Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra K12 - Nie odpala - brak iskry

Pietja13 11 Jan 2015 17:49 8136 25
Tespol
  • #1
    Pietja13
    Level 8  
    Witam

    Problem dotyczy Nissana Micra K12 2003r z silnikiem 1.2 16V 80km
    Samochód nie chce zapalić. Iskra na świecy zapłonowej pojawia się tylko na chwile (jeden przeskok iskry) po dłuższym postoju samochodu. jeśli co chwilę kręcimy rozrusznikiem iskra się nie pojawi, a jeśli samochód postoi kilkadziesiąt minut to iskra pojawia się tylko na moment.

    Co zostało sprawdzone:
    - ustawienie rozrządu (był przestawiony, ale został ustawiony na znaki)
    - czujnik położenia wału (wymieniony na nowy)
    - czujnik położenia wałka rozrządu (wymieniony na nowy)
    - kostka stacyjki (wymieniona na nową)
    - wszystkie mniejsze i większe masy w całym samochodzie (wyczyszczone i przykręcone ponownie)
    - akumulator (wymieniony na aku o większej pojemności)
    - napięcie na wtyczkach cewek zapłonowych (stały plus) - sprawdzone
    - masa na wtyczkach cewek zapłonowych - sprawdzone
    - komputer wskazywał tylko błędy czujników położenia wału i wałka rozrządu (obydwa wymienione na nowe) i w chwili obecnej nie wykazuje żadnych błędów
    - pompa paliwa w zbiorniku pracuje (słychać ją)
    - bezpieczniki w kabinie i pod lewą lampą sprawdzone

    Co może być przyczyną braku iskry, a co za tym idzie nie odpalania samochodu? Co jeszcze mogę sprawdzić, aby samochód w końcu zapalił?
    Proszę o podpowiedzi i wskazówki.

    Pozdrawiam
  • Tespol
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Pietja13 wrote:
    komputer wskazywał tylko błędy czujników położenia wału i wałka rozrządu (obydwa wymienione na nowe) i w chwili obecnej nie wykazuje żadnych błędów


    Tu będzie pies pogrzebany. Jeśli auto ma od 50 tyś w górę to podczas sprawdzania rozrządu, trzeba było wymienić łańcuch slizgi i napinacz, bo łańcuch może być wyciągnięty już o ponad dwa ogniwka.

    Co możesz zrobić:

    Sprawdzić oscyloskopem synchronizacje miedzy sygnałami czujnika wału a czujnika wałka, jeśli będą przesunięcia, to śmiało wymieniaj komplet rozrządu i zakładaj z powrotem stare czujniki, bo na zamiennikach te silniki po prostu nie chodzą.
  • #3
    Pietja13
    Level 8  
    Niestety nie mam możliwości sprawdzenia oscyloskopem synchronizacji...
    Zaryzykować i zamawiać nowy rozrząd? A jeśli po wymienia okaże się, że to nie to?
    Dodam tylko że samochód ma 82 tyś. km przebiegu (według wskazań licznika).
  • Tespol
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Jeśli rozrząd przeskoczył, to należy go zmienić, proste, łańcuch nie ma prawa przeskoczyć jeśli układ rozrządu jest sprawny.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Pietja13 wrote:
    ustawienie rozrządu (był przestawiony, ale został ustawiony na znaki)


    Widziałeś te znaki czy mechanik robił, czy po prostu tak napisałeś?
  • #5
    Pietja13
    Level 8  
    Widziałem na własne oczy, że był przestawiony, ale znaki na łańcuchu były widoczne, więc został on ustawiony tak jak powinien.
    Dziwi mnie jednak ten brak iskry
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Mnie on wcale nie dziwi, brak synchronizacji skutecznie uniemożliwia uruchomienie silnika.
  • #7
    Pietja13
    Level 8  
    Czyli złe ustawienie rozrządu powoduje brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka, a to z kolei blokuje blokuje podawanie iskry przez cewki? Dobrze to rozumiem?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Sterownik przy braku synchronizacji nie będzie kluczowal wtryskow i cewek.
  • #9
    autoas
    Level 42  
    Można spróbować odpalać po uprzednim wypięciu czujnika wału lub wałka...pojedynczo wypinać i próbować...
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Jurku, nie jestem do końca pewny, ale w moim przypadku bez czujnika walka nie paliła, tam już wtryski sterowane sekwencyjnie, nie rozpozna pierwszego cylindra, nie odpali o ile mnie pamięć nie myli.

