Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Qashqai 2.0 dci - kontrolki check oraz DPF

PiotrekCDP 18 Sie 2015 15:15 4257 18
  • #1 18 Sie 2015 15:15
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    Witam serdecznie, w Nissanie Qashqai 2.0 dci z 2008 roku, przebieg 119 tys km, zaświeciły się kontrolki Check oraz DPF, po podpięciu interfejsu diagnostycznego Autocom firmy Delphi, odczytane zostały błędy typu:
    P0340 - Czujnik polozenia walka rozrzadu - nieciagly
    P1436 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    P1435 - Regeneracja filtra cząstek stałych - Biezacy
    W wartościach rzeczywistych, ten model nie posiada % lub masowej ilości zapchania filtra więc po osiągnięciu warunków procedury, przystąpiłem do wypalania filtra DPF. Po 40 minutach pojawił się komunikat o poprawnej regenracji filtra cząstek stałych, mimo to błędy nie skasowały sie dalej.
    O ile się nie mylę błędy P1... są to błędy producenckie i mogą się różnić od tych z opisu, na jaką usterkę wskazują takie obiawy ? Proszę o fachową podpowiedź.
    Auto jeździ, przyspiesza i funkcjonuje w jak najlepszym porządku.

    0 18
  • #2 18 Sie 2015 16:28
    jokerro
    Poziom 33  

    Zrobic wymiane filtra obd jezeli jest taka mozliwosc sprzetowa i zgasnie.

    0
  • #3 18 Sie 2015 22:16
    robi1214
    Poziom 31  

    Zrobić wymianę tak jak kolega napisał ,dobrze by było jednak podejrzeć lepszym sprzętem masę osadów we filtrze.

    0
  • #4 18 Sie 2015 22:35
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    Filtr OBD ? gdybyście mogli przybliżyć skrót ? i gdzie ten filtr w tym samochodzie się znajduje.
    Co do ilości sadzy, to wiem że najlepiej by było poznać wartość, ale oryginalny przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem. Dodatkowo regeneracja trwała ok 40 minut i zakończyła się komunikatem poprawnej regeneracji.

    Z góry dzięki !

    0
  • #5 18 Sie 2015 22:36
    diagnosta06
    Poziom 16  

    to nic nie da oprócz zwiększonego zużycia paliwa , wymień dpf na nowy lub go usuń i będzie święty spokój

    0
  • #6 18 Sie 2015 22:39
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    Wolałbym jednak zachować procedury serwisowe i usunąć usterkę bez usuwania filtra. Proszę o podpowiedź odnośnie tego filtra obd ???

    0
  • #7 19 Sie 2015 09:24
    jokerro
    Poziom 33  

    PiotrekCDP napisał:
    przebieg 118 tys km nie świadczy chyba o problemie z maksymalnym zapchaniem


    Kolego nie pojmujesz troche tych tematów i wcale sie nie dziwie bo skąd masz wiedzieć,dpfa mozna zapchać po 20 tysiacach jak będziesz jezdził w koło komina.
    Masz uzyc procedury w testerze diagnostycznym wymiany filtra,oto tu chodzi,to sie nazywa wymiana filtra poprzez obd.
    Szukasz procedury i postepujesz wg instrukcji,zajmuje to krotka chwilke.

    0
  • #8 19 Sie 2015 12:32
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    Oczywiście masz rację z zapychaniem filtra dpf, zapewniam Cię jednak że doskonale orientuję się w temacie, znam budowę, zasadę działania, oraz proces regeneracji tego urządzenia.
    Problem polega wg mnie w tym iż mój interfejs diagnostyczny nie posiada takiej procedury, istnieje jedynie procedura wypalania filtra, i w tym tkwi problem.
    Niemniej jednak dzięki za radę, postaram się podpiąć auto pod urządzenie lepszej klasy, pewnie KTS.

    0
  • #9 19 Sie 2015 13:28
    jokerro
    Poziom 33  

    I wszystko wiadome,tester nie ma opcji to i roboty nie zrobisz.Moze kts ma niewiem,ale generalnie kts jest cienki w takich wozidłach.

