Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vito W639 115 CDI - Ciągłe przybieranie oleju ?!

pafcio86 04 Oct 2014 18:20 6858 5
Texa Poland
  • #1
    pafcio86
    Level 9  
    Witam,

    Mam problem z moim Mercedesem Vito W639 115 CDI. Cały czas przybiera mi olej. Komputer nie pokazuje żadnych błędów tylko zwiększony poziom oleju. Z czym to może być związane ? Już 2 raz w tym m-c wymieniam olej z tego powodu. Na bagnecie poziom podniósł się o ok. 1 cm.
  • Texa Poland
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    Z tym, ze coś się do niego przedostaje. Jak myślisz, co to może być? Płyn chłodniczy lub paliwo, nic innego...
  • Texa Poland
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jest DPF w aucie? Jakie trasy jeździ?
  • #4
    pafcio86
    Level 9  
    Witam,

    Tak w aucie jest DPF. Trasy są zazwyczaj krótkie - do 100 km dziennie.

    Co do pytań:
    1. Stan płynu chłodniczego jest OK więc to raczej nie to
    2. W samochodzie był już wymieniony DPF na nowy ponieważ zapalała się kontrolka DPF i nie dało się go wyczyścić. Przez jakiś czas był spokój z samochodem.

    Istotne jest to, że komputer nie pokazuje żadnych błędów dlatego nie wiem co się dzieje.
  • Helpful post
    #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Prawie na pewno jest ponownie problem z DPF-em. Przy tak krótkich trasach (jeszcze nie wiem, ile w tych 100 kilometrach jest uruchomień silnika) uruchamiane jest wypalanie filtra, ale nie dochodzi do jego pełnego zakończenia i przy najbliższej okazji wypalanie zostaje ponownie uruchomione (co znowu wiąże się z dodatkowym paliwem wtryskiwanym do cylindrów).
    pafcio86 wrote:
    był już wymieniony DPF na nowy ponieważ zapalała się kontrolka DPF i nie dało się go wyczyścić

    Rzeczywiście - wypalanie w aucie nie zawsze udaje się przeprowadzić - zwłaszcza jak stopień zapchania jest znaczny. Jest jednak spora gama środków chemicznych pozwalających oczyścić filtr bezpośrednio. W Sprinterze z powodzeniem stosuję zwykłą myjkę ciśnieniową z ciepłą wodą. Jeżeli filtr nie ma przetopień takie czyszczenie jest skuteczne.
    pafcio86 wrote:
    Istotne jest to, że komputer nie pokazuje żadnych błędów dlatego nie wiem co się dzieje.

    Jedź do kogoś, co się na tym zna i będzie umiał przeanalizować odczyty z komputera - a nie do kogoś, kto umie tylko odczytać błędy i je skasować (i przy okazji kasuje kieszeń klienta)
    Jakie jest ciśnienie różnicowe w DPF-ie? Jaka jest graniczna wartość ciśnienia wstecznego w układzie wydechowym?
    Nie wiem, jakie są bliższe parametry auta - niektóre softy dopuszczają odczyt ostatnio przeprowadzanych wypaleń filtra - wtedy pojawiają się przy każdej pozycji adnotacje, czy wypalanie zostało zainicjowane i zakończone, czy zostało przerwane i powód przerwania - np. wyłączenie silnika lub nadmierny spadek temperatury w układzie wydechowym lub jakieś inne przyczyny.
  • #6
    pafcio86
    Level 9  
    Przepraszam że tak późno odpowiadam. Temat możemy uznać za zamknięty, rzeczywiście problemem był DPF. Wyczyściłem mój stary DPF i założyłem i póki co nie mam problemów. Kto wymyślił ten DPF :) Dzięki za pomoc