Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga410 Komfort Shift uszkodzony, EGR, EBS,

Szpila_90 09 Sty 2016 21:24 1491 3
  • #1 09 Sty 2016 21:24
    Szpila_90
    Poziom 5  

    Witam, mam problem z Manem Tga a dokładnie na pulpicie wyświetla komunikat awaria Comfort Shift a co idzie za tym nie działają również połówki. Wyświetla także błąd 00032-02. W co teraz uderzyć żeby sprawdzać co jest tego przyczyną?
    Wcześniej był też problem z wypoziomowaniem auta, prawa strona była wyżej od lewej, jednakże pewnego dnia nastąpiła taka zmiana że "naprawiło się samo" i stoi równiutko lecz od tamtego momentu kabina nie ma poziomu, prawa strona jest mocniej napompowana niż lewa, czy jest jakiś zawór który może robić takie figle?? I co sądzicie o zaślepianiu EGR?? Mam też problem z błędem EBS po podłączeniu komputera powiedział mechanik że trzeba kupić nowy moduł, czy to konieczne czy jest jakaś inna możliwa usterka, które zapobiegnie wymianie całego modułu.za jakiekolwiek rady będę bardzo wdzięczny.

    1 3
  • #2 09 Sty 2016 21:37
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szpila_90 napisał:
    W co teraz uderzyć żeby sprawdzać co jest tego przyczyną?
    Napewno od konkretniejszych informacji - nie piszesz nic jaką skrzynie tam masz a mi się nie chce domyślać, tak samo jak to że podałeś błąd a nie podałeś w jakim systemie on występuje.
    Co do comfort shift-u i połówek warto zwrócić uwagę na sprzęgło, w jakim stanie jest, kiedy było wymieniane, kalibracja robiona ?
    Szpila_90 napisał:
    problem z błędem EBS po podłączeniu komputera powiedział mechanik że trzeba kupić nowy moduł, czy to konieczne czy jest jakaś inna możliwa usterka, które zapobiegnie wymianie całego modułu
    Tutaj znów brak info jaki/e były błędy w EBS bo może pamięć bezpieczeństwa pomoże - nie wiem zgaduje według Twojego opisu.

    0
  • #3 09 Sty 2016 21:48
    Szpila_90
    Poziom 5  

    Błąd FFR00032-02, jeśli chodzi o skrzynie to nie wiem jakie dokładnie informacje podać, skrzynia zf manual 4+4 ( połówki) z komfort shift. Sprzęgło było robione lecz nie wiem czy była zrobiona kalibracja, jednak ten błąd wyskoczył ostatnio gdy wymieniałem zawór ograniczający Ciśnienie, znajduje się pośrodku między skrzynią a napędem i teraz nie wiem czy ma to jakikolwiek związek czy tylko przypadek. Założyłem następnie jeszcze inny zawór cały czas Comfort Shift nie działa i brak połówek. Jeśli chodzi o EBS sprawdzę dokładnie kod błędu i dopiszę. A o co chodzi z tą pamięcią bezpieczeństwa??

    0
  • Pomocny post
    #4 09 Sty 2016 21:58
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Status split (stosunek obrotów wejściowych przekładni/obrotów silnika) nie mógł być rozpoznany w sparametryzowanym czasie pomiaru i z tego powodu został ustawiony na nieznany "ROZPOZNAWANIE SPLIT NIEPRAWIDŁOWE". Przeprowadzić test nastawników, sygnał przy pomocy MAN-cats Monitoring sprawdzić pod kątem prawidłowości, sprawdzić przewody, sprawdzić połączenia wtykowe, sprawdzić czujnik indukcyjny obrotów wejściowych przekładni (B368).
    Wykonać test nastawników:
    Wykonać test nastawników "Mała grupa" i "Duża grupa" przy pomocy MAN-cats
    Wykonać monitorowanie:
    Sygnały "obroty wejściowe przekładni" i "żądanie split" przy pomocy MAN-cats sprawdzić pod względem prawidłowości.
    Wartości zadane obrotów wejściowych przekładni (zmierzone przy ok. 550 obr./min obrotów biegu jałowego):
    Split Low ok. 550 obr./min; Split High ok. 660 obr./min.
    Jeżeli sygnał "obroty wejściowe przekładni" jest nieprawidłowy, przeprowadzić pomiar oporności.

    EBS - wszystko zależy jaki system tam masz, jakie są usterki według kodów diagnostyki, jeśli EBS 5 to należy kasować oddzielnie pamięć błędów bezpieczeństwa.
    Pytanie:Czy w menu wyświetlacza w opcji pojazd -> dane kontrolne -> wartość okładzin hamulcowych masz wartości pokazane z wszystkich kół ?

    0