logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie żyrandola - z sufitu wychodzą 4 żyły, żyrandol ma dwie

Hawkiee 29 Gru 2015 11:27 2457 5
  • #1 15278852
    Hawkiee
    Poziom 1  
    Witam
    Jestem zielony w temacie, proszę o pomoc.

Włącznik światła jest z 2 przyciskami. Z sufitu wychodzą 4 kable
    czarny
    pomarańczowy
    niebieski
    zielono-żółty.

Po sprawdzeniu próbnikiem, wiem że napięcie jest w dwóch pierwszych (czarny i pomarańczowy).
    Żyrandol posiada dwa kable oznakowane L i N.

Jak to podłączyć?

Z góry dziękuje bardzo za odpowiedzi.
  • #2 15278862
    DJ_Dexinter
    Poziom 27  
    Ocena: 218
    Jakie kable masz w puszce z włącznikiem? Pokaż zdjęcie i zaznacz gdzie jest faza gdy włącznik jest wyłączony.
  • #3 15278891
    kortyleski
    Poziom 43  
    Ocena: 3850
    Jeżeli ktoś prawidłowo wykonał instalację to niebieski Jest N natomiast pomarańczowy i czarny to dwa L zależne od dwóch klawiszy włącznika. Zielono żółty natomiast to przewód ochronny. Twój żyrandol przypuszczalnie posiada gdzieś styk oznaczony Pe lub symbolem uziemienia. Nie ma za to możliwości rozdzielenia jego lamp na dwa klawisze.
    UWAGA. Jak zauważyłeś użyłem przypuszczeń, nie mam żadnej pewności czy moja porada jest zgodna ze stanem faktycznym twojej instalacji.
    UWAGA 2. Całe to moje pisanie i tak psu w d.... Bo ty jako osoba bez odpowiednich uprawnień oraz stosownej wiedzy i tak nie możesz tego żyrandola sam zainstalować...
  • #4 15278919
    DJ_Dexinter
    Poziom 27  
    Ocena: 218
    kortyleski napisał:
    Bo ty jako osoba bez odpowiednich uprawnień oraz stosownej wiedzy i tak nie możesz tego żyrandola sam zainstalować...

To weszły jakieś nowe przepisy, że we własnym domu, nie posiadając żadnych uprawnień nie mogę sobie przykręcić gniazdka albo założyć żyrandola?

Przepraszam za offtopic, ale bardzo mnie to ciekawi.
  • #5 15278995
    vania