Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Qashqai 2.0 dci - kontrolki check oraz DPF

18 Aug 2015 15:15 15330 22
  • Level 6  
    Witam serdecznie, w Nissanie Qashqai 2.0 dci z 2008 roku, przebieg 119 tys km, zaświeciły się kontrolki Check oraz DPF, po podpięciu interfejsu diagnostycznego Autocom firmy Delphi, odczytane zostały błędy typu:
    P0340 - Czujnik polozenia walka rozrzadu - nieciagly
    P1436 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    P1435 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    W wartościach rzeczywistych, ten model nie posiada % lub masowej ilości zapchania filtra więc po osiągnięciu warunków procedury, przystąpiłem do wypalania filtra DPF. Po 40 minutach pojawił się komunikat o poprawnej regenracji filtra cząstek stałych, mimo to błędy nie skasowały sie dalej.
    O ile się nie mylę błędy P1... są to błędy producenckie i mogą się różnić od tych z opisu, na jaką usterkę wskazują takie obiawy ? Proszę o fachową podpowiedź.
    Auto jeździ, przyspiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 34  
    Zrobic wymiane filtra obd jezeli jest taka mozliwosc sprzetowa i zgasnie.
  • Level 31  
    Zrobić wymianę tak jak kolega napisał ,dobrze by było jednak podejrzeć lepszym sprzętem masę osadów we filtrze.
  • Level 6  
    Filtr OBD ? gdybyście mogli przybliżyć skrót ? i gdzie ten filtr w tym samochodzie się znajduje.
    Co do ilości sadzy, to wiem że najlepiej by było poznać wartość, ale oryginalny przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem. Dodatkowo regeneracja trwała ok 40 minut i zakończyła się komunikatem poprawnej regeneracji.

    Z góry dzięki !
  • Level 17  
    to nic nie da oprócz zwiększonego zużycia paliwa , wymień dpf na nowy lub go usuń i będzie święty spokój
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 6  
    Wolałbym jednak zachować procedury serwisowe i usunąć usterkę bez usuwania filtra. Proszę o podpowiedź odnośnie tego filtra obd ???
  • Level 34  
    PiotrekCDP wrote:
    przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem


    Kolego nie pojmujesz troche tych tematów i wcale sie nie dziwie bo skąd masz wiedzieć,dpfa mozna zapchać po 20 tysiacach jak będziesz jezdził w koło komina.
    Masz uzyc procedury w testerze diagnostycznym wymiany filtra,oto tu chodzi,to sie nazywa wymiana filtra poprzez obd.
    Szukasz procedury i postepujesz wg instrukcji,zajmuje to krotka chwilke.
  • Level 6  
    Oczywiście masz rację z zapychaniem filtra dpf, zapewniam Cię jednak że doskonale orientuję się w temacie, znam budowę, zasadę działania, oraz proces regeneracji tego urządzenia.
    Problem polega wg mnie w tym iż mój interfejs diagnostyczny nie posiada takiej procedury, istnieje jedynie procedura wypalania filtra, i w tym tkwi problem.
    Niemniej jednak dzięki za radę, postaram się podpiąć auto pod urządzenie lepszej klasy, pewnie KTS.
  • Level 34  
    I wszystko wiadome,tester nie ma opcji to i roboty nie zrobisz.Moze kts ma niewiem,ale generalnie kts jest cienki w takich wozidłach.
  • Level 17  
    odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo , to klient ci podziękuję , a tak za pól roku powie coś ty za paproch bo on ma znowu zatkany dpf
  • Level 34  
    Nie wiadomo czy to auto jego czy kogo innego
  • Level 17  
    ja wiem , jedno , regeneracje dpfa sa na chwile szkoda kasy i zatrówania środowiska tymi regeneracjami , tą chemia , tym zatróciem wody o tym nikt nie mówi l ludzie ..., pozatym na długo to nie pomaga , klient juz do was na pewno nie wróci
  • Level 6  
    "odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo" Mamy różne pojęcie profesjonalizmu kolego, i proszę nie publikować takich głupot pod moimi postami. Rozumiem że na błąd sondy lambda, wycinasz katalizator (zarabiając przy tym kilka gram platyny), niesprawny EGR zaślepiasz itd. I na 100% jeździsz golfem SDI bo poco komu turbina, też się może popsuć. Nikt poważny nie wieży w globalne ocieplenie, i oczywistą sprawą jest to że wyżej wymienione systemy zostały narzucone przez koncerny, ponieważ po prostu są drogie i wymagają dodatkowej obsługi, a więc napychają koncernom kieszeń.
    Lecz mimo to chciałbym rozwijać swój warsztat w kierunku prawdziwego PROFESJONALIZMU a nie mechaniki rozumianej, w sposób prezentowany przez większość polskich "mechaników".
    Nikogo nie chciałem obrazić, każdy ma prawo do swojego zdania, ale śmieszą mnie wypowiedzi które sugerują że ktoś jest mądrzejszy od inżynierów z VW czy innych koncernów. Warto również pamiętać o walorach estetycznych, do postu dołączam 2 zdjęcia i polecam kolegom ten post do przemyśleń.
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Level 17  
    wiekszość polskich mechaników , naprawia to zczym kolego sobie zachodni koledzy nie poradzili , przestań bredzić
  • Level 6  
    I chwała tym którzy potrafią coś pokazać!
    Ale nie widzę związku w ogóle Twojej wypowiedzi z tematem.
    Idź już bredzić gdzie indziej, bo widzę że jedyną reakcją na jaką Cię stać, gdy ktoś napisał prawdę o Twoich radach, są nerwy i zaczynają się już bluzgi.
  • Level 17  
    a ogarnełes temat ? co z będem czujnika wałka ? ciekawi mnie bo słyszałem ,że aso naciąga na wymiane łańucha , ale nie wiem czy w tym problem
  • Level 34  
    Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały.
    A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm)
    Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci.
    Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.
  • Level 17  
    część dostępne ori czy zamiennik ?
  • Level 34  
    Co tylko bys nie chciał
  • Level 6  
    Wycięcie i przegranie mapy na taką bez DPFa i rok bez kłopotów...
  • Level 1  
    Napisałeś że auto jezdzi, przyszpiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku. To znaczy ze jedynym problemem była świecąca kontrolka i nieskasowany błąd?
    Zastanawiam sie nad zastosowaniem twojego rozwiązania.. swiecąca kontrolka i błąd mi nie przeszkadzają jezeli auto działa prawidłowo

    Dodano po 1 [minuty]:

    PiotrekCDP wrote:
    Witam serdecznie, w Nissanie Qashqai 2.0 dci z 2008 roku, przebieg 119 tys km, zaświeciły się kontrolki Check oraz DPF, po podpięciu interfejsu diagnostycznego Autocom firmy Delphi, odczytane zostały błędy typu:
    P0340 - Czujnik polozenia walka rozrzadu - nieciagly
    P1436 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    P1435 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    W wartościach rzeczywistych, ten model nie posiada % lub masowej ilości zapchania filtra więc po osiągnięciu warunków procedury, przystąpiłem do wypalania filtra DPF. Po 40 minutach pojawił się komunikat o poprawnej regenracji filtra cząstek stałych, mimo to błędy nie skasowały sie dalej.
    O ile się nie mylę błędy P1... są to błędy producenckie i mogą się różnić od tych z opisu, na jaką usterkę wskazują takie obiawy ? Proszę o fachową podpowiedź.
    Auto jeździ, przyspiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku.


    Napisałeś że auto jezdzi, przyszpiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku. To znaczy ze jedynym problemem była świecąca kontrolka i nieskasowany błąd?
    Zastanawiam sie nad zastosowaniem twojego rozwiązania.. swiecąca kontrolka i błąd mi nie przeszkadzają jezeli auto działa prawidłowo
  • Level 6  
    Autem nie jeździłem z kontrolką, dopiero po przegraniu mapy jeździ juz ponad 2 lata, ostantio padła sonda lambda, tak to żyje ładnie bez dpf ...