Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

SHARAN 1.9 TDI 115 KM - brak mocy

Jastrowiak 29 Sty 2016 14:10 1785 15
  • SHARAN 1.9 TDI 115 KM - brak mocy

    #1
    Poziom 4  

    Witam, mam problem z moim Sharanem... Sprawa wygląda następujaco: auto po wymianie turbiny, remoncie generalnym silnika: walek popychacza, szklanki, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, pompotryski, zawór na rurze od intercoolera. Generalnie auto podłączone pod komputer, w testach drogowych pokazuje ze auto w stanie serwisowym czy coś takiego, żadnych błędów a jednak do 1800 obr nie jedzie. Nie mam już pojecia co jeszcze można sprawdzić, wymienić naprawić aby auto odzyskało swoją dawną moc. Zaznaczam, ze jeśli pamięć mnie nie myli problem z mocą zaczął się po remoncie pierwszej części silnika - uszczelka pod głowicą, wałek, szklanki... od tego czasu tak naprawdę mam ten problem.
    Proszę o pomoc bo ja już rozkładam ręce...

    0 15
  • #2
    Moderator Samochody

    Obstawiam wtryskiwacze.

    Wrzuć logi grupy 001 013 023 na rozgrzanym silniku bez świateł i dmuchawy, na wolnych obrotach. Log ma trwać około 20 sekund.

    0
  • #3
    Poziom 30  

    Trzeba zacząć od sprawdzenia rozrządu.

    0
  • #4
    Poziom 4  

    rozrząd po wymianie - zapomniałem napisać. Auto jest na pompowtryskach - wczoraj przyjechały z serwisu po regeneracji. Dalej to samo

    0
  • #5
    Poziom 34  

    Witam

    Robiłeś sam czy kowal, piekarz i kominiarz z szopy z napisem warsztat samochodowy :)

    Jeśli świeci kontrolka to musi być jakiś błąd.

    Podjedź do jakiegoś "szpeca od VAG'a" i zrób komplet logów statycznych i dynamicznych.

    Czy dałeś taką samą grubość UPG jak była?

    0
  • #6
    Poziom 4  

    nie robiłem ja tylko robił mechanik samochodowy. Ja nie jestem stworzony do takich rzeczy. jakby świeciła się jakaś kontrolka to nie byłoby problemu. Sęk w tym że się nie świeci. Co to UPG??

    0
  • #7
    Poziom 30  

    UPG uszczelka pod głowice,są różne grubości.Dlaczego nie oddasz na reklamacje tego auta.

    0
  • #8
    Poziom 4  

    na reklamacje na jakiej podstawie? nie wiem czy jest taka sama uszczelka bo ja przecież tego nie robiłem...Generalnie sprawdzone zostało już w zasadzie wszystko co tylko możliwe i żadna opcja/podpowiedź z forum nie wyjaśniła sytuacji (czytałem inne tematy). Czy jest możliwe aby pedał gazu miał tu jakieś znaczenie?

    0
  • #9
    Poziom 22  

    Sprawdz porzadnie dane z Przepływomierza , Wtrysków , Cisnienia doładowania oraz podcisnienia czy nie ma za słabego na turbo daj bezposrednio z Vacupompy na turbo podcisnienie i jedz na test .

    Katalizator nie zatkany ??

    Jaki powod roboty głowicy i turbiny

    A na koniec cisnienie sprezania kiedys miałem pekniety pierscien tłokowy i podobny efekt był .

    0
  • #10
    Poziom 4  

    dane z komputera pokazują że auto jest w stanie konfiguracyjnym czy coś takiego. Powód robienia głowicy - uszczelka. Turbiny - pommiażdżone łopatki - 515 tys miał przy wymianie. Po weekendzie bedę walczyl dalej z mechanikiem i sprawdze to co napisaleś bo już mam dość tego sharana normalnie...Przepływomierz wymieniony - włożyłem od auta tego samgo typu które działa normalnie i bez zmian. z tego co mechanik mówił ciśnienia i podcisnienia wszystkie prawidłowe. Zawor doładowania na rurze wymieniony - bez zmian. Generalnie wszystko to co pisało gdzieś tam na różnych forach zostało sprawdzone. Tak naprawdę w jednym miejscu przewineło się coś na temat pedału gazu i dzisiaj w sumie to sprawdzaliśmy - na tym samym biegu od 1500 obr : pedał w podłoge - nie idzie. Pedał powoli, zbiera się normalnie.

    0
  • #11
    Poziom 22  

    NIE ma czegos takiego jak stan konfiguracyjny operujecie złym sprzetem do diagnostyki i tu jest pies pogrzebany .

    Wtryski prawidłowo wyregulowane objawy sa troche padnietych wtrysków ale mowisz ze sprawdzone .

    Niestety jest sporo rzeczy odpowiedzialne za takie objawy ale podstawa to VCDS lub VAS bo ci braknie piniedzy a samochod dalej nie bedzie jechał .

    1
  • #12
    Poziom 4  

    wtryski przyszły po regeneracji dzisiaj. Nie wiem jakim sprętem mechanik operuje - robił test drogowy czy coś takiego

    0
  • #13
    Poziom 22  

    Bez parametrów itp ciezko bedzie pomoc . jesli sobie nie poradza to sugerował bym uderzyc gdzie indziej ale szukac specjalizacji VW .

    Czasami zmiena fachowca zaoszdzedzi czasu i $ .

    0
  • #14
    Poziom 30  

    Uzupełnij profil z jakiego miasta jesteś,bo może ktoś z forum pomoże.

    0
  • #15
    Poziom 34  

    bula17 napisał:

    Czasami zmiena fachowca zaoszdzedzi czasu i $ .


    Dokładnie zabierz auto od tych "piekarzy".
    Każdy kto ma choć minimum wiedzy o VW powinien poradzić sobie z problemem. Z.....dolili coś i cisną ci kit o trybie konfiguracyjnym.

    Zasada działania VW TDI jest prosta jak budowa cepa
    Moc=masa powietrza+dawka paliwa+ciśnienie doładowania pomijając kilka szczegółów, jesli te warunki są spełnione a auto dalej nie jedzie to problem w cylindrach, pierścienie jak wspomnieli poprzednicy, ciśnienie sprężania itp. Pedał gazu sprawdzi byle kto kto ma VAG,a itp. i trochę pojęcia. Niestety kowal z piekarzem nie mają prawdopodobnie ani jednego.

    0
  • #16
    Moderator Samochody

    Z racji tego, że cała dyskusja jest bez sensu merytorycznego z racji braku możliwości przekazania nam informacji dotyczącej auta, np w postaci logów o które prosiłem na początku, temat zamykam.

    W przypadku ich wykonania i chęci umieszczenia w temacie, zapraszam do kontaktu z moderacją w celu ponownego otwarcia tematu.

    0