Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w203 naciąganie ramy samochodu a airbag

bch_82 30 Dec 2014 17:04 1110 9
  • #1
    bch_82
    Level 2  
    Witam. Mam mercedesa w203 z 2001r z rozbitym tyłem. Chcę naciągnąć mu ramę ale nie wiem czy przy szarpnięciu nie wystrzelą mu poduszki. A więc moje pytanie brzmi: Czy odpięcie akumulatora sprawi całkowite odłączenie poduszek? czy może jest jakieś inne dodatkowe zasilanie poduszek w tym modelu, a jak tak to gdzie? Dziękuję góry za odpowiedzi.
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    No już bez przesady... A jak jedziesz to też z odpiętym akumulatorem? Po co airbag ma działać bez napięcia? Tak naprawdę wystarczy wyłączyć zapłon, ale wyjęcie akumulatora będzie dobrą opcją.
  • #3
    michal19885
    Level 18  
    Ten mercedes nie ma ramy. Cywilizowane metody naprawy nadwozi nie wymagają szarpania. Nie dochodzi wtedy do jakichkolwiek przyspieszeń auta, co jest wykrywane przez czujnik airbag. Odłączenie akumulatora i odczekanie około minuty dezaktywuje system airbag.
  • #4
    bch_82
    Level 2  
    michal19885 wrote:
    Ten mercedes nie ma ramy. Cywilizowane metody naprawy nadwozi nie wymagają szarpania. Nie dochodzi wtedy do jakichkolwiek przyspieszeń auta, co jest wykrywane przez czujnik airbag. Odłączenie akumulatora i odczekanie około minuty dezaktywuje system airbag.


    dzięki za poprawkę z ta ramą :oops: ja niestety będę posługiwała się mniej cywilizowanym sposobem naprawy nadwozi do bardziej cywilizowanych nie mam sprzętu :lol:

    Dodano po 7 [minuty]:

    polonez15 wrote:
    No już bez przesady... A jak jedziesz to też z odpiętym akumulatorem? Po co airbag ma działać bez napięcia? Tak naprawdę wystarczy wyłączyć zapłon, ale wyjęcie akumulatora będzie dobrą opcją.


    no tak ale czytałam gdzieś że bodajże Renault posiada jakiś dodatkowy aku właśnie do poduszek :?:
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    I tak do wszelkich poważniejszych napraw należy odłączyć akumulator? A system dezaktywuje się już w momencie wyłączenia zapłonu tak naprawdę.
  • #6
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Aby system airbag zareagował muszą być spełnione 2 warunki.

    a) musi być wykryte przeciążenie/zderzenie
    b) prędkość pojazdu większa niż 28 km/h (mogę się myli co do wartości km)

    Ale oczywiście do takich napraw aku do wyjęcia !
  • #7
    polonez15
    Level 33  
    KarizmoGSM wrote:
    Aby system airbag zareagował muszą być spełnione 2 warunki.

    a) musi być wykryte przeciążenie/zderzenie
    b) prędkość pojazdu większa niż 28 km/h (mogę się myli co do wartości km)

    Ale oczywiście do takich napraw aku do wyjęcia !


    Dodatkowo trzeci, wyżej wymieniony włączony zapłon. Bez tego żaden airbag nie wyruszy.
  • #8
    bch_82
    Level 2  
    KarizmoGSM wrote:
    Aby system airbag zareagował muszą być spełnione 2 warunki.

    a) musi być wykryte przeciążenie/zderzenie
    b) prędkość pojazdu większa niż 28 km/h (mogę się myli co do wartości km)

    Ale oczywiście do takich napraw aku do wyjęcia !



    no dobra ale co z tym warunkiem prędkości jak samochód stoi na włączonym silniku, a inny uderza w niego przecież wówczas poduszki wystrzelą.Chyba prędkość jednak nie ma znaczenia?
  • #9
    KarizmoGSM

    Level 28  
    polonez15 wrote:
    Dodatkowo trzeci, wyżej wymieniony włączony zapłon. Bez tego żaden airbag nie wyruszy.


    I jeszcze akumulator w aucie do tego nie wiarygodne nawet klemy PODPIĘTE, i auto musi jechać na własnych kołach a nie lawecie, naprawdę bądźmy poważni !

    bch_82 wrote:
    no dobra ale co z tym warunkiem prędkości jak samochód stoi na włączonym silniku, a inny uderza w niego przecież wówczas poduszki wystrzelą.Chyba prędkość jednak nie ma znaczenia?


    W takim przypadku nie dojdzie do wystrzału !
    Obydwa warunki powinny być spełnione w tym samym czasie aby nastąpiło uwolnienie poduszek !
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Karizmo, doczytaj trochę, bo mijasz się z prawdą i to poważnie. Prędkość pojazdu jest zbyt błahym, usterkowym i podatnym na manipulacje parametrem, żeby była brana pod uwagę, jako parametr determinujący działanie przez system bezpieczeństwa czynnego. Wyobraź sobie że są systemy zintegrowane, gdzie cały system airbag zmieszczony jest w kierownicy (czujnik przyspieszenia, układ inicjujący i sama poducha z ładunkiem), jedyne przewody jakie do niego dochodzą to masa i plus po stacyjce. Zamykam wątek jako wyczerpany.