Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen c3 xtr - sprzęgło półautomatyczne

mzimor 26 Gru 2015 14:56 4422 32
  • #1 26 Gru 2015 14:56
    mzimor
    Poziom 8  

    Jestem w Irlandii na parę dni u syna ,a nie mam doświadczenia z sensodrivem ani kanału , potrzebuję pogadać z kimś doświadczonym w tym temacie może coś się uda mu pomóc , bo tutaj 4 takie auta są w całym kraju i nie mają doswiadczeń.Po odczytaniu lexią wyskoczył błąd sprzęgła załanczam w załączniku. pozdrawiam[IMG]

    0 29
  • #2 26 Gru 2015 21:31
    jareek_71
    Poziom 13  

    Witam
    Prosze podaj cos wiecej jaki blad, bo to podales to nic nie mowi, chcesz wymienic sprzeglo? :) Powodow moze byc kilka, czujnik temperatury, kalkulator, silownik etc. blachostka. Ile ma przejechane auto i kiedy cokolwiek bylo przy nim robione, od kiedy pojawil sie problem, bo jak rozumiem to syn nadal jezdzi autem. Od siebie dodam, ze skrzynia sensodrive jest zwykłą skrzynią manualną, ze zwykłym sprzęgłem a to co czyni ją skrzynią zautomatyzowaną to właśnie kalkulator i siłownik. Czy to moze 1.4 HDI?

    0
  • #3 26 Gru 2015 21:48
    mzimor
    Poziom 8  

    Błąd położenia sprzęgła nie zgodnego z zadanym, czyli coś nie gra z nastawą sprzegła lub jego pomiarem przez czujnik .Przejechane 200 tys, ale syn jeżdził ostatnie 15 tys, benzyna 1.4 , Po wizycie u mechanika podejżewam że dokonał adaptacji i auto pojeżdziło tydzień jak przepowiedział mechanik i znowu weszło w tryb awaryjny , a w tej chwili działa dobrze, dlatego jutro będę jeżdził w celu sprowokowania usterki.

    0
  • #4 26 Gru 2015 21:51
    jareek_71
    Poziom 13  

    Hej, czy Ty lub syn znasz j. angielski? Jesli tak podam jak zrobic reset sensodrive?
    Sensodrive Reset Procedure:
    1.Switch off the vehicle ignition
    2.Lift the bonnet (catch located in the passenger-side footwell)
    3.Close all of the doors and windows
    4.Under the bonnet, remove the plastic cover over the battery (right hand side as you look in the engine bay)
    5.Unclip the battery +ve terminal (usually the one at the front of the vehicle)
    6.Make a cup of tea, it can take upto 5 minutes to reset the ECU
    7.Reconnect the battery…you will now see a minus sign (-) showing instead of a gear indicator on the dashboard
    8.Switch the ignition onto position 2 (battery and oil light showing)
    9.Press and hold the brake pedal down..you will hear the gearbox moving around as it resets itself…keep your foot on the brake.
    10.Once it has finished calibrating, remove your foot from the brake and you should now find the gearbox is back to normal.

    4
  • #5 26 Gru 2015 21:53
    mzimor
    Poziom 8  

    Ja słabo trochę lepiej syn ale synowa perfekt))

    1
  • #6 26 Gru 2015 21:55
    Kune
    Poziom 23  

    Nie wiem czy jest tak w Citroenie, ale w pewnym aucie na F (nie jest to Fiat, ani Ford) jest "okienko" żeby zmierzyć grubość sprzęgła. Tam skrzynia liczy sobie zużycie tarczy i gdy sprzęgło jest cienkie zaczyna głupieć (tryb awaryjny, wybijanie biegów), adaptacja pomaga tylko na chwilę, lub wcale.
    Zacząłbym od najprostszej rzeczy, czyli sprawdzenia sprzęgła jeśli jest taka możliwość, ponieważ przy tym przebiegu może mieć już dość.

    0
  • #7 26 Gru 2015 21:58
    mzimor
    Poziom 8  

    Może to być jak najbardziej masz rację, ale jak to zbadać?

    0
  • #8 26 Gru 2015 22:04
    jareek_71
    Poziom 13  

    Dopisze jeszcze i prosze o sprawdzenie oleju w skrzyni. Mialem taki przypadek ze juz chcieli wymieniac czesci a w skrzyni bylo 0.5L oleju. I faktycznie moze byc sprzeglo jak wyzej napisal kolega, dlatego zapytalem o w/w. Sprawdz olej i zrob reset. Pewnie to mechanik robil ;)
    Ale jesli synowa zna angielski to dobrze

    0
  • #9 26 Gru 2015 22:08
    Kune
    Poziom 23  

    mzimor napisał:
    Może to być jak najbardziej masz rację, ale jak to zbadać?


