Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana kierunku pracy silnika 3 fazowego

11 Sty 2016 18:24 1959 11
  • Poziom 9  
    Witam.

    Potrzebuje schematu jak podłączyć silnik 3 fazowy, tak aby po osiągnięciu pozycji granicznej zmieniał się jego kierunek pracy.

    Zmiana kierunku pracy silnika 3 fazowego

    Ma to wyglądać tak jak na obrazku.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Moderator
    Wszystkie posty z odpowiedziami usunąłem, gdyż wszystkie były błędne. A teraz, kolego Autorze, albo opiszesz problem zgodnie z pkt 3.1.15 regulaminu, albo Twój post również odeślę do kosza.
  • Poziom 31  
    olszakk napisał:
    Potrzebuje schematu jak podłączyć silnik 3 fazowy, tak aby po osiągnięciu pozycji granicznej zmieniał się jego kierunek pracy.


    Kolego powiem ci po raz drugi , nie masz w ogóle pojęcia o temacie.

    Pytam teraz czy tym silnikiem ma sterować człowiek przełącznikiem Lewo -0- Prawo?
    Czy jak w ogóle?
  • Moderator
    DJ ANNUS napisał:

    Pytam teraz czy tym silnikiem ma sterować człowiek przełącznikiem Lewo -0- Prawo?
    Czy jak w ogóle?

    Przecież napisał wyraźnie:
    Cytat:
    aby po osiągnięciu pozycji granicznej zmieniał się jego kierunek pracy

    Zmieniał się, się! A to oznacza automatykę.
  • Poziom 28  
    Problemem nie jest sama zmiana obrotów a wyhamowanie obrotów przed zmianą kierunku.
  • Poziom 9  
    Potrzebuje schemat instalacji która ma się zajmować zmianą kierunku pracy silnika po osiągnięciu pozycji krańcowej.
    Tzn. Silnik porusza się po szynie, gdy dojdzie do ustalonego momentu musi zmienić się kierunek pracy silnika i tak w kółko. Wszystko ma działać automatycznie. Ja mam tylko włączyć maszynę.
    Silnik ma napędzać mieszadło w suszarni. Silnik 3-fazowy około 0.5-1 kw z motoreduktorem.
    Instalacji nie będę wykonywał sam tylko zlecę to komuś co ma o tym jakieś pojęcie.
  • Moderator
    dedito napisał:

    W zasadzie autor udzielił tych informacji ale ze względu na uchybienia regulaminu, poleciało do kosza.

    W którym miejscu? Jeśli to co było uważasz za wystarczające, to proponuję uważać z odpowiedziami.

    Dodano po 1 [minuty]:

    olszakk napisał:

    Tzn. Silnik porusza się po szynie, gdy dojdzie do ustalonego momentu musi zmienić się kierunek pracy silnika i tak w kółko. Wszystko ma działać automatycznie. Ja mam tylko włączyć maszynę.


    Proponuję zatem zastosować silnik liniowy. Bardzo dobrze się sprawdzi.
  • Poziom 9  
    Jeśli masz to komuś zlecić to po co ci schemat . Dwa styczniki dwie krańcówki czasówka na stop silnika przed zmianą kierunku.Nie znam tej maszyny może praca ciągła na mimośrodzie coś jak silnik w wycieraczkach.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Moderator
    prosbot napisał:
    Masz rację, błędem było pytanie o zabezpieczenia autora, który chce otrzymać schemat...


    Twoje pytania były zasadne, ale nie w sytuacji, kiedy o mechanice, o idei pracy urządzenia nie wiemy nic, a w dodatku są kierowane do Autora, który nawet się nie orientuje, że silnik przed zmianą kierunku wirowania musi zostać wyhamowany! Ale przypomnę je tutaj
    prosbot napisał:
    olszakk napisał:
    Potrzebuje schematu jak podłączyć silnik 3 fazowy, tak aby po osiągnięciu pozycji granicznej zmieniał się jego kierunek pracy.
    Ile razy na godzinę ? Co w sytuacji gdy krańcówka nie zadziała z przyczyn losowo/awaryjnych ? Przewidziałeś jakieś mechaniczne ograniczenia ruchu, samoczynne wyłączenie napędu, ograniczenie siły napędowej itp. ? Nie będzie problemu z wybiegiem ? Napęd ma jakiś hamulec ? Jaki rodzaj przeniesienia napędu ? O jakich bezwładnościach i prędkościach mowa ?


    prosbot napisał:
    olszakk napisał:
    Potrzebuje schemat instalacji
    Potrzebujesz kompleksowego podejścia kompetentnego konstruktora a w zasadzie minimum zespołu inżyniera mechanika i automatyka... Na początek trzeba zaimplementować podstawowe rozwiązania mechaniczne zgodne ze sztuką. Na podstawie zdjęć które podałeś w poprzednim wątku, widać było głównie 'sztywny' układ napędowy, (bez żadnych elementów podatnych), zdolny wygenerować kilkaset niutonometrów i ponad jedną tonę nacisku w razie zblokowania (szacując parametry na podstawie zdjęć, z braku podstawowych danych). Jedynym elementem podatnym jest konstrukcja sama w sobie która się powygina/połamie, aż się poluzują łańcuchy...

    Jeżeli ktokolwiek jest w stanie podjąć się podsuwania schematów to będę zszokowany poziomem ignorancji.


    Dokładnie tak! Próby podpowiadania rozwiązań w takiej sytuacji są, najdelikatniej mówiąc, niepoważne. Nikt się nie zająknie o ograniczeniach takiego reżimu pracy, nie znamy czasu ruchu, ilości wymaganych przełączeń w jednostce czasu, w związku z tym nie można obliczyć ciepła wydzielonego w silniku i dobranie modelu, a przecież żaden standardowy silnik tego nie wytrzyma! Nie wiemy nawet jak ten silnik ma pracować, ma coś napędzać, czy będzie miał kółka, aby "jeździł"...

    Takie podpowiadanie dla nabijania bezsensownych postów.

    Temat zamykam, aby nie ośmieszać forum. Bo żeby podpowiadać, należy wiedzieć o czym rozmawiamy.