Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat i problem z obrotami

Mariusz Z. 28 Cze 2005 21:39 6554 17
  • #1 28 Cze 2005 21:39
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Witam! W moim Passacie mam problemy z wolnymi obrotami przy zimnym silniku. W momencie odpalania obroty są bardzo niskie, ze silnik prawie zdycha, po chwili podnoszą się i są z kolei bardzo wysokie i utrzymują sie tak zbyt długo. Po jakis 3 minutach trochę opadają ale są nie równomierne. Problem ustaje gdy silnik osiąga temp. ok. 70 stopni.
    W aucie jest silnik 1.8 RP sterowany modułem MOTRONIC BOSCH
    0 261 200 261 i jednopuktowy wtrysk. Podobno w tym aucie nie zrobi się autodiagnostyki bez urządzenia VAG 1551. Prawda to? A jeżeli się da to proszę o podpowiedż jak to zrobić, ewentualnie o sugestie co może być uszkodzone.

    0 17
  • #2 28 Cze 2005 21:54
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    sprawdz czujnik temperatury , ale nie ten co jest do wskaźnika na desce tylko ten drugi , wychodzą zniego 2 przewody
    pozdrawiam

    0
  • #3 28 Cze 2005 21:58
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Chodzi o te na obudowie termostatu? Ale tam są dwa. Jest jeszcze jeden wkręcony w głowicę.

    0
  • #4 28 Cze 2005 22:10
    baraka
    Poziom 17  

    nie powiem ci dokładnie jaki , ja miałem taki problem w oplu , zapalił obroty małe a jak się roagrzał to miał 1,5 tyś przy ruszaniu sie dławił , a przty zmianie biegów obroty przy zdjęcui nogi z gazu wzrastały a potem spadały
    prawdopodobnie będzie 1 z tych 2 , ale nie wiem który

    0
  • #5 28 Cze 2005 23:12
    krisK500
    Poziom 11  

    W silniku RP diagnostykę robi się za pomocą kodów błyskowych np.: używając diody świecącej

    0
  • #6 29 Cze 2005 18:54
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    krisK500 napisał:
    W silniku RP diagnostykę robi się za pomocą kodów błyskowych np.: używając diody świecącej

    Ogólnie tak, ale akurat przy tym module MOTRONIC podobno trzeba mieć
    VAG-a. A przy okazji chciałbym zapytać o te dwa czujniki temperatury na termostacie- czy one powinny miec takie same parametry i jak można sprawdzić sondę lambda- jednoprzewodową?

    0
  • #7 30 Cze 2005 14:23
    krisK500
    Poziom 11  

    Sama sonda lambda to nic innego jak taka bateryjka która wytwarza napięcie o wartości zależnej od ilości tlenu w spalinach. Im więcej tlenu (uboga mieszanka) tym niższe napiecie wytworzy i na odwrót.
    Napięcie to powinni oscylować wokół 0,5V, wtedy skład mieszanki jest odpowiedni.Jeśli chodzi o czujniki temperatury, wszystkie trzy powinny mieć inne parametry - powinien być czerwony, niebieski i czarny. Więcej na ten temat na: http://vwgolf.pl/forum

    0
  • #8 30 Cze 2005 14:41
    nepek59
    Poziom 13  

    Sprawdź rezystęcję czyjnika remperatury jak jest zimny następnie jak sięnagzeje powiedzmy do 70°C. Powinieneś zauwarzyć zmiany, jeżeli ich nie będzie to czujnik do kitu. Jak silnik rozgrzejesz na maksa to podłącz woltomierz + do sondy lambda a - do masy. Wskazanie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 V jeśli zmian nie będzie to sonda kaput.

    0
  • #9 30 Cze 2005 19:52
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    A co z tą nieszczęsną autodiagnostyką z diodą LED , da się tu zrobić czy raczej nie a jak sie da to jak?

    0
  • #10 01 Lip 2005 20:23
    edax
    Poziom 12  

    WITAJ
    Powiedz dobry człowieku czy komin wymieniałeś (przepływomierz) jak nie to w ciemno możesz wymienić.
    A tak na marginesie też byłem najarany na paska ale komin mnie wyleczył bo co ok 50 000 km musisz to badziewie wymienić tak polepszyli konstruktorzy taki dobry silnik. Ta część w sumie jest w tym modelu silnika odpowiedzialna za oboroty, szarpanie , spalanie ..........

    0
  • #11 01 Lip 2005 20:30
    redo
    Poziom 11  

    Witam. W silniku RP czujnik odpowiedzialny za sterowanie wolnych obrotów to czujnik niebieski (koszt ok. 25zł). Wymień go. Żeby to zrobić nie potrzeba spuszczać płynu chłodzącego. Na ZIMNYM silniku przy ZAKRĘCONYM korku w zbiorniczku wyrównawczym wystarczy odpiąć drucianą spinkę trzymającą czujnik, wyciągnąć go razem z oringiem (płyn nie wyleci - podciśnienie) a następnie wsadzić nowy czujnik z oringiem i zapiąć spinkę i wsio.Pozdr.

    0
  • #12 01 Lip 2005 21:30
    Itek
    Poziom 20  

    Ten silniczek robi się bardzo dobrze multimetrem nie musi być żaden inny przyrząd sprawdzasz kilka punktów i chdzi jak zegarek.
    Czujnik wody.powietrza .potecjometr przepustnicy.silnik krokowy.i zwstyk biegu jałowego,sondę lambda i ewentualnie zapłon to już lampo strotoskopową .
    Kasowanie kodów przez zdięcie klemy ninus i odczekać pół ninuty.

    0
  • #13 02 Lip 2005 21:00
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Brak styku biegu jałowego.Prawdopodobnie trzeba całość wymienić /silnik krokowy/.

    0
  • #14 03 Lip 2005 04:15
    Misiek 666
    Poziom 12  

    W fordzie mialem takie same problemy ale podkrecilem obroty i bylo git :)

    0
  • #15 03 Lip 2005 12:29
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Brak styku biegu jałowego.Prawdopodobnie trzeba całość wymienić /silnik krokowy/.

    Sprawdzałem i przy zamkniętej przepustnicy obwód jest zamknięty.
    Zrobiłem też autodiagnostykę i wyskoczył kod 2342- sonda lamda. Zmierzyłem napięcie na sondzie i na wolnych obrotach jest ok. 0,1V na na wysokich 0,9V czyli niby coś reguluje. Jak sądzicie- sonda walnięta czy dobra?

    0
  • #16 03 Lip 2005 14:02
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Sonda lambda uszkodzona i tu jest problem.

    0
  • #17 04 Lip 2005 08:07
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, Przed wymianą sondy zrób sobie wycieczkę ze 100 km w jedną stonę to jest minimum. Sonda sama się oczyszcza a zależy to od temperatury i czasu więc pokręć go na 3 przy dość wysokich obrotach. Gdy jeżdzisz na krótkich odcinkach sonda może być zamulona nagarem i daje błędne wskazania. potem sprawdź sygnały z sondy, Powodzenia

    0
  • #18 06 Lip 2005 23:12
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Problem rozwiązany. Przyczyną była nieszczelność pod podstawą zespołu wtryskowego. A czegom ja nie sprawdzał, kogom ja nie pytał. Wystarczyło trochę silikonu i po bólu. :lol:

    0