    Wersja nr. 1 - czy komputer diagnostyczny pokazuje zuzycie sprzęgła? Po adaptacji (komputerem i za pomocą procedury) może pokazywać juz pogodę.

    wersja nr 2 - rzuć okiem od dołu auta, czy jest jakieś okienko serwisowe, jak wspomnianym przeze mnie aucie, gdzie mozna suwmiarką lub podobnym przyrządem sprawdzić grubość sprzęgła. Później porównaj ile ma nowe.

    Auto szarpie, wybija biegi albo cos?

    0
  • #10 26 Gru 2015 22:12
    mzimor
    Poziom 8  

    Zrobić reset to znaczy adoptować ? a czy jest jakiś patent na sprawdzenie grubości okładzin bez odkręcania sprzęgła?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z tego co słyszałęm od synowej to niby nic się nie działo ale co można oczekiwać od kobiety w sprawie techniki?

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro wyjadę razem z nią, to wtedy dam znać , bo tutaj osoba jest ubezpieczona a nie auto((więc ja nie mogę jeżdzić!!

    0
  • #11 26 Gru 2015 22:30
    jareek_71
    Poziom 13  

    Dokladnie chodzi o adaptacje sprzegla. O ile dobrze pamietam Średnica [mm]: 200 Profil piasty : 20,8x18,2 Ilość zębów : 18 1.4 HDi . Benzyna to grubość tarczy 5,7mm średnica 180mm frez 18 to jest chyba takie jak przy C1 o poj. 1.1
    Zgadza sie Sprzęgło kpl 180mm Peugeot 307 1,4i 01-/CITROEN C2/C3 1,1/1,4 02-

    Średnica [mm]: 180
    Profil piasty: 18,2x21-18N
    Ilość zębów: 18
    Posluchaj, zawsze mozna robic proby przy uzyciu hamulca recznego (elektronicznie sterowany) lub manualny i obadaj co jest grane. Niech syn jezdzi az padnie, swoja droga to cena kompletu okolo150euro w PL ciut taniej, ale bron Boze nie jakies Valeo.

    0
  • #12 26 Gru 2015 22:36
    mzimor
    Poziom 8  

    Po co mi pozostałe parametry, jak profil i frez ?Chyba tylko grubośc się zużywa i to mam sprawdzić tak?

    0
  • #13 26 Gru 2015 22:41
    jareek_71
    Poziom 13  

    Bo widzisz francuzi w ciagu jednego roku potrafia w jednym modelu auta zastosowac wiele zmian, znam to z praktyki i dlatego klne jak szewc a moj szef juz wie co znaczy slowo na kuxxxa mac ;)

    0
  • #14 26 Gru 2015 22:44
    mzimor
    Poziom 8  

    No jak padło sprzęgło to ja tutaj na podwórku tego nie zrobię niestety, a tutaj w warsztacie to zapłacą jak za połowę auta pewnie((A ile w Francji koszt wymiany mniej więcej?

    1
  • #15 26 Gru 2015 22:53
    jareek_71
    Poziom 13  

    Zamawiamy czasem czesci po nr VIN i okazuje sie ze jest roznica , wazny jest numerkatalogowy czesci, a to wiesz dopiero jak czesc wymontuje z auta, mamy o tyle dobrze ze nawet po rozpakowaniu nowego szef moze zamienic na inny model. c3 pluriel to dopiero model, non stop problem z rozkladanym dachem. Prywatnie nie na warsztacie 200 euro a normalnie szefek jakies 350 plus czesci. Problem jest w tym ze motor jest w poprzeg auta i trzeba opuszczac zawieszenia :cry:

    Dodano po 5 [minuty]:

    Prosze sprawdz stan oleju i to co pisalem jak sie zachowuje przy ruszaniu z hamulca recznego zablokowanego. Czy kod silnika to moze: TU3AE5 ?

    0
  • #16 26 Gru 2015 23:35
    mzimor
    Poziom 8  

    nie bardzo rozumię jak badać sprzęgło przy pomocy ręcznego?na co zwracać uwagę?

