Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI nie nagrzewa się a termostaty wymienione

14 Gru 2015 18:27 6966 8
  • Poziom 7  
    Witam
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód nie nagrzewa się. Wskazówka od temp w zasadzie się nie podnosi. Przy ostrej jeździe, powiedzmy na autostradzie temp troche skoczy do ok 70 stopni lecz gdy zjeżdżam i jadę spokojnie ponownie spada (trasa 200 km). Z nadmuchów leci ciepłe powietrze lecz nie tak intensywnie jak być to powinno. Wymieniłem dwa termostaty i płyn. Dalej nic. Po jeździe otworzyłem maskę: lewy wąż od chłodnicy zimny natomiast prawy ciepły ale nie tak żeby parzył (czy powinien parzyć?).

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
  • Poziom 32  
    Jakiej firmy termostaty kupiłeś? Jaką temperaturę widzi sterownik silnika-bo domyślam się że tą temperaturę bierzesz ze wskaźnika na desce?
    Przy większym obciążeniu (mocne na dłuższym podjeździe pod mocne wzniesienie, autostrada, silnik powinien spokojnie się nagrzać.
    Układ został prawidłowo odpowietrzony, i poziom płynu jest w właściwy?
    Jeżeli mam być szczery to większość silników pracuje dzisiaj przy temp roboczej niższej niż 90 stopni (pomimo że wskaźnik stoi idealnie na swojej "grubej kresce").
  • Poziom 7  
    Szczerze mówiąc nie wiem jakiej firmy były. Mechanik zamontował a opakowań nie mam, wiem tylko że termostat duży kosztował 40 zł a mały 80 zł . Faktycznie temp biorę ze wskaźnika na desce, nie wiem jak inaczej sprawdzić temp silnika, poziom płynu jest właściwy. Temp zawsze była na 90 stopni. No i jeszcze to grzanie mniej wydajne.
    Czy zapowietrzenie układu dałoby takie objawy ?? Jazda z niedogrzanym silnikiem niesie dość poważne skutki ??
  • Poziom 42  
    dawidziu1 napisał:
    Czy zapowietrzenie układu dałoby takie objawy ??
    Może dawać.
    dawidziu1 napisał:
    Jazda z niedogrzanym silnikiem niesie dość poważne skutki ??
    Poważne raczej nie.
    Do sprawdzenia jeszcze pompa wody.
  • Poziom 32  
    Pisałem już kilkukrotnie. że termostat nowy lub taki który dłuższy czas leżał, należy przed montażem zagotować w rondlu z wodą. Ma to na celu przywrócenie jego nominalnych parametrów. Prawdopodobnie domieszki w parafinie na skutek ciężaru przemieszczają się, odsłaniając czystą parafinę, która topnieje zwiększając objętość w 60°C. Jest to dowód, że nie zachodzi w tej mieszaninie dyfuzja a twój mechanik spał na lekcjach chemii.
  • Poziom 7  
    Czyli mam rozumieć ze należy wymontowac te dwa termostaty, zagotować i ponownie zamontować ?
  • Poziom 32  
    Tak bym uczynił, aczkolwiek przyszedł mi do głowy chytry pomysł, by zrobić to na silniku. Odłączyć wentylator, rozgrzać i na koniec podłączyć, żeby nie wyrzucił płynu.
  • Poziom 27  
    Generalnie te silniki (Duratorq 2,0 tddi/tdci) już podczas niewielkiego mrozu i przy spokojnej jeździe są stale niedogrzane. Przy jeździe miejskiej podczas mrozu nie ma szansy na dogrzanie do 90 stopni. Jednak przy jeździe autostradowej z dużą szybkością rzędu 120-140km/godz powinien dojść do 90 stopni (strzałka w pionie) w ciągu kilku minut.
    W późniejszych modelach Mondeo w dieslu fabrycznie były montowane albo elektryczne grzałki dogrzewające płyn lub automatycznie włączające się webasto wodne.
    Co do głównego termostatu: wystarczy sprawdzić czy po kilkunastu jazdy minutach po porannym odpaleniu górny gruby wąż chłodnicy jest całkiem zimny czy letni (ciepły). Ma być całkiem zimny, jeżeli tak jest, to termostat jest prawie na pewno ok.

    Sprawdź, czy po wyłączeniu wentylatora nawiewu nagrzewnicy strzałka dojdzie do pionu przy szybszej autostradowej jeździe. Jeżeli nadal nie - podejrzewałbym czujnik temperatury CHT.
    żałosna udręka napisał:
    Tak bym uczynił, aczkolwiek przyszedł mi do głowy chytry pomysł, by zrobić to na silniku. Odłączyć wentylator, rozgrzać i na koniec podłączyć, żeby nie wyrzucił płynu.
    Podczas mrozu w tym samochodzie i tak wentylatory chłodnicy nie włączą się za chińskiego boga - nawet w korku w mieście. I nawet przy wyłączonej nagrzewnicy. Tylko w ciepłym garażu.
    Latem, w upał, włączają się w zasadzie dopiero kiedy włączysz klimę, ewentualnie w korku.
  • Poziom 34  
    Sprawdz jeszcze nagrzewnice czy jest drozna i odpowietrzona