Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 - karta renault - zamiana na H-FREE

15 Sty 2016 06:40 7605 27
  • Poziom 10  
    Witam.
    Posiadam Lagunę 2 FL z 2007r.
    Karta 2-przyciskowa.
    Czy jest możliwość zamiany tego systemu karty z czytnikiem na system z H-FREE.
    Jakie są koszty i czy dużo pracy?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Karty, czytnik, czujniki w drzwiach, kodowanie.Ogółem koszty spore ,same karty ok. 1000 zł.
  • Poziom 12  
    Sprawdź czy oryginalnie nie miałeś czasem Hands Free. Karty w Lagunach się psują a dorobienie Hands Free to spory wydatek dlatego często są dorabiane zwykłe bez tego systemu. Jeżeli miałeś oryginalnie HF, podjedź do mnie. Zrobię Ci taką kartę
  • Poziom 17  
    Witam
    Sprawdź sobie po nr VIN w ASO jaka powinna być konfiguracja tego samochodu. Wydaje mi się że auto z 2007 PH2, powinno mieć już karty hand free, chyba że jest to składak.
  • Poziom 16  
    HF było opcją, bez HF były karty zwykłe dwuprzyciskowe. Jeżeli w Lagunie 2ph2 jest HF to obie karty są trzyprzyciskowe z funkcją HF.
  • Poziom 10  
    Nie jestem pierwszym właścicielem w Polsce to sprowadzone było z Francji i były 2 karty 2 przyciskowe + etui i wszystko co dają przy zakupie książki od obsługi nawigacji itp. a koszt przerobienia duży jak widzę. A ja mam drewniane ręce i karty mi wypadają na ziemię i się rozlatują i muszę często oddawać do naprawy.
    Ale to już inny problem raczej ze mną.
    Dziękuje wszystkim z odpowiedz.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Gra nie warta świeczki, musisz zmienić dużo rzeczy. Najlepiej z samochodu dawcy z takim samym silnikiem i wyposażeniem. Czytnik kart, BSI, blokadę kierownicy, anteny HF, wyciąć dziury pod klamkami w czterech drzwiach jeżeli nie masz tam zaślepek (czasami były zaślepki nawet jeśli samochód nie miał funkcji HF), 4 czujniki optyczne, czujnik w przycisku tylnej klapy + masa wiązek, wszystko da się zrobić ale wszystko koszty i masa czasu.
  • Poziom 12  
    Witam, podepnę się, bo tylko ten temat zawiera mój problem. Auto Renault Laguna 2 V6 24V 2001 rok, Initiale Paris.
    Chcę uruchomić w mojej Renacie HF, w tym celu kupiłem komplet karta 3p z czytnikiem z łapką. Renata posiada wszystkie, tutaj wymienione, elementy potrzebne do uruchomienia HF. Trzeba tylko wymienić PCF7947AT i wprogramować do auta.
    Z tego, co wytłumaczył mi pan sprzedający pcf'y, wnioskuję, że tylko przełożenie obu scalaków, PCF i EM7120 zapewni działanie HF w aucie.
    EM7120 zawiera w sobie obsługę HF i początek kodu imobilizera, a PCF łączy się z UCH i wymusza na imobilizerze wysłanie do EM koniec kodu. Ten z kolei wysyła dopuszczenie wyłączenia zabezpieczenia i auto można odpalić.
    Czyli w mojej karcie będzie można uruchomić tylko to co można zrobić z kartą 2p, otwieranie, zamykanie i odpalanie auta. Ale EM nie będzie przeszkadzał w działaniu auta.
    Nie do końca to rozumiem, ponieważ po włożeniu czytnika HF z kompletu od karty, włączeniu w DDT2000 obsługi HF, program pokazuje, że wszystko jest OK. Karta oczywiście nie działa, bo brakuje jej prawidłowego PCF'a, ale mi osobiście się ZDAJE, że po wymianie PCF'a będzie można obsługiwać HF.
    Jeszcze jedno, z oryginalnym czytnikiem bez obsługi HF, po włączeniu w DDT obsługi HF pokazuje się błąd urządzenia, brak modułu.
    Jeszcze dodatkowo cytat z folderu reklamowego: Nowością w tym modelu był system „keyless”. Samochód otwierało się, zamykało, a także uruchamiało nie kluczykiem, a specjalną kartą. Rozwinięciem systemu „keyless” był system „handsfree”, dzięki któremu otwarcie lub zamknięcie samochodu czy uruchomienie silnika wymagało jedynie obecności karty w pobliżu auta.
  • Poziom 16  
    @ArturP jeśli już podejmowałeś się kupowania części z samochodu dawcy to mogłeś kupić całość. Czytnik nie robi różnicy i każdy jest taki sam, różnią się tylko tą właśnie łapką. Do samochodu ani do kart nie jest dopisywany.