    0
  • Pomocny post
    #17 27 Gru 2015 00:29
    jareek_71
    Poziom 13  

    Przy recznym hamulcu zauwazysz dokladnie w ktorym momencie zaczyna pracowac sprzeglo, (w ktorym momencie bierze sprzeglo) co sie bedzie dzialo. Tylko go nie rozwal, jak sprzeglo jest dobre(mysle ze tarcza do wymiany a najlepiej komplet z dociskiem i lozyskiem) to nie wejdzie w tryb awaryjny tylko bedzie probowal normalnie ruszyc. Jak to nie wiesz :) jak czuc palone sprzeglo? Dlatego go nie uwal do konca. Faktem jest duzy przebieg i mysle ze sprzeglo bylo juz wymieniane skoro syn jezdzi nim juz 15000, no chyba ze po wymianie przez klienta poprzedniego ma juz sprzeglo zrobione80.00) to juz sa jego ostatnie oznaki zycia wiec szykuj sie na wymiane. Grubosci tarczy nie zmierzysz nie ma jak tam sie dostac i tu jest problem. Ostatnio wymienialem sprzeglo po przejechaniu 25.000 Valeo, dziwne troche nie sadzisz? Spoko, jutro jedzcie gdzies na boczna droge zebys mogl Ty poprowadzic auto i sie przekonasz, jak sie zbiera po hamowaniu itp.Mysle jak kolega wyzej ze tarcza juz jest zuzyta a mechanik dokonal adaptacji czego nie doczytalem, (tu przepraszam) i dlatego auto jezdzi dalej. W tych modelach mozna w ten sposob wykonczyc sprzeglo do zera. Znam inne przypadki tak jak pisalem wyzej, ze diagnoza byla: do wymiany sprzeglo, kalkulator lub silownik a okazalo sie co innego.Mozesz sprobowac jadac lewa naga wciskac lekko hamulec a prawa dodawac gazu i C3 powinno Ci cos pokazac. Mechanik u ktorego byl syn zdiagnozowal ze dlugo nie pojezdzi to kwestia czasu. Mysle ze rozumiesz wszystko. Powodzenia Jesli bedziesz chcial to opisze Ci przypadek C3 z przebiegiem okolo80.000 a okazala sie co innego, naprawa wyniosla 25 euro czego i Twojemu synowi bym zyczyl

    Dodano po 19 [minuty]:

    Czytaj to:
    Kolega zrobił diagnostykę komputerową i okazało się że jest błąd typu: nieodpowiednia wartość sprzęgła do zadanej...Serwis zadecydował że trzeba zacząć od najtańszej naprawy czyli sprawdzić wiązkę kalkulatora skrzyni biegów...Wiązka okazała się OK...Całe konsylium tzw ekspertów w serwisie się zebrało i stwierdzili że może to sprzęgło, a może siłownik sprzęgła albo kalkulator skrzyni biegów (mimo odczytu kompa że to sprzęgło).Zrezygnował z serwisu, zaprowadzil auto do zwykłego warsztatu gdzie poprosił o wymianę sprzęgła (fakt że auto ciężko ruszało, tak jakby w przypadku manualnej skrzyni, sprzęgło brało wysoko, aby ruszyć potrzeba było 1500 obrotów).
    Co sie okazalo????? W serwisie po dostaniu się do sprzęgła okazało się że jest zużyte niewiele więcej niż powinno przy tym przebiegu (87 tys km) ale co ciekawe okazało się że w skrzyni zamiast 2 l oleju jest tylko 0,5 l oleju!!!.Uzupełniono olej, wymieniono sprzęgło i ... rusza na dotknięcie pedału gazu, skrzynia pracuje cichutko (przedtem słychać było stuki przy włączaniu biegów ale nic dziwnego skoro pracowała na sucho), nie ma migotania, generalnie autko pracuje dużo kulturalniej.
    Jazda w korku napis AUTO i nr biegu migotały i auto nie było zdolne jechać... Co ciekawe po wduszeniu gazu do "deski" auto skakało do przodu i jechało dalej normalnie...aby za kilka minut znów zacząć swoje niedomagania. Przetestuj go w jeździe w korkach i to będzie egzamin dla niego.Krotko mówiąc przy 0,5 l oleju nie było ani smarowania ani chłodzenia skrzyni więc czujnik temperatury nie pozwalał jej pracować normalnie.
    W autach z komputerem pokładowym i zautomatyzowaną skrzynią biegów po naprawach bądź wymianach istotnych części typu sterowniki, siłowniki, itd należy zrobić tzw "przyuczenie"( czyli nic innego jak wgranie nowego softu).

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam za literowki i brak polskich znakow. Mysle ze wiesz juz wszystko. Pozdrawiam

    0
  • #18 27 Gru 2015 10:21
    mzimor
    Poziom 8  

    Dzieki bardzo za wyczerpującą odpowiedz, zastosuję się do zaleceń i dam znać po badaniach dzisiejszych ale dopiero wieczorkiem ,pozdrawiam.

    0
  • #19 27 Gru 2015 13:23
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 27 Gru 2015 13:33
    mzimor
    Poziom 8  

    Jeśli nie wymieniał poprzedni właściciel sprzęgła (a tego narazie nie wiem) to napewno warto to wymienić tak czy siak , i ja raczej tego na podwórku nie zrobię ,no ale mamy już jakiś kierunek i będziemy w tutejszym warsztacie działać dam znać jak coś zrobi mechanik.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem ,pozdrawiam,

    0
  • #21 27 Gru 2015 16:38
    jareek_71
    Poziom 13  

    Witam
    Do georgesgr cyt:Mozesz mi wyjasnic, skad bierze sie nowy soft w komputerze pokladowym? Mam wrazenie, ze slyszysz dzwony, ale nie wiesz, w ktorym kosciele dzwonia. Wiec czytaj dokladnie chodzi o :Sensodrive Reset Procedure. Slyszales o tym? Wiesz co to to? A napisalem tak bo mi akurat tak wyszlo, ale jesli Ciebie to urazilo to przepraszam. Obaj wiemy ze to nie jest soft na nowo wgrywany jak w BSI itp Oki???? Czy jeszcze jakies pytania? :)Pracuje w okolicach Paryza wiec jesli to nie problem dla Ciebie to moze sie spotkamy i pogadamy o sparowaniu SID 803 Siemens ze staeym BSI ktore wspolpracowalo z kalkulatorem Delphi, pacjent to peugeot 407 SW 2.0HDI 2007r lub calkiem o czyms innym, co Ty na to?

    0
  • #22 27 Gru 2015 19:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 28 Gru 2015 03:31
    jareek_71
    Poziom 13  

    georgesgr Nie interesuja Cie modyfikacje. Auto naprawione ma byc identyczne jak w bramie fabryki.
    Zreszta, to wszystko zaczyna mi byc obojetne. Zakonczylem dzialalnosc.
    Powiem Ci tak iz wyczuwam nute arogancji z Twojej strony i nie bardzo wiem dlaczego. Normalne jest ze ludzie dzis szukaja porad aby zrobic cos dobrze i w miare jak najtaniej. Po to jest forum jakbys nie wiedzial, a ja nie szanuje fachowcow co to wywyzszaja sie ponad wszystkich i chca za to kolosalne pieniadze. Obaj wiemy ze jest mnostwo polakow we Francji ktorzy podejmia sie tej naprawy i to o wiele mniejszym kosztem niz stawki ktore podaes. Koncern PSA osobiscie kieruje do nas do warsztatu nowe auta na gwarancji, dlaczego? Poniewaz mamy niskie stawki czyli 45euro na godzine i w zwiazku z powyzszym to sie lepiej oplaci dla PSA. Stawki PSA to 120euro/h. A naprawiamy marki poczawszy od aut niemieckich, wloskich po francuskie i tu juz nie pomoze zadna zasrana Lexia/PP2000 czy Diagbox. Sa to auta przewaznie nowe 20015r ktore chodza caly czas w firmie Enterprais lub SNCF, rozumiem, ze wiesz co to za firmy, a ostatnio nowe mercedesy w ktorych nie mozemy nic ruszyc z elektroniki poniewaz tylko serwis to moze. Rozmowy z Toba sa meczace, czytalem kilka postow gdzie wiele tematow nie ogarniasz. Ja nie jestem specjalista ale z kazdym dniem ucze sie cos nowego i nie po to spedzam w cholere czasu zeby pisac bzdury jak twierdzisz. Zycze powodzenia

    0
  • #24 28 Gru 2015 14:14
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 28 Gru 2015 18:19
    jareek_71
    Poziom 13  

    georgesgr napisał:
    Dyskusla schodzi na boczny tor i powinna byc zakonczona.

