Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy w silniku motocykla WSK 125

07 Kwi 2016 07:59 3687 13
  • Poziom 7  
    Witam, brak w temacie mam problem z moją WSK... Mimo, iż przez poprzedniego właściciela był remontowany silnik to moja WSK jest słaba jak na swoją pojemność... V max to 70km/h, a sprężania ma na poziomie 6 barów. W silniku nowy cylinder, tłok, pierścień, wał korbowy...
  • Poziom 38  
    Czy są prawidłowe nastawy gaźnika?
    Czy przepustnica otwiera sie do końca?
    Czy jest prawidłowo ustawiony zapłon?
    Czy na oryginalny tłumik?
    W dwusuwach zmiany tłumika negatywnie odbijają sie na mocy - musi być odpowiednio dobrany.
  • Poziom 7  
    Gaźnik i zapłon według mnie ustawione poprawnie, tłumik oryginalny, przepustnicy się otwiera. Martwi mnie trochę te ciśnienie w.silniku... 6 barów to chyba nie wiele?
  • Poziom 38  
    Nie powala, ale na dwusuwy to nie jest wartosc tragiczna. Polecilbym sprawdzic z innymm, podobnym motocyklem, bo WSK nie jest zbyt wysilonym silnikiem - nie mozesz go porownywac do nowoczesnych 125tek.
  • Poziom 7  
    Więc pytanie do użytkowników wsek... Jakie powinno być ciśnienie w silniku w tym sprzęcie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Więc pytanie do użytkowników wsek... Jakie powinno być ciśnienie w silniku w tym sprzęcie?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Może jeszcze jakieś pomysły powody niskiej prędkości max?
  • Poziom 14  
    Mam wsk 125 i mi również jedzie jakieś 70-80 max. Silnik był remontowany w zeszłym roku. Co do ciśnienia to nie wiem bo nie mam czym sprawdzić ale początkowo miałem problem, że nie chciała jechać więcej jak 60-70. Przyczyną był brak blach na wale silnika.
  • Poziom 7  
    Mógłbyś sprecyzować o jakie blachy chodzi?
  • Poziom 38  
    Czasami niektore silniki dwusuwowe maja niesymetryczny rozrzad. Normalnie kanaly dolotowe, wylotowe i przelotowe sa odslaniane przez gorna lub dolna krawed tloka. Czasami zdarzaja sie konstrukcje z niesymetrycznym rozrzadem znaczaco poprawiajacym wydajnosc silnika. Cos takiego bylo w Trabancie 601 - kanal pomiedzy gaznikiem a skrzynia korbowa byl zamykany przez przepustnice wirujace (taka nosily nazwe w instrukcji trabanta) - generalnie zasysanie mieszanki odbywala sie podczas calego ruchu tloka w gore. I taki silnik nigdy nie chcial zaplic "do tylu".

    Dobrze to widac na tej animacji:
    http://www.downvids.net/trabant-601-motor-632768.html

    Ale przygladajac sie przekrojowi WSKi takich wynalazkow tam niezauwazylem.
  • Poziom 14  
    oomenikk napisał:
    Mógłbyś sprecyzować o jakie blachy chodzi?


    Na bocznych ścianach odlew wału ma takie zagłębienia które są zakryte blachami

    Wał bez blach:
    Brak mocy w silniku motocykla WSK 125

    Wał z blachami:
    Brak mocy w silniku motocykla WSK 125
  • Poziom 7  
    Sprawdzę to... Ale wal skoro jest nowy to powinien je posiadać... Tak mi się wydaje... Są jeszcze jakieś pomysły? Może być to, że mam nowy gaźnik?
  • Poziom 6  
    Panowie !! Ja niestety mam inny problem :( moja wsk gdy na niej pojezdze i zgasze nie chce odpalic wgl nie reaguje a na zimnym silniku pali na strzał ... rownierz mam problem z brakiem mocy gdyż przy zmianie biegu na 2 wsk wkreca sie na obroty silnik słychać że az ''wyje'' a zaczyna zwalniac dopiero gdy wroce manetka i powoli bede dodawal gazu zacznie sie zbierać powoli ///
    jakieś rady co mam zrobic??
  • Poziom 14  
    Na ciepłym silniku odkręć świece i sprawdź czy jest iskra.
    Co do mocy to jak silnik się wkręca, a motor nie przyśpiesza to ślizga się sprzęgło. Albo nadmiernie zużyte albo za bardzo naciągnięta linka sprzęgła.
  • Poziom 34  
    oomenikk napisał:
    moja WSK jest słaba jak na swoją pojemność... V max to 70km/h, a sprężania ma na poziomie 6 barów. W silniku nowy cylinder, tłok, pierścień, wał korbowy...
    Chciałeś mieć moc, prędkość i dobre sprężanie na niedotartym silniku? Jeździj dalej na maksymalnych obrotach a nigdy nie będzie miała swojej mocy i prędkości, chyba że z górki. Najpierw trzeba ją dotrzeć jeżdżąc delikatnie, nie przeciążać. Stosować na dotarciu większą ilość oleju w paliwie.