    Jeśli miałeś wszystkie wymienione elementy wystarczyło kupić BSI, blokadę kierownicy i kartę 3 przyciskową - wszystkie elementy z tego samego wozu. Później zmienić sobie pcf w dwuprzyciskowej i dopisać ją jako drugą. Najłatwiejsza opcja.

    Montaż HF w LIIPH1 troszkę nie ma sensu - zyskasz tylko możliwość otwierania bez przyciskania. Karte w czytniku fizycznie i tak będziesz musiał umieszczać żeby odpalić. Jednak w Twoim przypadku jeżeli masz już czujniki optyczne pod klamkami to można zaryzykować. Jedynie musisz sprawdzić czy tam faktycznie są czujniki - czasami montowano same zaślepki.

    W DDT jest jedna karta gdzie możesz sprawdzić sobie działanie wszystkich czujników optycznych wkładając rękę za klamkę.

    Co do cytatu z folderu reklamowego to opis wygląda na drugą fazę laguny gdzie była już możliwość odpalania silnika bez karty w czytniku lub renault megane scenic. Chętnie bym zobaczył skany ulotki - lubię takie rzeczy a ciężko to znaleźć.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Co do cytatu z folderu to opis tyczy się dokładnie L II phI, a potwierdzeniem tegoż jest Laguna II 2002 Initiale Paris mojego kolegi posiadaną od nowości, który to właśnie taki system posiada. U niego działa Keyless i HF, a ma to w oryginale. Cytat pochodzi z interneta.
    Miałem możliwość zakupu karty z czytnikiem, za 180pln i tylko tego. Po wymianie PCF'a zyskam drugą kartę działającą jako 2p. Z Renatą dostałem 2 karty 2p, w tym jedna w stanie krytycznie rozkładowym. Także została mi tylko jedna, też nie całkiem sprawna.
    Zaraz po zakupie mogłem sprawdzić auto Clip'em, czujniki, anteny i pozostałe elementy związane z HF i KL były sprawne, ale wtedy nie miałem tej karty. Było to ponad 2 lata temu.
    Teraz dysponuję z doskoku DDT i tam jest możliwość wprogramowania karty 3p, jeśli wszystkie elementy systemu są sprawne. Jeżeli nie uda się uruchomić HF, to żadna strata, bo pozostaje karta 2p. Muszę wymontować czytnik z auta i porównać go z czytnikiem bez łapki.
    Będę musiał zajrzeć do podnośnika LP szyby, więc będzie okazja sprawdzenia namacalnie, czy jest tam czujnik za klamką.
    Zakupiłem PCF'a prekodowanego do Karty 3p, mam nadzieję, że wymienię go w karcie do soboty i coś popróbuję w kierunku HF. Pozdrawiam. [/b]

    Dodano po 5 [minuty]:

    Fajna sprawa z tym ADMINISTROWANIEM, UWAGA dziś jest 01.04.2016.
  • Poziom 16  
    Wymienić PCF w trzyprzyciskowej to nie taka prosta sprawa, wszystko zalane jest klejem, a po jego ściągnięciu karta traci sztywność i łatwo uszkadzają sie miejsca lutowań podczas eksploatacji karty. Za podobną kwotę kupiłbyś czystą nową gotową do przypisania kartę dwuprzyciskową.
  • Poziom 12  
    Masz rację z tą sztywnością, być może po ponownym zalaniu klejem pozostanie ona na dobrym poziomie. Z wylutem i wlutem SMD i mikro SMD nie ma żadnego bólu, bo robię to na codzień. Karty 2p są mało odporne na zginanie. Poza tym kart 2p używa się po kilka razy dziennie, a 3p HF dość sporadycznie, dlatego są trwalsze.
    Do utrzymania sztywności można użyć jakiegoś wzmocnienia po bokach wewnątrz karty, miejsca tam trochę jest na taki zabieg.
    Co do kosztów zakupu karty 2p, rzeczywiście można kupić za ok. 200pln. Tylko, że ja miałem uszkodzony czytnik, a kartę 2p jedną całą (druga 2p leży martwa w domu). Decyzja była łatwa i szybka, za 180pln mam kartę 3p z czytnikiem, komplet HF z łapką. No i się problem narobił. Bo to i scalak i wymiana i potem kodowanie do auta.
    Poza tym problemem to zakup karty 2p z czytnikiem to ok. 400pln (Karta 2p 200pln, czytnik 175 + wysyłka 25pln). musisz uwierzyć na słowo, bo znalazłem takie czytniki na Allegro, do których nie mogę wkleić linków.
  • Poziom 23  
    Witam serdecznie, chcialbym troszkę podpiąć się pod temat, mam Lagune 2, i problem z zamykaniem z karty, dioda na karcie mroga za każdy przycisnieciem anie zamyka, dodam za zmienialem już obudowę karty sprawdzając przy tym baterie oraz przejrzalem czy nie ma zimnych lutów .
  • Poziom 12  
    Analizowałeś czy wysyła z siebie jakiś sygnał w eter ? Jak auto się zachowuje na drugiej karcie ?
  • Poziom 12  
    To 2 przyciskowa karta ? 3 ? LockAuto ? Ze Słoneczkiem ? Były trzy rodzaje kart
  • Poziom 16  
    Rocznik podaj bo 3 przyciskowych w lagunie 2 też były dwa rodzaje.... Po lifcie jak była 3-przyciskowa to dwie były takie same, a przed liftem jedna trzyprzyciskowa a druga dwuprzyciskowa. Karty różniły się konstrukcją i częstotliwością nadawania.
  • Poziom 12  
    FINIX_47 napisał:
    Witam serdecznie, chcialbym troszkę podpiąć się pod temat, mam Lagune 2, i problem z zamykaniem z karty, dioda na karcie mroga za każdy przycisnieciem anie zamyka, dodam za zmienialem już obudowę karty sprawdzając przy tym baterie oraz przejrzalem czy nie ma zimnych lutów .

    Napisz czy próbowałeś odłożyć kartę jakieś 30- 40m od auta i próbowałeś otwierać je?
    Masz kartę 3p z systemem HF, Twoje auto ma aktywny system HF, więc jeśli podchodzisz z kartą do auta to ono się otwiera, jak od niego odchodzisz to się zamyka. Nie widzisz tego, bo sygnalizacja kierunkowskazami jest wyłączona w module UCH. Jednocześnie system HF umożliwia Ci pełną obsługę auta.
  • Poziom 10  
    Witam. Ja mam troszkę inny problem bo w mojej Lali II FL przestało otwierać HF po złapaniu za klamkę. Odpala bez wkładania i zamyka po oddaleniu. Niedawno zauważyłem że jednak otwiera ale muszę przyłożyć kartę nad przednią szybę w okolice lusterka wstecznego. Macie jakieś pomysły? Padła jakąś antena?
    Noszę się z zamiarem zakupu kabla diagnostycznego bo wcześniej przestał działać parktronik. Doradzicie jaki kupić, skąd program jaki laptop z systemem? Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
  • Poziom 16  
    @boryssbary zacznij od wymiany baterii w karcie. W FL jest tylko jedna także nie ma z tym problemu.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem już w pierwszej kolejności i nic
  • Poziom 16  
    Jeszcze powiedz czy pociągając za klamkę otwiera się samochód? Czy we wszystkich drzwiach dzieje się dokładnie tak samo ? Co się dzieje jak podchodzisz z kartą do tylnej klapy i wciskasz przycisk. Otwiera sie?
  • Poziom 10  
    Wciskam przycisk karty czy klamki? A pociągając za klamki słyszę przez otwartą szybę cyknięcie chyba jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą. Nie słyszę jak pociągam za klapę musiałbym to sprawdzić w dwie osoby.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem bo to zauważyłem dużo wcześniej i jakoś mi nie przeszkadzało a chodzi o to że centralny zamykał się po oddaleniu karty pomimo że tylne prawe drzwi były otwarte i czasami pasażer z tyłu nie mógł otworzyć drzwi od środka. Ale to była wcześniejsza usterka
  • Poziom 16  
    Karte tylko masz w kieszeni, samochód zamknięty i łapiesz za klamki. Słychać przzekaźnik i samochód jest nadal zamknięty? Powtórz to samo ale żeby karta nie była w zasięgu samochodu czy też słychać przekaźnik.
  • Poziom 10  
    Też go słychać. Z tyłu też muszę zęby otworzyć klapę muszę przyłożyć kartę w okolice dachu i otwiera. Może faktycznie to bateria tyle że wkładałem nówkę.
  • Poziom 16  
    Pod podłogą w miejscu siedziska powinna być antena od tego systemu, taka puszka. Zobacz czy jest na swoim miejscu.
  • Poziom 10  
    Pod siedzeniem kierowcy tak? Gdzieś czytałem że niby są 4 anteny tak?