Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Qashqai 2.0 dci - kontrolki check oraz DPF

PiotrekCDP 18 Aug 2015 15:15 19911 22
  • #1
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Witam serdecznie, w Nissanie Qashqai 2.0 dci z 2008 roku, przebieg 119 tys km, zaświeciły się kontrolki Check oraz DPF, po podpięciu interfejsu diagnostycznego Autocom firmy Delphi, odczytane zostały błędy typu:
    P0340 - Czujnik polozenia walka rozrzadu - nieciagly
    P1436 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    P1435 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    W wartościach rzeczywistych, ten model nie posiada % lub masowej ilości zapchania filtra więc po osiągnięciu warunków procedury, przystąpiłem do wypalania filtra DPF. Po 40 minutach pojawił się komunikat o poprawnej regenracji filtra cząstek stałych, mimo to błędy nie skasowały sie dalej.
    O ile się nie mylę błędy P1... są to błędy producenckie i mogą się różnić od tych z opisu, na jaką usterkę wskazują takie obiawy ? Proszę o fachową podpowiedź.
    Auto jeździ, przyspiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku.
  • #2
    jokerro
    Level 34  
    Zrobic wymiane filtra obd jezeli jest taka mozliwosc sprzetowa i zgasnie.
  • #3
    robi1214
    Level 31  
    Zrobić wymianę tak jak kolega napisał ,dobrze by było jednak podejrzeć lepszym sprzętem masę osadów we filtrze.
  • #4
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Filtr OBD ? gdybyście mogli przybliżyć skrót ? i gdzie ten filtr w tym samochodzie się znajduje.
    Co do ilości sadzy, to wiem że najlepiej by było poznać wartość, ale oryginalny przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem. Dodatkowo regeneracja trwała ok 40 minut i zakończyła się komunikatem poprawnej regeneracji.

    Z góry dzięki !
  • #5
    diagnosta06
    Level 17  
    to nic nie da oprócz zwiększonego zużycia paliwa , wymień dpf na nowy lub go usuń i będzie święty spokój
  • #6
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Wolałbym jednak zachować procedury serwisowe i usunąć usterkę bez usuwania filtra. Proszę o podpowiedź odnośnie tego filtra obd ???
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    PiotrekCDP wrote:
    przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem


    Kolego nie pojmujesz troche tych tematów i wcale sie nie dziwie bo skąd masz wiedzieć,dpfa mozna zapchać po 20 tysiacach jak będziesz jezdził w koło komina.
    Masz uzyc procedury w testerze diagnostycznym wymiany filtra,oto tu chodzi,to sie nazywa wymiana filtra poprzez obd.
    Szukasz procedury i postepujesz wg instrukcji,zajmuje to krotka chwilke.
  • #8
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Oczywiście masz rację z zapychaniem filtra dpf, zapewniam Cię jednak że doskonale orientuję się w temacie, znam budowę, zasadę działania, oraz proces regeneracji tego urządzenia.
    Problem polega wg mnie w tym iż mój interfejs diagnostyczny nie posiada takiej procedury, istnieje jedynie procedura wypalania filtra, i w tym tkwi problem.
    Niemniej jednak dzięki za radę, postaram się podpiąć auto pod urządzenie lepszej klasy, pewnie KTS.
  • #9
    jokerro
    Level 34  
    I wszystko wiadome,tester nie ma opcji to i roboty nie zrobisz.Moze kts ma niewiem,ale generalnie kts jest cienki w takich wozidłach.
  • #10
    diagnosta06
    Level 17  
    odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo , to klient ci podziękuję , a tak za pól roku powie coś ty za paproch bo on ma znowu zatkany dpf
  • #11
    jokerro
    Level 34  
    Nie wiadomo czy to auto jego czy kogo innego
  • #12
    diagnosta06
    Level 17  
    ja wiem , jedno , regeneracje dpfa sa na chwile szkoda kasy i zatrówania środowiska tymi regeneracjami , tą chemia , tym zatróciem wody o tym nikt nie mówi l ludzie ..., pozatym na długo to nie pomaga , klient juz do was na pewno nie wróci
  • #13
    PiotrekCDP
    Level 7  
    "odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo" Mamy różne pojęcie profesjonalizmu kolego, i proszę nie publikować takich głupot pod moimi postami. Rozumiem że na błąd sondy lambda, wycinasz katalizator (zarabiając przy tym kilka gram platyny), niesprawny EGR zaślepiasz itd. I na 100% jeździsz golfem SDI bo poco komu turbina, też się może popsuć. Nikt poważny nie wieży w globalne ocieplenie, i oczywistą sprawą jest to że wyżej wymienione systemy zostały narzucone przez koncerny, ponieważ po prostu są drogie i wymagają dodatkowej obsługi, a więc napychają koncernom kieszeń.
    Lecz mimo to chciałbym rozwijać swój warsztat w kierunku prawdziwego PROFESJONALIZMU a nie mechaniki rozumianej, w sposób prezentowany przez większość polskich "mechaników".
    Nikogo nie chciałem obrazić, każdy ma prawo do swojego zdania, ale śmieszą mnie wypowiedzi które sugerują że ktoś jest mądrzejszy od inżynierów z VW czy innych koncernów. Warto również pamiętać o walorach estetycznych, do postu dołączam 2 zdjęcia i polecam kolegom ten post do przemyśleń.
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • #14
    diagnosta06
    Level 17  
    wiekszość polskich mechaników , naprawia to zczym kolego sobie zachodni koledzy nie poradzili , przestań bredzić
  • #15
    PiotrekCDP
    Level 7  
    I chwała tym którzy potrafią coś pokazać!
    Ale nie widzę związku w ogóle Twojej wypowiedzi z tematem.
    Idź już bredzić gdzie indziej, bo widzę że jedyną reakcją na jaką Cię stać, gdy ktoś napisał prawdę o Twoich radach, są nerwy i zaczynają się już bluzgi.
  • #16
    diagnosta06
    Level 17  
    a ogarnełes temat ? co z będem czujnika wałka ? ciekawi mnie bo słyszałem ,że aso naciąga na wymiane łańucha , ale nie wiem czy w tym problem
  • #17
    jokerro
    Level 34  
    Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały.
    A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm)
    Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci.
    Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.
  • #18
    diagnosta06
    Level 17  
    część dostępne ori czy zamiennik ?
  • #19
    jokerro
    Level 34  
    Co tylko bys nie chciał
  • #20
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Wycięcie i przegranie mapy na taką bez DPFa i rok bez kłopotów...
  • #22
    dawkadz86
    Level 1  
    Napisałeś że auto jezdzi, przyszpiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku. To znaczy ze jedynym problemem była świecąca kontrolka i nieskasowany błąd?
    Zastanawiam sie nad zastosowaniem twojego rozwiązania.. swiecąca kontrolka i błąd mi nie przeszkadzają jezeli auto działa prawidłowo

    Dodano po 1 [minuty]:

    PiotrekCDP wrote:
    Witam serdecznie, w Nissanie Qashqai 2.0 dci z 2008 roku, przebieg 119 tys km, zaświeciły się kontrolki Check oraz DPF, po podpięciu interfejsu diagnostycznego Autocom firmy Delphi, odczytane zostały błędy typu:
    P0340 - Czujnik polozenia walka rozrzadu - nieciagly
    P1436 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    P1435 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    W wartościach rzeczywistych, ten model nie posiada % lub masowej ilości zapchania filtra więc po osiągnięciu warunków procedury, przystąpiłem do wypalania filtra DPF. Po 40 minutach pojawił się komunikat o poprawnej regenracji filtra cząstek stałych, mimo to błędy nie skasowały sie dalej.
    O ile się nie mylę błędy P1... są to błędy producenckie i mogą się różnić od tych z opisu, na jaką usterkę wskazują takie obiawy ? Proszę o fachową podpowiedź.
    Auto jeździ, przyspiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku.


    Napisałeś że auto jezdzi, przyszpiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku. To znaczy ze jedynym problemem była świecąca kontrolka i nieskasowany błąd?
    Zastanawiam sie nad zastosowaniem twojego rozwiązania.. swiecąca kontrolka i błąd mi nie przeszkadzają jezeli auto działa prawidłowo
  • #23
    PiotrekCDP
    Level 7  
    Autem nie jeździłem z kontrolką, dopiero po przegraniu mapy jeździ juz ponad 2 lata, ostantio padła sonda lambda, tak to żyje ładnie bez dpf ...