logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć wentylator CPU do USB? Które kable za co odpowiadają?

starchips15 22 Maj 2016 15:58 1011 6
  • #1 15691765
    starchips15
    Poziom 8  
    Witajcie

Mam stockowe chłodzenie procesora, którego nie używam. Zbliżają się upały więc pomyślałem że mógłbym zrobić z niego mini wentylatorek który pozwoli mi spędzać czas przy domowym stanowisku komputerowym w odrobinę większym komforcie. Problem w tym że jestem kompletnie zielony w te klocki. Z silniczka wychodzą aż 4 kabelki, nie mam pojęcia który za co odpowiada. Czy można połączyć te kabelki z kablem usb, który dostarczał by zasilania?

Jak podłączyć wentylator CPU do USB? Które kable za co odpowiadają?
  • #2 15691805
    miecho18
    Spec od komputerów
    Ocena: 2775
    Możesz podłączyć pod USB, ale wentylator będzie się kręcił prędkością ponad połowę mniejszą niż przy zasilaniu 12V. Przewód czarny to masa, przewód żółty to +12V i tylko te przewody podłączasz.
  • #3 15691829
    starchips15
    Poziom 8  
    Mam zasilacz 12v od taśmy LED, którą gdzieś zgubiłem, Czy taki się nada?
    Jeśli tak to jak rozpoznać gdzie jest + a gdzie -?
  • #4 15691841
    miecho18
    Spec od komputerów
    Nada się. Miernikiem sprawdzisz biegunowość.
  • #5 15691844
    starchips15
    Poziom 8  
    Niestety nie posiadam miernika. Da się to określić na podstawie symboli na kablach? Jeden ma czarnąprzerywaną linię, a drugi tylko jakieś napisy.
  • #6 15691846
    miecho18
    Spec od komputerów
    Rozbierz zasilacz i wrzuć fotki jego wnętrza.
  • #7 15691857
    starchips15
    Poziom 8  
    Zasilacz to chińszczyzna klejona na stałe, nie chciałem go zniszczyć rozbierając na siłę. Na naklejce znalazłem schemat, według niego zlutowałem kabelki i działa :)

Wielkie dzięki za pomoc

Temat do zamknięcia

Podsumowanie tematu