Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 3 1.8 - Piszczy w kole.

adrsmo 07 Mar 2016 11:54 2373 13
  • #1 07 Mar 2016 11:54
    adrsmo
    Poziom 8  

    Witam.
    Temat powtarza się często ale żadne z przeczytanych rozwiązań nie działa w moim przypadku. Mianowicie podczas jazdy, gdy kilka razy zahamuje zaczynają piszczeć tak jak by hamulce. Dzieje się to tylko gdy skręcam lekko w lewo. Gdy znów kilka razy zahamuje piszczy gdy jadę na wprost i gdy lekko skręcę w lewo. Gdy skręcam w prawo lub bardziej w lewo pisk ustaje. Gdy hamulce są lekko rozgrzane naciśnięcie hamulca powoduje ustanie piszczenia. Gdy są bardziej ciepłe pisk się wycisza ale gdy otworze szybę lekko go słychać. Dodam że samochód kupiłem kilak tygodni temu. Na początku piszczało raz na tydzień przez kilka chwil. A teraz za każdym razem po przejechaniu 10 km. Gdy zgaszę samochód na 5 minut mogę znów jechać 10 km i nic nie piszczy. Tarcze jak i klocki wymienione przez poprzedniego właściciela w bardzo dobrym stanie. Poprzedni właściciel twierdzi że oddał przednie tarcze na gwarancji i mu przetoczyli bo były zwichrowane. ( nie wiem dlaczego przetoczyli a nie wymienili na nowe ) z Tyłu tarcze są zwykłe a z przodu tarcze posiadają specjalne nacięcia. Dodam że podczas jazdy około 150 km/h czuć dość duże drgania na kierownicy ale to chyba wina nie wyważonych opon. Byłem u mechanika sprawdził koła z przodu i na klockach była taka blaszka która jest przyklejona pod wpływem temperatury się odkleiła i lekko podniosła do góry, oderwał ją bo myślał ze ona jest odklejona ale nic to nie pomogło. Usterkę ciężko stwierdzić bo po gdy chwilę samochód stoi np na parkingu pisk ustaje. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?? Albo jakiego mechanika w Rzeszowie polecacie który by taką usterkę wykrył w miarę sprawnie ??
    Samochodzik to Astra 3 2004r Z Silnikiem 1.8 zawieszenie IDS +

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 07 Mar 2016 17:02
    decybel91
    Poziom 39  

    Trzeba nowe klocki i ew. tarcze. Do czyszczenia także prowadnice klocków, bo z opisu poprzedni właścicel partaczył.

    0
  • #3 07 Mar 2016 17:18
    adrsmo
    Poziom 8  

    No słyszałem o przypadkach tarcz i klocków które piszczą bo tak lubią ... ale jak patrzył mechanik stwierdził że klocki wracają. Ale hamulce zdążyły już ostygnąć bo nie piszczały. Zastanawia mnie najbardziej to że piszczą podczas skręcenia w lewo a w prawo już nie a hamulce jak by nie wracały to piszczały by cały czas jak się rozgrzeją. Ponadto ten pisk zmienia się gdy przejadę jakąś nierówność bądź zmienię kierunek jazdy. Dziś po pracy chciałem nagrać ten pisk ale był deszcz i nie było pisku. Normalnie podczas powrotu do domu z pracy włączam głośniej radio żeby tego pisku nie słyszeć a dziś cisza.

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Mar 2016 17:44
    Ricoh_220

    Poziom 35  

    Podejrzewam twarde klocki te nacięcia na tarczach to wentylacja (w celu lepszego chłodzenia).
    Faktem jest iż tarcze potrafią się pokrzywić jednak odczujesz bicie na pedale hamulca.
    Zmień klocki i przesmaruj tzw. ślizgi w zacisku hamulcowym (to takie dwa bolce wkręcane).

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Mar 2016 18:04
    MrRogal
    Poziom 11  

    sprawdzenia prowadnice zacisków. Nie masz metalicznego stukania podczas jazdy po kostce(coś podobnego do zużytych łączników stabilizatora)? Jeżeli zużyte są prowadnice to najlepiej wymienić cały przód z porządnym czyszczeniem, lub toczenie tarcz+zdarcie z klocków wierzchniej zeszkliwionej warstwy.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #6 07 Mar 2016 18:10
    marek1977
    Poziom 33  

    Po pierwsze to przetaczanie tarcz nadaje się do.... to podcieranie du.y szkłem...
    Po drugie masz nacięcia na płaszczyźnie na której pracuje klocek? Podejrzewam, że poprzedni właściciel założył najtańsze zamienniki pseudo sportowe, a i klocki pewnie nie najwyższych lotów...
    Skoro piszczą i były przetaczane to pewnie i były przegrzane. Generalnie: jak spuchnie tarcza bo dostała wody, albo była spalona to materiału jakimś cudem nie przybędzie tylko w pewnych miejscach stracił swoje właściwości. A piszczą były słabej jakości, albo coś wpadło między klocek a tarcze, ale taki śmieć wyciera się po jakimś czasie. Jak możesz to zrób zdjęcia tych tarcz ale z obu stron - 4 zdjęcia.