    0
  • #10 20 Sie 2015 22:00
    diagnosta06
    Poziom 16  

    odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo , to klient ci podziękuję , a tak za pól roku powie coś ty za paproch bo on ma znowu zatkany dpf

    -1
  • #11 20 Sie 2015 22:03
    jokerro
    Poziom 33  

    Nie wiadomo czy to auto jego czy kogo innego

    1
  • #12 20 Sie 2015 22:12
    diagnosta06
    Poziom 16  

    ja wiem , jedno , regeneracje dpfa sa na chwile szkoda kasy i zatrówania środowiska tymi regeneracjami , tą chemia , tym zatróciem wody o tym nikt nie mówi l ludzie ..., pozatym na długo to nie pomaga , klient juz do was na pewno nie wróci

    0
  • #13 21 Sie 2015 09:52
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    "odeślij te auto do profesjonalnego warsztatu który usunie te dziadostwo" Mamy różne pojęcie profesjonalizmu kolego, i proszę nie publikować takich głupot pod moimi postami. Rozumiem że na błąd sondy lambda, wycinasz katalizator (zarabiając przy tym kilka gram platyny), niesprawny EGR zaślepiasz itd. I na 100% jeździsz golfem SDI bo poco komu turbina, też się może popsuć. Nikt poważny nie wieży w globalne ocieplenie, i oczywistą sprawą jest to że wyżej wymienione systemy zostały narzucone przez koncerny, ponieważ po prostu są drogie i wymagają dodatkowej obsługi, a więc napychają koncernom kieszeń.
    Lecz mimo to chciałbym rozwijać swój warsztat w kierunku prawdziwego PROFESJONALIZMU a nie mechaniki rozumianej, w sposób prezentowany przez większość polskich "mechaników".
    Nikogo nie chciałem obrazić, każdy ma prawo do swojego zdania, ale śmieszą mnie wypowiedzi które sugerują że ktoś jest mądrzejszy od inżynierów z VW czy innych koncernów. Warto również pamiętać o walorach estetycznych, do postu dołączam 2 zdjęcia i polecam kolegom ten post do przemyśleń.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    0
  • #14 21 Sie 2015 12:19
    diagnosta06
    Poziom 16  

    wiekszość polskich mechaników , naprawia to zczym kolego sobie zachodni koledzy nie poradzili , przestań bredzić

    -1
  • #15 21 Sie 2015 12:53
    PiotrekCDP
    Poziom 4  

    I chwała tym którzy potrafią coś pokazać!
    Ale nie widzę związku w ogóle Twojej wypowiedzi z tematem.
    Idź już bredzić gdzie indziej, bo widzę że jedyną reakcją na jaką Cię stać, gdy ktoś napisał prawdę o Twoich radach, są nerwy i zaczynają się już bluzgi.

    0
  • #16 06 Wrz 2015 22:47
    diagnosta06
    Poziom 16  

    a ogarnełes temat ? co z będem czujnika wałka ? ciekawi mnie bo słyszałem ,że aso naciąga na wymiane łańucha , ale nie wiem czy w tym problem

    -1
  • #17 07 Wrz 2015 09:37
    jokerro
    Poziom 33  

    Dopiero co oddałem klientowi takiego złoma,zgłaszał czujnik wałka,łancuch był tak juz wyciagniety ze zawory spotkały sie z tłokami i dzwigienki poleciały.
    A napinacz hydrauliczny wysunął sie 4cm(nowy zestaw 0,5cm)
    Auto real przebieg 120tysiakow bo znam ten bolid od nowosci.
    Bez blokad szkoda sie zabierać za tą robote.

    1
  • #18 07 Wrz 2015 10:16
    diagnosta06
    Poziom 16  

    część dostępne ori czy zamiennik ?

    -1
  • #19 07 Wrz 2015 20:44
    jokerro
    Poziom 33  

    Co tylko bys nie chciał

    0