Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hpi trophy 3.5 - zmiana silnika

10 Sty 2015 23:28 3714 26
  • Poziom 13  
    Panowie padl moj silniki i jestem zmuszony do zakupu innego.
    Zastanawiam sie czy do trophyego hpi zseryjnym silnikiem 3.5 moge wstawic silnik od truggy czyli 4.6 ?
    Czy jest to mozliwe oraz czy duzo (poza samym silnikiem ) musze wymienic i jak tak to konkretnie co ??

    Bede wdzieczny za kazda pomoc i podpowiedz poniewaz przewertowalem fora i tam nie znalazlem doslownie nic o zmianie silnika.
  • Poziom 13  
    panowie nikt nic nie wie ? naprawe ?
    Chcialbym jutro kupic silniczek ale nie wiem czy dam rade zamontowac 4.6 w autku.
  • Poziom 13  
    Czesc

    wiem juz pisalem do dwoch serwisow i bez odpowiedzi dlatego postanowilem zadac pytanie tutaj na forum.

    Dla powiekszenia mozliwosci odpowiedzi napisalem rowniez pod te linki ktore podales, dziekuje.

    Mimo wszystko nadal czekam moze ktos cos podpowie, w sumie dosklepu pojade jutro dopiero.
  • Poziom 41  
    Wiadomość otrzymana ze sklepu - Powinien pasować silnik HPI F4,6 jednak trzeba założyć komplet z gaźnikiem i wydechem z 4,6. Montaż jeszcze większego silnika pewnie będzie wymagał przeróbki modelu.

    Dziwne jest to że wcześniej podano informację że gaźnik od HPI F3,5 pasuje do F4,6.
  • Poziom 13  
    mi odpisali z rcwroblik ze silnik bedzie pasowal bo podstawa mocowania jest taka sama.

    Jest jednak potrzeba wymiany lozyska pod zebatke i sprzegla.

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiem juz ze zakupie silnik 4.6 p3 (ma byc do jazdy w terenie wiec potrzebuje niski dol).

    Nie wiem jakich uzyc kol (opon) do jazdy po piachu na plazy. Nie wiem jakie bed pasowaly do mojego modelu
  • Poziom 41  
    W tym linku może jakieś wybierzesz

    http://www.conrad.pl/Ko%C5%82a-Buggy-1:8.htm?websale8=conrad&ci=SHOP_AREA_19760_1202351

    Na plażę

    http://www.conrad.pl/Ko%C5%82a-Reely,-felgi-d...8=conrad&pi=235783&ci=SHOP_AREA_19760_1202351


    dragi_gd napisał:
    Jest jednak potrzeba wymiany lozyska pod zebatke i sprzegla.


    Chodzi tylko o że mogą używane nie wytrzymać zwiększonej mocy.
    Zębatkę też obejrzyj czy nie zdarta.


    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika
  • Poziom 13  
    dzięki wielkie za pomoc. już wiem co mam szukać
    kola na piach te z lopatami zastanawiam sie tylko czy beda pasowaly niby napisane ze do buggy ale czy beda sie miescily po i nie blokowaly po zamontowaniu na piaste.
    Do tych potrzebne sa jeszcze chyba jakies nakretki na 17mm raczej adaptery.
    Prawda ??
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Hpi trophy 3.5 i 4,6 w skali 1:8 ma oryginalne nakrętki i hex 17 mm. ( 101792 - 6.7MM )

    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika
    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika

    Pasują do

    RTR Trophy 3.5 Buggy w/ 2.4GHz

    RTR Trophy Truggy 4.6 w/ 2.4GHz

    RTR Trophy Buggy Flux

    RTR Trophy Truggy Flux

    Porównaj średnice i wymiary felgi.


    https://www.youtube.com/watch?v=L-HBFvMICqY
  • Poziom 13  
    po raz kolejny dzięki :)
    Dziś walczyłem z szarpanka bo urwała się linka.
    W końcu skończyło się na nowej.