    0
  • #7 07 Mar 2016 18:36
    adrsmo
    Poziom 8  

    Co do krzywych tarcz to odczuwam bicie na kierownicy przy 150km/h ale myślę że to wina opon a nie tarcz bo krzywe tarcze było by czuć podczas hamowania (chyba że źle myślę). Co do wypowiedzi MrRogal to zastanawiam się nad tym czyszczeniem ale szkoda mi wymieniać całego przodu bo jak zdejmowałem koła to zarówno klocki jak i tarcze wyglądają jak nowe. No chyba że okaże się że ten zestaw nie może pracować razem i jedynym wyjściem będzie wymiana żeby pozbyć się pisków. Jeśli chodzi o siłę chcamowania to brak zastrzeżeń działają bardzo dobrze. A jesli chodzi o metaliczne stukanie to nic nie słychać zarówno jak jadę na trybie sportowym tzn twarde zawieszenie jak i w trybie zwykłym. Dziękuję za wszelką pomoc, jeśli piszę brednie proszę mnie poprawić ale nie mogę zrozumieć dlaczego pojawianie się pisku oraz jego znikanie zmienia się podczas skręcana kół oraz podczas jazdy po nierównościach. Jeżeli klocek by nie wracał to powinien piszczeć cały czas a pisk ustaje gdy skręcę w prawo. Zdjęć tarcz nie mam jak zrobić bo nie mam gdzie odkręcić kół może na weekendzie mi się uda. Jeśli będę słyszał te piski to postaram się nagrać, może coś pomoże.

    0
  • #8 07 Mar 2016 18:58
    marek1977
    Poziom 33  

    adrsmo napisał:
    Jeżeli klocek by nie wracał to powinien piszczeć cały czas a pisk ustaje gdy skręcę w prawo.


    Może ktoś się będzie śmiał, ale.... ma prawo tak być :) Tarcze i klocki nie są na stałe ze sobą ściśnięte tylko jest minimalny luz - inaczej koło by się blokowało. Na zakrętach działa siła odśrodkowa i zacisk minimalnie się przesuwa co powoduje oddalenie się klocka od tarczy. I dlatego przy skręcie przestaje piszczeć :)

    0
  • #9 07 Mar 2016 20:17
    adrsmo
    Poziom 8  

    śmiać sie nie będę :) Argument brzmi logicznie :) Skoro skręcam w lewo i piski ustają to oznacza że prawy klocek obciera o tarczę a po skręcie w lewo siła odśrodkowa je "oddala" a po skręcie w prawo są dociskane do tarczy i piszczy. Jakie elementy odpowiadają za umiejscowienie klocków ?? może są tam jakieś elementy które po rozgrzaniu powodują że klocki bardziej się ruszają.

    0
  • #10 07 Mar 2016 20:22
    marek1977
    Poziom 33  

    To wina materiału z którego są wykonane klocki. Zdejmij klocki weź papier ścierny połóż na płaskiej powierzchni i oczyść tak żeby były równo starte, Zobaczysz kiedy bo nie będą zeszklone. Oczyść jarzmo i nasmaruj miedzią miejsce w którym chodzi klocek. Jak prawidłowo oczyścić jarzmo znajdziesz w necie. Robisz to dla siebie więc warto poświęcić godzinkę. Przyda ci się brzeszczot :)

    3
  • #11 04 Kwi 2016 21:35
    adrsmo
    Poziom 8  

    Witam. Minęło trochę czasu od ostatniego czasu. Hamulce sprawdzone czyste i ładnie się cofają. Przez kilka deszczowych dni był spokój nic nie piszczało. Ale dziś przy ładnej i gorącej pogodzie piski wróciły, olałem to i jechałem do domu z pracy. Ale gdy wróciłem do domu prawa tylna felga była strasznie gorąca ( ta w której usłyszałem piski) Czyli wiem na 100 % w którym kole jest problem. Gdy zatrzymałem samochód i wyłączyłem silnik słychać było odgłosy ( teraz zastanawiam się czy to nie były wolno cofające się gorące klocki) Po 20 minutach podniosłem koło i luźno się kręciło. Zastanawiam się teraz czy to czasami nie elastyczny wężyk tylnego hamulca nie jest do wymiany. No bo objawy pasują. Ale dalej zastanawiam się czy to nie łożysko ponieważ podczas deszczy pisków niema, nie zauważyłem też aby koło było wtedy gorące, piski nie są jednostajne tylko tak jak by w jednym miejscu obcierało. Nie zauważyłem też zużycia tarcz i klocków. Na co obstawiacie ?? Zarówno przewody hamulcowe jak i łożyko + piasta do tanich nie należą. A mój mechanik stawia na przewody elastyczne. Wiem że jak wszystsko wymienię to w końcu pomoże ale nie tędy droga. Albo zacznę od wymiany mechanika :P

    0
  • #13 05 Kwi 2016 18:46
    marek1977
    Poziom 33  

    Przewod hamulcowy mogla zgnic w srodku przez co cisnienie nie odchodzi i trzymaja hamulce.

    0
  • #14 04 Lip 2016 09:31
    adrsmo
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany. Tyla lewa tarcza była lekko zwichrowana i przegrzana. Wymiana tylnych tarcz i klocków rozwiązała problem.

    0