    Mialem jednak nadzieje, ze bedziesz bronil swoich pozycji, a nie wytykal mi arogancje. Nie wszystko wiem i moge sie mylic tu i owdzie. Dlatego postawilem ci konkretne pytania, na ktore nie ma odpowiedzi.
    I mam wrazenie, ze dalej rozpowszechniasz falszywe informacje. Czy to, przypadkiem, nie jest wlasnie arogancja?

    Wiec tak j. angielski techniczny jest " troche inaczej rozumiany" spoko, tez to kiedys przerabialem naprawiajac kompa i mialem info w w:w jezyku. Kolega walnal smiechem jak to przetlumaczylem i bylem a szoku. Sensodrive Reset Procedure to nic innego jak resetowanie ktore nie zawsze moze zadzialac. Stosowane jest gdy auto C3 ma problemy w tym przypadku chodzi o skrzynie biegow z zastosowaniem Sensodrive.3.Close all of the doors and windows - chodzi o to zeby pozamykac okna i drzwi, czyli auto w zasadzie przygotowane do opuszczenia przez pasazerai udania sie do domu. 5.Unclip the battery +ve terminal - Prosi o odpiecie klemy plusowej od zasilania , ktora znajduje sie pod maska silnika. Jesli poprosisz opisze od pkt.1 do pkt.10, jest to zwykla procedura stosowana w przypadkach , kiedy skrzynia biegów Sensodrive nie przelacza biegow automatycznie a dziala system manual, 'objawy sa rozne auto nie ciagnie do przodu (czasem nawet pokazuje sie literka R-bieg wsteczny a jedzie do przudu, to jest zazwyczaj kiedy przelaczamy manualnie bo nie dziala automat ) oraz pokazuja sie różne migające światła sterowania silnika . To chyba wszystko. Ale jeszcze jedno napisalem czy : pogadamy o sparowaniu SID 803 Siemens ze starym BSI ktore wspolpracowalo z kalkulatorem Delphi. Powiem Ci ze bardzo mnie ten temat interesuje poniewaz kazdy francuz uwaza to za nienormalne, nic tylko wymiana na nowe i oryginalne , heh czytalem chyba tu gdzies na forum lub forum peugeot.pl gdzie koles zmienial silnik 3.0 V6 na 2.0 16V HDi i prosil o pomoc , chodzilo o niewielka zmiane czegos, bo ze wszystkim sobie poradzil tylko zostala drobnostka a nikt mu nie pomogl bo....? W koncu doszedl sam i jest bardzo zadowolony poniewaz powiedzial ze jest tylko jeden taki peugeot 407 z takim motorem, chodzilo chyba o model coupe, (nie pamietam dokladnie, przepraszam ) Z moich obserwacji tu we Francji to zauwazylem ze dla francuzow to co my polacy potrafimy zdzialac z autem to dla nich lot w kosmos. Klania sie praktyka i doswiadczenie, gdzie jak wyzej napisalem ze caly czas sie ucze a jesli czegos nie wiem na 100% to nie dyskutuje tylko slucham. Pomyslalem o Tobie gdyz ponizej Twego nicku : georgesgr jest PSA, i jestes doswiadczony w dziedzinie aut francuskich , wiec moglbys mi cos podpowiedziec w temacie o ktory zapytalem. Przepraszam za brak polskich znakow i ew. literowki. Pozdrawiam. A Ty szanowny kolego nie obrazaj sie na mnie :)

    Dodano po 11 [minuty]:

    georgesgr napisał:

    I mam wrazenie, ze dalej rozpowszechniasz falszywe informacje. Czy to, przypadkiem, nie jest wlasnie arogancja?

    Jakie info jest falszywe?
    Tego nie rozumiem, odebralem to jako zlosliwosc ha ha ale spoko.

    0
  • #26 28 Gru 2015 19:06
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 28 Gru 2015 19:44
    jareek_71
    Poziom 13  

    Prosze powiedz mi ile wynosi fabryczny okres gwarancji na auta francuskie

    0
  • #28 28 Gru 2015 19:53
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 28 Gru 2015 19:58
    jareek_71
    Poziom 13  

    Przepraszam ze juz odbieglem od tematu, za chwilke cos Ci pokaze, chodzi o fotki na ktorych sa auta z tego roku i nie tylko i ile mnie admin nie zabije, ale bede musial to chyba wrzucic na serwer i podac sam link. Nie wiem dlaczego mi nie wierzysz w to co pisze.

    0
  • #30 28 Gru 2015 20:04
    766630
    Użytkownik usunął konto