    Długo zwlekalismy z decyzją z rozrzadem. Najpierw był temat przekaźników i czujników, ale drugi raz bez zastanowienia trafił bym w rozrząd jak zobaczyłem jak to wygląda po 70 tyś.
  • #11
    Pietja13
    Level 8  
    domex32 wrote:
    Jurku, nie jestem do końca pewny, ale w moim przypadku bez czujnika walka nie paliła, tam już wtryski sterowane sekwencyjnie, nie rozpozna pierwszego cylindra, nie odpali o ile mnie pamięć nie myli.

    Długo zwlekalismy z decyzją z rozrzadem. Najpierw był temat przekaźników i czujników, ale drugi raz bez zastanowienia trafił bym w rozrząd jak zobaczyłem jak to wygląda po 70 tyś.

    Rozumiem, że miałeś podobny przypadek z tym samym modelem samochodu?
  • #13
    lugi666
    Level 17  
    Miałem podobny problem. Auto odpalało, ale wyrzucało błąd czujnika wałka. Wymiana kompletnego rozrządu załatwiła sprawę.
    A tak na marginesie. Sterownik widzi obroty silnika??
  • #14
    Pietja13
    Level 8  
    lugi666 wrote:
    A tak na marginesie. Sterownik widzi obroty silnika??

    Tak, obrotomierz idzie do góry podczas kręcenia rozrusznikiem. Po podłączeniu komputera na wartościach rzeczywistych obroty również pokazuje.
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    U nas, rozebranie tego auta do rozrządu przestawienie i złożenie by nie przeszło.

    Zostałby założony nowy. Nie dociera do mnie jak mechanik moze zrobić takiego babola.
  • #16
    lugi666
    Level 17  
    To nie zostaje nic innego jak wymiana rozrządu.
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Najpierw to nie zostaje nic innego jak znalezienie fachowca z prawdziwego zdarzenia i zlecenie mu diagnozy auta.
  • #18
    lugi666
    Level 17  
    Od tego to powinien zacząć zanim napisał post na forum.
    Widocznie chce iść inną drogą ( droższą).
    Przerabiałem już kilka takich silników. W 90% była to wina wyciągniętego łańcucha.
  • #19
    autoas
    Level 42  
    Jak się zaczęło, że nie odpala...
  • #20
    Pietja13
    Level 8  
    autoas wrote:
    Jak się zaczęło, że nie odpala...


    Jakiś czas temu nie chciał zapalić, ale postał jakiś czas i zapalił. Później był spokój, aż pewnego ranka nie zapalił w ogóle i tak jest do dnia dzisiejszego :(
  • #21
    Pietja13
    Level 8  
    W samochodzie został wymieniony kompletny rozrząd i dalej to samo... I co wy na to?
  • #22
    biba24
    Level 18  
    Czujnik podmieniałeś z nowych na stare?? Też trafiłem ze zamiennik nie dawał rady.
  • #23
    domex32
    Moderator of Cars
    domex32 wrote:
    Najpierw to nie zostaje nic innego jak znalezienie fachowca z prawdziwego zdarzenia i zlecenie mu diagnozy auta.


    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak, czujniki tez załóż stare.

    Nawet jak nie odpala to masz zrobione to co było niezbędne. Teraz pytanie czy prawidłowo jest ustawione, tam trzeba powietrzem przestawić kolo zmiennych faz, aby dobrze ustawić.
  • #24
    carrot
    Moderator of Cars
    W tym samochodzie jest tak, że przy niesprawnym czujniku wałka (lub braku synchronizacji) nie odpali, natomiast gdy silnik już pracuje można ściągnąć wtyczkę z czujnika i nic się nie dzieje
  • #25
    autoas
    Level 42  
    W tym silniku, zawsze odpali przy sprawnym czujniku wałka rozrządu i z odpiętym czujnikiem wału (dolnym)....odwrotnie nie!!!
    Odpiąć czujnik wału i próbować, trwa to troszkę dłużej ale jeśli wszystko ok, to odpali nawet przy trochę rozciągniętym łańcuchu...The End...
  • #26
    Adam1988
    Level 26  
    Witam.

    Mam problem z takim samy silnikiem, nie widzi obrotów wału.
    Czujnik podmieniałem, na samym wałku chodzi.
    Nie ma impulsów z czujnika wału.
    Prawdopodobnie w tym aucie był silnik 1.0 a teraz jest 1.2 moje wątpliwości budzi skrzynia biegów w której jest mocowany czujnik wału.
    Czujnik jest w odległości 4-5 mm od wieńca, nie za dużo ?
    Koło zamachowe sprawdziłem i jest od 1.2.
    Gdzie znajde oznaczenie skrzyni ?