logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Programowanie nieprzyzwoicie tanim klonem Arduino Uno

Matkor91 27 Lip 2015 17:31 5094 27
  • #1 14879294
    Matkor91
    Poziom 8  
    Ocena: 1
    Witam wszystkich serdecznie;
    Jest to mój pierwszy post, więc może na początku się przedstawię. Mam na imię Mateusz, jestem studentem Politechniki Śląskiej.

Zainteresowałem się programowaniem sterowników PLC. Niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie sam zasiąść przed nauką PLC, ponieważ moja wiedza dotycząca ogólnie elektroniki i automatyki jest po prostu niewystarczająca. Książki, które wypożyczyłem są bardzo merytorycznie, ale zdecydowanie nie są dedykowane na początek. Tak przy okazji, jeżeli ma ktoś coś godnego polecenia to byłbym zobowiązany.

Doszedłem do wniosku, że "fajnie" by było zacząć z softem, pozwalającym na zdecydowanie łatwiejsze programowanie. Tak więc wydaje się, że Arduino to najlepsza propozycja na początek.
    Docelowo zamierzam korzystać z Arduino Leonardo, a raczej jego klonem. Może tutaj obrażę wielu forumowiczów - ale będąc uczciwym powiem Wam szczerze, że nie stać mnie na oryginał. Zamierzam robić mnóstwo projektów, rozbudowywać projekty modułami, biorę pod uwagę, że nie jeden mikrokontroler spalę. Ale zapewniam, że w przyszłości kupię jeden oryginał po to, żeby wspierać twórców Arduino.

Znalazłem fantastyczny kurs, może ktoś zna - Strefa kursów - kurs Arduino.
    Tam wszystko jest realizowane na Arduino UNO.
    Natomiast Na kursach z youtube, z których będę korzystał projekty są realizowane na Arduino Leonardo.

Zasadniczą różnicą między Leonardo a UNO poza większą ilością wejść/wyjść jest to, że Leonardo nie potrzebuje Atmegi 16u2 pośredniczącej do przekazywania informacji do mikrokontrolera głównego.