    Po wyjęciu silnika nie mogę ustawić go z powrotem tak jak był wcześniej aby zębatki się zazębiały.
    Nic nie ruszałem w podstawie mocowania silnika a po ponownym zamontowaniu go jego zębatka jest odsunięta w lewo względem tej drugiej tej dużej (to jest chyba ta odbierająca).
    Nie wiem czemu tak się stało.
  • Poziom 41  
    Podstawa nie powinna być tej usterki przyczyną tylko montaż poszczególnych elementów na wale silnika.
    Zerknij na rys. a jak to nie pomoże to zdemontuj i popatrz jak były położone elementy na starym silniku.
    Być może to wina położenia pierścienia stożkowego na wale silnika.

    Może chodzi o zwiększony luz między zębny zębatki atakującej na silniku a zębatką odbierającą?

    Jest tam możliwość regulacji.

    Wstaw zdjęcie.

    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika
  • Poziom 13  
    Chodzi o to że wyjąłem i włożyłem ten sam silnik tylko z wymienioną szarpanką.
    Po powtórnym zamontowaniu silnika okazuje się że zębatka atakująca jest przesunięta względem odbierającej nie dużo, ale na tyle aby nie łapać jej podczas obrotu.

    Powiedz gdzie jest ta regulacja o której pisałeś ?

    Jak podładuje mi się trochę aparat to zrobię foto i wstawię.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Na tych wkładkach są 4 poprzeczne rowki i tu można wyregulować luz między zębny kół zębatych.
    Dosuwając lub odsuwając silnik od lub do koła zębatego odbierającego ( dużego ).
    Przykręć lekko silnik śrubami z nakrętkami i będziesz miał swobodę w ustawieniu silnika.

    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika
  • Poziom 13  
    Chodzi o te wkładki do których przykręcamy silnik ?
    Patrząc na auto od tyłu ta prawa wkładka mi się właśnie przesuwa a lewa nie.
    Czy powinny dawać się ustawiać obie czy właśnie tylko ta jedna ?
    Przesuwając ta jedną próbowałem ustawić tak silnik aby zębatki się zazębiły, ale właśnie nie mogłem.

    Swoją drogą szkoda że nie jesteś z Gdańska (pewnie Tobie zajęłoby to chwilkę).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do tej swobody ruchu silnika to muszę odkręcić te śruby spod spodu prawda ?
  • Poziom 41  
    dragi_gd napisał:
    Do tej swobody ruchu silnika to muszę odkręcić te śruby spod spodu prawda ?


    Tak. Śruby z nakrętkami mocowanie silnika.


    Wkładki są dokręcane na stałe śrubami od dołu do podłogi śruby na rys. 4x6,
    poluzuj śruby ( na rys 4x12 ) z 4 nakrętki mocowania silnika i wtedy masz swobodę przesuwu.
  • Poziom 13  
    Dzięki spróbuje tak jak piszesz i dam znać jakie efekty.
  • Poziom 13  
    Udało się silnik rzeczywiście jest już przysunięty do zębatki odbierającej.
    Mam za to inne zmartwienie, mianowicie jak ciągnę za szarpankę to raz na kilka pociągnięć tylko zaskakuje tak jakby to łożysko się ślizgało.
    Wyjąłem je i przetarłem do sucha i przetarłem ten czepień po którym porusza się ta nakrętka (łożysko). Po złożeniu wszystkiego przez kilka pierwszych pociągnięć jest idealnie po kilku szarpnięciach problem powraca.
    Czy to jest wina samego łożyska (tej nakrętki) czy można ten czpień wychodzący z silnika po którym kreci się łożysko będzie do wymiany ? W ogóle ta cześć z silnika można wymienić ??
  • Poziom 41  
    Łożysko jednokierunkowe do silnika jest osadzone na trzpieniu jeśli nie pomyliłeś położenia,
    to przemyj dokładnie i zobacz czy nie pozacierana jest powierzchnia trzpienia.

    HPI 107829 ONE WAY BEARING 14mm HEX do szarpanki



    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika


    Na stronie od 46 masz opis w instrukcji.

