logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ATMEGA16 - Jak ustawić Fusebits dla kwarcu 16MHz?

PiotrLotnik 24 Maj 2005 15:55 1818 17
  • #1 1521112
    PiotrLotnik
    Poziom 15  
    Ocena: 2
    Witam, na wstępie chce zaznaczyć, że korzystałem z opcji "Szukaj" i to co tam znalazłem jeszcze bardziej mnie przekonało do napisania tego postu.
    Noty katalogowe też przeglądam ale dla amatora są one troche ciężko strawne :)

Mam problem z M16, pewnie Fusebits sa temu winne.
    Raz układ wstaje i działa pięknie a raz nie.
    Problemy pojawiają sie przy podłanczaniu zasilania, nie pomaga reset z BASCOMa.

Ostatnio bawiłem sie Fusebits zeby przestawić na kwarc i tylko sobie kłopotów narobiłem.

Prosze niech ktoś poda ustawienia wszystkich Fusebits tak żeby układ się odpalał i działał na kwarcu 16MHz.

Prosze jeszcze zwrócić uwage ze jestem amatorem i trzeba mi tłumaczyć jak dziecku.
  • #3 1521654
    damdam

Poziom 34  
    Ocena: 950
    Na poczatek 'do przywracania 'MEGI' do zywych' skonstruuj sobie prosty generatorek np 1MHz prostokat. Baaardzo sie przydaje przy zabawie z FUSE'ami :)

--
    pzdr,damdam
    Konto firmowe:
    ACME Damian Michalski
    Boczna 3a, Żory, 44-240 | Tel.: +48XXXXXXXXX (Pokaż)
  • #4 1522008
    PiotrLotnik
    Poziom 15  
    Co sie tyczy generatora zewnętrznego 1MHz to wczoraj przerabiałem ten temat :)
    Uzyłem wtedy M8 do ratowania M16:)

Obym i tym razem nie namieszał bardziej w FuseBits

Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

No z tym M16 to dalej męczarnia :(
    Bawiłem sie tymi FuseBits (tak na oko) ale nic nie pomogła.
    Układ sie programuje ale sie nie odpala. zrobiłem najbanalniejszy programik wyswietlania na LCD (działającym) i nic.

Bez pomocy sie nie obejdzie :(
  • #6 1522385
    PiotrLotnik
    Poziom 15  
    $regfile = "m16def.dat"
    $crystal = 16000000