najgorsze możliwe ustrojstwo do sprawdzania bezpieczników w samochodzie. Da się, ale nie początkujący. możesz nie wychwycić różnicy między bezpiecznikiem uszkodzonym a sprawnym. Miernik nie ma wbudowanego obciążenia. Wyjmij, że żarówkę z lampki, dołącz zamiast miernika i masz piękną próbówkę. Ale najlepiej oddaj auto do fachowca. Zbawi Cię te 50 zł? Przynajmniej powie Ci co wymienić lub sam naprawi.
  • #15
    darwindasta
    Level 8  
    Niestety jako początkujący nie dam rady. Ale jeszcze próbuję. W celach naukowych... Czyli wystarczy żarówka i kabelek. Tylko jak to ze sobą połączyć? Znalazlem taką małą żarówkę 12V/5W do podświetlania liczników, ma druciki wystające, może nią mi się uda sprawdzić.

    Boję się pojechać do elektryka bo coś czuje że mi więcej skasuje...

    Dobra, bezpieczniki sprawdzone. Są ok.
    Dzisiaj znowu przez chwilę wszystko świeciło tak jak powinno. Nie było tylko brzęczka przy otwartych drzwiach i zapalonych światłach. Zadziałało w momencie, kiedy miałem wyłącznik świateł wiszący na kablach. Niestety jak wyłączyłem światła i jeszcze raz chciałem włączyć - problem powrócił. Ruszając kable prowadzące do włącznika, pukając delikatnie w kostkę - nie "naprawiło" się. Czy to może być wina tego włącznika? Jeśli wszystko działało poprawnie przez chwilę, tylko nie brzęczek sadzę że tak (chyba jest on wmontowany w tym włączniku?).

    Wyłącznik świateł był walnięty. Po wymianie wszystko jest ok.