logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Różne adresy IP na Linuxie i Windowsie - dlaczego?

fosfos 13 Paź 2015 19:30 687 10
REKLAMA
  • #1 15064606
    fosfos
    Poziom 8  
    Czy może ktoś mi objaśnić jak to jest możliwe że adres IP który sprawdziłem na systemie Linux jest inny niż adres IP w systemie Windows ?
  • REKLAMA
  • #2 15064612
    bogiebog
    Poziom 43  
    Ocena: 1528
    Ty pierwszy objaśnij co zrobiłeś, jak masz problemy z pisaniem to wrzuć video z twoich poczynań.

Z drugiej strony nie ma wtym nic dziwnego, moja babcia ma na linuxie inny IP niż dziadek na win98.
  • #3 15064630
    fosfos
    Poziom 8  
    Chodzi o ogólne wytłumaczenie tego zjawiska. Jak przydzielane są adresy IP jeżeli będąc na tej samej jednostce zmieniłem tylko systemy w krótkim odstępie czasu a adresy IP się zmieniły. Jestem całkowicie zielony w tym temacie a właśnie takie informacje w/w są mi potrzebne:)
  • REKLAMA
  • #4 15064637
    bogiebog
    Poziom 43  
    Pan DHCP tak przydziela.
    Komputer jak uruchami kartę sieciową to zwykle prosi pana DHCP o przydzielenie (odnowienie dzierżawy) z poprzednim IP. WIdocznie takie IP mały ten systemy poprzednio i pan DHCP takie przydziela.
  • #5 15064656
    fosfos
    Poziom 8  
    Czyli mam rozumieć że poprzez zmianę systemu DHCP zrozumiał to jako prośba o przydzielenie nowego adresu IP? Tak samo sytuacja wyglądałaby gdybym po prostu zrestartował komputer z Windowsem i znów uruchomiłbym Windows po czym IP byłoby również zupełnie inne ?
  • #6 15064663
    bogiebog
    Poziom 43  
    testuj,

Uruchom linux live distro z cd/dvd, zobacz jaki IP dostaniesz.

windows: cmd.exe
    ipconfig /release
    ipconfig /renew

po linuxem wygulgaj jak zrobić release/renew IP.

- zwolnij IP adres
    - restart router
    - "renew" ip adres
  • REKLAMA
  • #7 15064680
    fosfos
    Poziom 8