Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dacia Logan 1.4 2005 + LPG - padające, falujące obroty silnika głównie na zimnym

Adammmm111 21 Maj 2016 18:49 1605 4
  • #1 21 Maj 2016 18:49
    Adammmm111
    Poziom 7  

    Witam.

    Mam problem z swoją Dacią, a dokładniej z małymi obrotami, spadkiem obrotów (głównie i zwłaszcza na zimnym silniku).

    Samochód ma zainstalowaną instalację LPG.
    Problem pojawia się na benzynie jak i na gazie. (Na gazie problem jest bardziej zauważalny - na zimnym silniku)

    Wygląda to tak, że po ruszeniu na zimnym silniku, przejechaniu może z 500 metrów, gdy wcisnę sprzęgło (np. podczas zmiany biegów lub przy dojeżdżaniu do świateł) obroty nagle tak mocno spadną (poniżej 500, że silnik zgaśnie, najbardziej to zauważalne na LPG gdy gaz przełączy się z benzyny.
    Po przejechaniu 2-3 km, ten problem już praktycznie nie występuje, choć i wtedy obroty falują i potrafią też bardzo nisko spaść, czy to na gazie czy benzynie. Obroty wtedy najczęściej spadają do 500 i po chwili wchodzą na poziom 600. Na jałowym biegu na ciepłym silniku obroty ok. 600-700.
    Problem ten występuję od dawna, myślałem, że to winna instalacji gazowej i myślałem, że jak zrobię planowany serwis gazu to problem zniknie lecz tak się nie stało.
    Podczas przeglądu gazu, zostały wymienione wszystkie filtry gazowe, filtr powietrza, świece, przewody WN. Regulacja gazu oraz podniesie temperatury przełączenia na LPG z benzyny z 20C na 30C. Niestety problem jest dalej, byłem u mechanika, który wskazał za być może winny silniczek krokowy. Silniczek ten został zdemontowany i był cały uwalony, oczywiście został oczyszczony, niestety uwalony tez był kolektor i mechanik powiedział,,że dobrze by było też kolektor wyczyścić, bo po włożeniu palca było pełno czarnego syfu.
    Nie mniej kolektor nie został na razie wyczyszczony ponieważ wiązało to by się z koniecznością zdemontowania instalacji w tym miejscu.
    Po odkręceniu obudowy filtra aby się dostać do silniczka krokowego ujawniony tez został całkowicie odpięty przewód podciśnieniowy... Oczywiście został on z powrotem zamocowany. Po zamocowaniu go auto zaczęło za każdym razem gasnąć, czy to na benzynie czy gazie, po wyczyszczeniu tego silniczka krokowego wróciło do wcześniejszego stanu jednak problem nie ustal. Mechanik dodatkowo trochę podwyższył obroty silnika (trochę lepiej trzyma obroty i rzadziej gaśnie) lecz dalej na obrotomierzu jest na ciepłym ok. 600, tyle tylko ze wcześniej samochód palił ok. 6,5L benzyny,a po podkręceniu obrotów pali prawie 8L... :(
    Przyznam, że nie wiem co tu teraz zrobić.
    Dodatkowym problemem jest to, że gaz był regulowany gdy ten przewód podciśnieniowy był odłączany i przed podniesieniem obrotów silnika i pytanie jest takie czy ta regulacja zachowała swoja ważność?
    Co może być tego przyczyną? Czy warto by było wymienić ten silniczek krokowy na nowy?
    Czy może on być winowajcą tego?
    Ma ktoś może jakiś pomysł?
    Aha, samochód został podłączony pod komputer i nic nie wyszło, jedynie mechanik zwrócił uwagę na to, że w dokładnych parametrach wydajności ...(nie pamiętam czego teraz) było 4%-5%, gdzie powiedział, że powinno być ok. 10% i dlatego wtedy zwrócił podejrzenia na silniczek krokowy, to było coś z tym związane.
    Przyznam też, że nie podoba mi się parownik LPG, jest cały czas wilgotny jakby w oleju... -> Dacia Logan 1.4 2005 + LPG - padające, falujące obroty silnika głównie na zimnym

    Moje dane autka to:
    Dacia SD Logan, benzyna + LPG
    Pojemność: 1390cm3
    Rok prod. 2005
    Moc silnika: 55KW/74KM
    Nr silnika: K7JA710 [...]
    Samochód ma zainstalowaną instalację gazową LPG: ELPIGAZ.

