Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodziłem falownik czy można naprawić?

Devil 25 Lis 2015 20:50 1941 9
  • #1 25 Lis 2015 20:50
    Devil
    Poziom 16  

    Witam przez przypadek podlaczylem zasilanie 3 fazowe pod W/U/V zamiast pod L1/l2/l3 i cos zaiskrzylo w falowniku -- czy da sie to naprawic?? falownik EURA 4kw
    co moglo sie stac??

    0 9
  • #3 25 Lis 2015 21:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oddaj falownik do serwisu. Tam ocenią ogrom uszkodzeń i zakres naprawy i będziesz wiedział, czy warto naprawiać.

    2
  • #4 25 Lis 2015 21:29
    Devil
    Poziom 16  

    jakis serwis eury??

    0
  • #5 25 Lis 2015 21:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamiast szukać serwisu eura, to poszukaj serwisu falowników, zadzwoń i zapytaj, czy takie naprawiają.

    0
  • #6 26 Lis 2015 03:22
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Naprawa raczej nie opłacalna, koszt będzie prawie równy nowemu falownikowi.
    Po podaniu zasilania na odbiór uszkadzają się bloki IGTB.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 26 Lis 2015 07:04
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Lis 2015 18:30
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Griszka0001 napisał:
    Ogólnie słabo zabezpieczone falowniki trzeba bardzo uważać na hamowanie falownikiem bardzo źle znoszą rozpraszanie energii ale za tą cenę.

    Jak się ustawi krótką rampę hamulca i nie zainstaluje właściwego opornika to nie ma co liczyć że długo pożyje.

    0
  • #9 31 Gru 2015 15:47
    Chmielu
    Poziom 12  

    Witam.
    W falowniku stopień mocy jest do wymiany (IGBT o których pisał kolega grzeko1). Co do opłacalności to jest różnie. Niektóre serwisy kasują za diagnostykę ale jeśli decydujesz się na zakup nowego falownika u nich to wtedy nie liczą za diagnostykę.
    Podłączenie zasilania w miejsce gdzie powinien być silnik kończy się właśnie uszkodzeniem i oporniki hamowania i rampy nie mają tu nic na rzeczy.

    Jeśli chodzi o hamowanie napędu falownikiem to sam falownik nie służy do pochłaniania energii pochodzącej z hamowania. Robi to opornik hamowania, który zwykle jest zabezpieczony i jeśli nie może pochłonąć całej energii jego wewnętrzne zabezpieczenie jest wyzwalane (z reguły jest to zabezpieczenie jednorazowe i jeśli zadziała należy opornik wymienić). Oczywiście są też oporniki z zewnętrznym zabezpieczeniem termicznym które należy wpiąć w obwód sterowania falownika i jeśli zadziała to falownik odcina stopień mocy żeby go chronić przed uszkodzeniem. Wtedy hamowanie napędu przestaje być kontrolowane (nie hamuje po rampie, tylko tak jak z odłączonym napędem).
    Zastosowanie falownika bez opornika do hamowania napędu będzie skutkować wygenerowaniem zbyt dużego napięcia DC przez co może być uszkodzony, dlatego w falownikach stosowane są zabezpieczenia i jeśli napięcie jest zbyt wysokie to stopień mocy jest wyłączany. Hamowanie napędu jest niekontrolowane.

    0