Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2004r. - Wymiana oleju.

Mathew1871 13 Sty 2016 21:52 1164 12
  • #1 13 Sty 2016 21:52
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Cześć! Mam kupionego Chryslera Voyagera 7 osobowego 2.8 crd. z 2004 roku, chciałem wymienić olej ale nie wiem jaki przebieg 280 tys kilometrów. Jaki Polecacie zależy mi na jakości. Nie wiem jakim był przedtem zalany, ale przymierzam sie do SAE 15w40 CH-4API taki znalazłem w instrukcji. Prosze o szybką pomoc Jakiej firmy kupić. ?Dzięki z góry...

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Zależy mi na czasie jutro musze go kupić :( Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

    0 12
  • #2 13 Sty 2016 22:08
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolego , zasada jest taka że do silnika turbodoładowanego i do tego jeszcze z układem zasilania CR stosujemy do silnika oleje silnikowe syntetyczne zalecane do silników wysokoprężnych i to z górnej półki , Te silniki nie mogą pracować na jak piszesz oleju mineralnym. Nie oszczędzaj na oleju silnikowym bo wtedy czeka cię co najmniej naprawa turbosprężarki .

    0
  • #3 13 Sty 2016 22:17
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Panowie on chyba poprzednio miał wlany 15w40 przecież jak wleje do takiego disela z takim przebiegiem olej jak do osobówki z przebiegiem 100tys., poza tym nie chcę oszczędzić po prostu tak mi się wydje kupił bym jakiś dobry,
    jak był wlany minerał a teraz zaleje syntetykiem,czy pół syntetykiem to będzie ok ? przy 300 tys km ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Poza tym w instrukcji tak pisze że 15 w 40 albo 5 w 30, jak słyszę że chce oszczędzić to mi klawiatura siada :P przecież to nie salonówka i poprzednio był chyba minerał.

    0
  • #4 13 Sty 2016 22:18
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wlej mu 5/40, mineralem zabijesz turbinę a przebieg nie jest wyznacznikiem zmiany oleju.

    Moje dwie fordowskie benzyny pracują na mobilu 10/40 bo tak przewiduje producent w naszym klimacie, jeden ma 150 tys przebiegu a drugi prawie 400 tys km i oleju nie dolewam i nigdy nie zaleje na tam mineralnego, bo to oznacza koniec silnika.

    0
  • #5 13 Sty 2016 22:29
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Ale to jest dizel i czemu producent tak podje, to nie przeszkadza że przedtem był wlany 15w40?!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Boję sie wlać zły jak już to jaki 10w 40 czy 5 w 30? i le tam wchodzi tego do 2.8crd i dalej nie wiem czemu producent podał że można wlać nawet zalecił to 15 w 40 do -10 stopni

    0
  • #6 13 Sty 2016 22:37
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Mathew1871 napisał:
    Ale to jest dizel i czemu producent tak podje, to nie przeszkadza że przedtem był wlany 15w40?!

    Kolego to jest CRD a nie dizel , dizel to możesz powiedzieć na fordowskie 1,8 z 96r.
    Co do przebiegu to znajomy traffic ok 1 300 000 km przebiegu ciagle na syntetyku kręci miesięcznie ok 35000km.
    Więc nie wiem czego się boisz?

    0
  • #7 13 Sty 2016 22:58
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Boje sie ze olej nie bedzie dawał wystarczającego smarowania i ze jak po minerale wleje teraz syntetyk to cos puści w skodzie roomster co mam ma pół mniej km i jeździ na syntetyku No Nwm ale jak ten to jaki konkretnie jaka firma mopar misi byc ? I jaka klasa najlepiej link dajcie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Naprawdę po minerale mogę wlać syntetyk nie robicie w konia mnie ? Xd

    Dodano po 3 [minuty]:

    Odpowiedzcie tez jaki ile komkretnie jaki jaka firma tak jak napisałem wyżej i jestem ogromniey wdzięczny tylko czemu producent podał ze mozna 15 w 40 nawet polecił odpowiedzcie na wszystkie pytania z tej wiadomości posta a bede ogromnie wam wdzięczny pozdrawiam i dziekuje

    0
  • #8 13 Sty 2016 22:59
    coperfild
    Poziom 33  

    Nikt na forum nie wie w jakim stanie jest twój silnik, a o tym nic nie piszesz. Bierze olej, kopci, są wycieki ile nim zrobiłeś KM ? a jak kupiłeś i jest stan to zrób parę stówek i zobacz co ten silnik warty. Jak w miarę chodzi to lej połówkę 10W.

    0
  • #9 13 Sty 2016 23:17
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Wiem tak olej który był przedtem minerał na nim ładnie chodzi taki typowy amerykaniec przebieg podawałem jestem z niego zadowolony ale zadłużył mu sie ten przegląd i poprostu chciałem wymienić olej w instrukcji jest 15 w 40 i na takim jeździł ładnie przedtem u do takiego moj tata sie przymierza

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wycieki w normie oleju chyba nie bierze raczej nie chciałem go zalać dalej i dalej jeździć ale dowiaduje sie tu ciekawych rzeczy jestem bardzo wdzięczny za pomoc

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chodzi jak chodzi bardzo jestem zadowolony nie kopci ale wiem ze miał pare ładnych km zrobionych na tym minerale i ci teraz bedzie jak zaleje go tym 10 w 40 czy syntetykiem i jak to wpływa na turbine

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ostatnio zrobiłem 300 km i jechał jak marzenie

    0
  • #10 13 Sty 2016 23:22
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolego ....w twoim aucie jest jeden z udanych i lepszych silników wysokoprężnych włoskiej firmy VM ( 163KM ) ...... tak bynajmniej o nim piszą na forach , i chyba to prawda. Więc co by nie bić piany to weż go zalej półsyntetykiem 10 w40 i to będzie najlepiej , i proszę Cię nie wlewaj mu oleju mineralnego . Tak jak pisałem już CR i TURBO NIE LUBI OLEJU MINERALNEGO.

    0
  • #11 13 Sty 2016 23:32
    Mathew1871
    Poziom 8  

    A więc reasumując zalewam go 10 w40 jakiej firmy? I nie przejmuje sie ze przedtem był minerał ?

    0
  • #12 13 Sty 2016 23:43
    psilos1
    Poziom 31  

    Mathew1871 napisał:
    A więc reasumując zalewam go 10 w40 jakiej firmy? I nie przejmuje sie ze przedtem był minerał ?

    Zalej 10w40...firma to drugorzędne znaczenie-najważniejsze zeby olej był wymieniany regularnie.Ja do swoich samochodów leje Motul i Liqui Moly co nie znaczy ze tańsze oleje są gorszej jakości.Co do zmiany na półsyntetyk-nie bedzie żadnego problemu.

    0
  • #13 13 Sty 2016 23:44
    Mathew1871
    Poziom 8  

    Dzięki wielkie.

    0