Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Informacje w sprawie adresu IP

fosfos 13 Oct 2015 19:30 474 10
    fosfos
    Level 8  
    Czy może ktoś mi objaśnić jak to jest możliwe że adres IP który sprawdziłem na systemie Linux jest inny niż adres IP w systemie Windows ?
    bogiebog
    Level 43  
    Ty pierwszy objaśnij co zrobiłeś, jak masz problemy z pisaniem to wrzuć video z twoich poczynań.

Z drugiej strony nie ma wtym nic dziwnego, moja babcia ma na linuxie inny IP niż dziadek na win98.
    fosfos
    Level 8  
    Chodzi o ogólne wytłumaczenie tego zjawiska. Jak przydzielane są adresy IP jeżeli będąc na tej samej jednostce zmieniłem tylko systemy w krótkim odstępie czasu a adresy IP się zmieniły. Jestem całkowicie zielony w tym temacie a właśnie takie informacje w/w są mi potrzebne:)
    bogiebog
    Level 43  
    Pan DHCP tak przydziela.
    Komputer jak uruchami kartę sieciową to zwykle prosi pana DHCP o przydzielenie (odnowienie dzierżawy) z poprzednim IP. WIdocznie takie IP mały ten systemy poprzednio i pan DHCP takie przydziela.
    fosfos
    Level 8  
    Czyli mam rozumieć że poprzez zmianę systemu DHCP zrozumiał to jako prośba o przydzielenie nowego adresu IP? Tak samo sytuacja wyglądałaby gdybym po prostu zrestartował komputer z Windowsem i znów uruchomiłbym Windows po czym IP byłoby również zupełnie inne ?
    bogiebog
    Level 43  
    testuj,

Uruchom linux live distro z cd/dvd, zobacz jaki IP dostaniesz.

windows: cmd.exe
    ipconfig /release
    ipconfig /renew

po linuxem wygulgaj jak zrobić release/renew IP.

- zwolnij IP adres
    - restart router
    - "renew" ip adres
    fosfos
    Level 8  
    Mógłbym prosić o jednoznaczną odpowiedź ? Zależy mi na czasie a nie testowaniu ponieważ nie posiadam obecnie jednostki z linuxem:(
    bogiebog
    Level 43  
    - może ip jest stały na jednym systemie ?

fosfos wrote: