Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 1.9TDI 105km 2008r. - usterka P0403

Damis16 03 Jan 2015 19:45 8541 18
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    To jaki tam jest silnik? 1.4 BMS czy 1.9 ???
  • #3
    Stefanek09
    Level 12  
    Jeden błąd masz od immobilizera a drugi od EGR. Pierwszy może być tylko chwilowy wykasuj zobacz czy wyskoczy ponownie. A EGR nie wykluczone że jest zasyfiony sprawdź na początek czy wszystko łączy jak trzeba.
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Stefanek09 wrote:
    Jeden błąd masz od immobilizera a drugi od EGR. Pierwszy może być tylko chwilowy wykasuj zobacz czy wyskoczy ponownie. A EGR nie wykluczone że jest zasyfiony sprawdź na początek czy wszystko łączy jak trzeba.


    Powiedz mi jak myślisz? Jaki tam jest EGR? Elektryczny, podciśnieniowy? Prowadzisz wywody o zasyfionym EGR nie wiedząc jaki komponent tam występuje?

    Jak będzie uszkodzony siłownik chłodnicy spalin, na co wskazuje fakt pojawienia się błędu na wolnych obrotach to też każesz mu wyciągać i czyścić EGR?
  • #5
    Stefanek09
    Level 12  
    Jaki by nie był to w każdym jednym będzie nagar który można wyczyścić jeżeli jest go za duża ilość, i wcale nie powiedziałem, że to jest przyczyną błędu żeby go już wyciągać czyścic... a na początek sprawdzić podłączenia. To jak wiesz, że to siłownik to wyciągać, wymieniać i temat do zamknięcia.
  • #6
    Damis16
    Level 15  
    To jest silnik 1.9, program diagnostyczny zglupial i pokazał błędy dla silników 1.9 i 1.4 jednak i na każdym silniku pokazuje te same błędy więc to bez znaczenia.
    Więc sprawdzić połączenia, jeżeli będzie ok to wyciągnąć EGR i go wyczyścić?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Stefanek09 wrote:
    Kolega @domex32 postawił na siłownik chłodnicy spalin i być może ma rację. Może ja za bardzo lubie się bawić z autami i sobie bym wyczyścił EGR dodatkowo. Pzdr


    Nie rozumiemy się.

    Aby trafniej znaleźć usterkę trzeba wiedzieć z jakim silnikiem mamy do czynienia, jeśli jest tam np BMT to ma DPF a jak ma DPF to ma EGR elektryczny, jeśli jest AXR lub ATD ma EGR podciśnieniowy, ale w jednym i drugim przypadku czyszczenie nic nie da.
  • #9
    Damis16
    Level 15  
    Mój samochodzik posiada DPF.

    Czyli koledzy co radzicie?
    Jeżeli będę musiał wyciągać egr to i tak wyczyszcze cały dolot bo jest w nagarze.
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    W takim razie masz elektryczny EGR, więc sprawdź dokładnie z kanału czy otwiera się siłownik chłodnicy spalin po odpaleniu auta, lub testuj go VCDS i obserwuj czy się porusza.

    EGR możesz wyciągnąć i rozebrać, ale jeśli gruszka działa prawidłowo to nic w nim nie zrobisz bo uszkadza się potencjometr trzeba wymienić cały element.

    Cena za markowy produkt między 550-750 zł.

    warto sprawdzić też okablowanie które lubi podgnić albo przetrzeć się w peszlu koło rozrusznika.

    Na pocieszenie dodam iż problem może jeszcze leżeć po stronie nie szczelnego układu dolotowego lub zapychającego się filtra cząstek stałych, co powoduje zbyt duże ciśnienie spalin i złą pracę EGR.
  • #11
    Damis16
    Level 15  
    Kurde właśnie tak jest z tymi samochodami...
    Powiem tak, dolot przeleciałem cały i według mnie zero nieszczelności a dalej mam taki efekt że przy dodawaniu gwałtownie gazu słychać jakieś swierczenie, swistanie. Nie wiem skąd to dobiega.
    Możliwe że to wszystko jest powodem jednej usterki.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Obejrzyj chłodnice spalin, często wypala tulejkę na ośce i to co słychać to nie świst powietrza turbiny ale świst spalin, sprawdź czy nie ma okopceń w tamtych okolicach.

    Zrzuć osłonę wejdź w kanał i poproś kogoś niech dodaje gazu i słuchaj, lecz jeśli nie czujesz się na siłach, poszukaj kumatego fachowca, ogarnie temat, zapłacisz, ale będziesz miał gwarancję.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    Damis16
    Level 15  
    Może głupie pytanie ale jak ta chlodnica spalin wygląda?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Tam z dpf 100 koni tylko jeden motor szedł :-)
  • #17
    Damis16
    Level 15  
    Czyli ten błąd mógł Też wskoczyć przez nieszczelna chłodnice spalin?
    Sprawdzę ta chlodnice spalin czy nie ma nieszczelności, może ten świst przy dodawaniu gazy zniknie
  • #18
    domex32
    Moderator of Cars
    Jeśli jest uszkodzona to od sprawdzenia nie zniknie, trzeba będzie ją wymienić.
  • #19
    Damis16
    Level 15  
    Ta chlodnica spalin będzie dostępna z góry czy dolu samochodu?
    No przyznam szczerze że nie widziałem jej :)

    Jutro wjade na kanał i zobaczę.