    0 4
  • #2 21 Maj 2016 21:50
    milejow
    Poziom 42  

    Wałkowane do dłuższego czasu w nieskończoność, podstawa w tym silniku (i nie tylko w tym) przy zasilaniu gazowym i występowaniu opisanych objawów to sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego. Po tej procedurze prawidłowe zestrojenie gazowni bo w dłuższym okresie skończy się głowica.

    0
  • #3 08 Cze 2016 23:38
    Adammmm111
    Poziom 7  

    milejow, Dziękuję za odpowiedź.

    Z tego co znalazłem to do mojego silnika odpowiednie parametry do regulacji to

    - wlot: 0,1-0,15 mm

    - wylot: 0,25-0,30 mm - bez wymiany zaworów (0,20-0,25 mm - z wymianą zaworów)

    Moment dokręcania nakrętki regulującej: 9 Nm.

    Zgadza się? Bardzo proszę o sprawdzenie i potwierdzenie.

    I jeszcze pytanko co do tej regulacji, czy na pewno jest to konieczne po regulacji zaworów?
    Obecnie autko jeździ na gazie nawet dobrze i jest bardzo niskie spalanie bo w cyklu mieszanym ok 7,5 L Gazu.

    Autko jak na razie nie gaśnie, jedynie co jakiś czas zaraz po przejechaniu nie dużego odcinka włącza się sygnał alarmowy na przełączniku gazu, migają wszystkie kontrolki stanu LPG i przełącza na benzynę, jak odczytałem z instrukcji to jest to słabe ciśnienie LPG lub brak gazu w instalacji. Oczywiście Gaz jest w butli, podejrzewam, że może to być winna tego parownika?

    0
  • Pomocny post
    #4 09 Cze 2016 20:09
    milejow
    Poziom 42  

    Zawsze ustawiałem 0.1 i 0,25 i było ok. Co do gazu, może być ustawione za nisko minimalne ciśnienie gazu i będzie przechodził na benzynę, trzeba zrobić diagnostykę LPG.

    0
  • #5 27 Cze 2016 12:28
    Adammmm111
    Poziom 7  

    Chyba nie pozostało mi nic innego jak w tym momencie regulacja zaworów, a następnie wymiana parownika.
    Zawory mam zamiar wyregulować w nadchodzącym tygodniu, natomiast co do parownika chyba nie ma sensu go regenerować tymi zestawami naprawczymi?
    Zestaw taki kosztuje 75zł ale w sumie nie wiadomo czy przyniesie zamierzony efekt.
    Parownik nowy Fiore Forte znalazłem za 240zł, nie wiem czy to dobra cena?
    Rozumiem, że trzeba kupić taki sam parownik jak jest obecnie?
    Na tą chwilę widzę następującą kolejność napraw:
    1. regulacja zaworów
    2. wymiana parownika
    3. regulacja instalacji.

    Dobrze?

    Mam nadzieję, że to parownik, ostatnio jest coraz gorzej, zwłaszcza jak jest gorąco to po uruchomieniu silnika w pierwszym kilometrze nie idzie jechać na gazie ponieważ co chwilę włącza się wspomniany alarm i przełącza na benzynę, nasila się to najbardziej podczas wciskania gazu, zwiększania obrotów, dopiero po jakimś czasie np. przejechaniu 1 km i kilku -kilkunastu próbach gaz się załącza na dobre i potem już działa bez zarzutów do momentu jak znów auto postoi z 8h...

    0