Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Word - lista rozwijana powiązana

Samuraj 01 Dec 2015 09:13 4746 14
  • #1
    Samuraj
    Level 35  
    W Wordzie chciałam stworzyć formularz, w którym występować ma pole listy rozwijanej powiązane z innym polem.

    Ma to działać w taki sposób, że po wyborze opcji z listy rozwijanej w drugim polu pojawia się tekst.
    Np. mam listę nazwisk powiązaną z adresami, wybór nazwiska powoduje wypełnienie pozostałych pól adresowych, ulica, miasto, kod pocztowy.
  • #2
    marcinj12
    Level 40  
    I koniecznie chcesz to robić w Wordzie? Excel nie wystarczy?
    W czym masz tą listę nazwisk powiązanych z adresami?
  • #4
    -psiak-
    Level 32  
    @marcinj12, niektórym bez sensu zadawać więcej niż jedno pytanie na raz ;P
    @Samuraj, o ile odpowiedź na pierwsze pytanie od @marcinj12 decyduje w czym (czyli średnio istotne), to drugie pytanie jest bardzo istotne. To nie jest scena polityczna gdzie odpowiedziałeś na jedno z zadanych pytań to już jesteś "wporzo" gość.
  • #5
    marcinj12
    Level 40  
    Jeżeli Excel jest rozwiązaniem, to względnie prosto to zrobić na liście i funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO (patrz: załącznik).
    Jeżeli musi to być Word, to nie wiem :) Chyba, że mowa o korespondencji seryjnej - wtedy można połączyć Worda z bazą adresów Excela.
  • #6
    Samuraj
    Level 35  
    W firmie mamy cały pakiet Office, stary bo stary z 2002 roku więc bez różnicy co dam pracownikom do pracy. Mogą być formularze w Excel'u.
    Obecnie mają przygotowane formularze w dla rożnych urzędów skarbowych (ok 15) i wypisując dokumenty wyszukują jaki urząd i zmieniając bardziej istotne dane wypełniają formularz. Chce ułatwić im pracę i stworzyć jeden druk.
  • #7
    Gianni_85
    Level 6  
    Excel bedzie przyjemniejszym narzędziem.

    W Wordzie musisz skorzystać z elementów formularza. a dokładniej format zawartości - pole kombi.

    Jak dodasz to do dokumentu to liste wartości do wyboru dodajesz we właściwościach pola.

    Można zawsze jeszcze spróbować z excela i do worda wkleić łącze.

    Lub jak chcesz możesz skorzystac z prawie gotowego rozwiązania (płatnego) dostępnego pod tym linkiem http://vbatools.pl/pobieranie-danych-z-szablonow-worda/
  • #8
    Samuraj
    Level 35  
    marcinj12 Taka rzecz pasuje idealnie. Lecz chyba sobie kupię książkę Excel dla opornych gdyż nie potrafię tego samego zrobić w nowym dokumencie.
    Jak wstawić takie pole z listą wybieraną. Nie jest to formularz i nie jest to nic a VBA.
    Druga kolumnę rozumiem.
  • #9
    marcinj12
    Level 40  
    Samuraj wrote:
    Jak wstawić takie pole z listą wybieraną.
    Ja mam Excela 2007, nie pamiętam już jak się to ustawiło w starszej wersji...
    Ale generalnie tak: na zakładce z listą zaznaczasz zakres komórek, które mają się pokazać na liście. Potem definiujesz jej nazwę: w 2007 jest to Dane->Definiuj nazwę, tam podajesz jakąś nazwę oraz zakres komórek, do którego się odwołuje.
    Następnie, w polach gdzie ma być lista wybierasz Poprawność Danych i w Dozwolonych Wartościach wybierasz Lista. W polu Źródło wpisujesz =nazwa_listy (którą uprzednio zdefiniowałeś).
    Do wersji 2002 musisz to sobie na czuja dostosować. :)
  • Helpful post
    #11
    marcinj12
    Level 40  
    Zobacz Wstaw->Nazwa->Definiuj albo Utwórz....
    Wydaje mi się że działało też jak po zaznaczeniu wpisałeś nazwę w to okienko, gdzie wyświetla się teraz adres komórki i zatwierdziłeś to enterem.
  • Helpful post
    #12
    Gianni_85
    Level 6  
    Ewentualnie sprubuj skrótem ctrl+F3
  • #13
    Samuraj
    Level 35  
    Pierwszą cześć zrobiłem, ctrl+F3 - osobiście nie widziałem linka w menu do takiej formatki. Ale niech będzie to zrobione.
    Teraz pozostaje druga część - wstawienie listy.
    "w polach gdzie ma być lista wybierasz Poprawność Danych i w Dozwolonych Wartościach wybierasz Lista. W polu Źródło wpisujesz =nazwa_listy" wydaje się oczywiste i proste do zrobienia lecz jak poprzednio nie ma jak odwołać się do listy.
  • Helpful post
    #14
    marcinj12
    Level 40  
    Na ekranie który załączyłeś widać opcję: Sprawdzanie poprawności... Lista powinna być tam.