    Popatrz dokładnie jak to się ustawia wg rys.

    HPI 1432 STARTING SHAFT


    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika
  • Poziom 13  
    No to już mam mega wiedzę od ciebie w ciągu tak naprawdę kilkunastu godzin.

    Mógłbyś jeszcze opisać mi dokładnie sposób ustawiania tego autka ?
    Po odpaleniu wchodził na takie obroty, że nie byłem w stanie go wyregulować.


    Bedę bardzo wdzięczny.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    dragi_gd napisał:
    Po odpaleniu wchodził na takie obroty, że nie byłem w stanie go wyregulować.


    Sprawdź czy powodem nie jest cięgno gazu, czy nie jest naciągnięte.

    Przepustnica powinna być otwarta na 20-25%.

    Linki do poczytania

    http://www.rcwroblik.pl/x_C_SKROT__P_57610033.html

    http://www.model-fan.com.pl/index.php?i1,poradnik

    Jeśli masz płytę DVD z HPI to tam jest krok po kroku opisane.

    Lepiej poszukaj w okolicy serwisu który ci za parę zł wyreguluje silnik i dotrze.
    Dotarcie silnika jest bardzo istotne na trwałość i długość pracy silnika.


    http://www.rcpitstop.pl/pl/i/Kontakt/4


    https://www.youtube.com/watch?v=wb1mcW33maM
  • Poziom 13  
    dzięki wielkie
    Postaram się ogarnąć auto przez weekend i dam znać jak poszło.
  • Poziom 13  
    Autko ogarniete. Uruchomione i mam nadzieje ze dobrze wyregulowane.
    Raz jeszcze dzieki za pomoc.

    W razie problemow bede pytal.

    Pozdrawiam
  • Poziom 41  
    W okresie docierania nie dociskaj za mocno i szybko przepustnicy gazu, oraz stosuj troszkę bogatszą mieszankę więcej paliwa kontroluj temperaturę, jeśli z rury wydechowej idzie lekki dymek to jest wszystko dobrze w przypadku jak będzie pluł paliwem to mieszanka nadmiernie bogata.

    Życzę przyjemnej jazdy :)
  • Poziom 13  
    No i własnie mam jeszcze jeden problem.

    Kupiłem nowe kola ale mam problem ze zdjęciem starych.
    Czy należny je przytrzymać i odkręcać śrubę ? Czy coś muszę zablokować na czas odkręcania ??
  • Poziom 41  
    Wystarczy przytrzymać i odkręcić masz do tego fabryczny klucz.
    Nie ma potrzeby mocno dokręcać nakrętki na wyczucie aby tylko docisnęła felgę.
  • Poziom 13  
    Ok. Dzięki, idę ściągać :)
  • Poziom 41  
    Link do silnika 4,6cm

    HPI 111595 NITRO STAR F4.6 V2

    http://www.rctrax.pl/hpi-111595-nitro-star-f4-6-v2-engine-with/109197/


    https://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/111598-f46_v2-glb-m-v1.pdf


    HPI Racing 107014 Trophy 4.6 Buggy RTR
    HPI Racing 107012 Trophy 3.5 Buggy RTR


    https://www.hpiracing.com/pl/part/111595
    ------------------------------------------------------
    Nowa wersja F3.5cm

    #111600 - NITRO STAR F3.5 V2 ENGINE WITH PULLSTART

    https://www.hpiracing.com/pl/part/111600
    -----------------------------------------------------
    Oznaczenia poszczególnych wersji i pojemności.


    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika

    Zmień szarpankę na Roto Start.

    hpi trophy 3.5 - zmiana silnika hpi trophy 3.5 - zmiana silnika hpi trophy 3.5 - zmiana silnika

    https://www.hpiracing.com/assets/documents/in...tion_manuals/i87130_roto_start_2_glb_m_v1.pdf

    https://www.hpiracing.com/pl/parts/87130/std

    https://www.youtube.com/watch?v=1TpS8oT7FXE


    .