Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia sr 50 - NIE ODPALA

22 Maj 2016 16:15 1443 12
  • Poziom 5  
    Witam kilka dni temu robiłem remont mojej aprili sr 50 2003r (przerabiana ze wtrysku na gaźnik) Wymieniony został wał , łozyska na wale , uszczelniacze, głowica, świeca, pierscionki, filtr (na stożek sportowy) i akumulator na nowy, spręzynki sprzęgła, rolki wariatora  ! Po złożeniu wszystkiego nie chce odpalic i nie wiem czemu bo Paliwo zaciaga iskra jest świece zalewa (lekko) Próbowałem wstrzyknac paliwa pod swiecie i nic odczepiłem kruciec i tam nalałem paliwa i nadal nic. Nawet próbowałem psiknąć plaka przed filtr i nic. Za nic nie chce odpalić Kręci i kręci nawet nie załapuje ;/ Jakieś pomysły ? 
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    A dobrze wyregulowałeś wyprzedzanie zapłonu?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Kolego masz silnik 2T, więc sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze, bo może np. uszkodzono pierścienie tłokowe (popękały przy składaniu). Sprawdź, czy podczas składania silnika założono klin dla koła magnesowego, bo ma to wpływ na ustawienie punktu zapłonu.
  • Poziom 5  
    Pierścionki są dobre klin także jest. Dzis cały silnik rozebrałem i złozyłem jeszcze raz dokładnie... Nadal nic. Nawet nie załapuje
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Nie wiem jak jest dokładnie w aprilii ale może po prostu masz stator przestawiony :/ . Skoro świeca jest mokra to znaczy że paliwo dochodzi i masz kłopot z zapłonem (rozumiem że świecę zmieniałeś). Więc skoro iskra jest, to prawdopodobnie jej wyprzedzenie jest do bani.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zapłon chłopcze, to podstawowy błąd. Pewnie porozkręcałeś, a potem poskręcałeś mniej więcej tak samo. Z zapłonem tak łatwo nie ma.
  • Poziom 5  
    Odczepiałem tylko 3 kostki które trzeba było odpiąć aby wyjechać z silnikiem zostały one podpięte tak jak były.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    A demontowałeś wgl iskrownik?
  • Poziom 5  
    Tak ale to nie od tego wszystko dobrze złożone. Dziś będę miał sprzet aby sprawdzić kompresje. Potem jeszcze raz złożymy silnik tym razem na sylikon aby nie dostawał lewego
  • Poziom 21  
    Heh, wiesz jak wgl ustawia się wyprzedzenie zapłonu? To nie jest tak że iskrownik sobie przykręcasz jak ci pasuje. Jego położenie (z dokładnością do 0,1mm!) reguluje wyprzedzenie zapłonu (a właściwie położenie cewki wyzwalającej/impulsatora). Bardzo możliwe że jak przykręciłeś byle jak, to ci nie pali :/
  • Poziom 5  
    No dobra może masz racje sprawdze to tylko skad mam wiedzieć jak ma byc to przykręcone ?
  • Poziom 21  
    Ale aprilia (przynajmniej moja), nie ma iskrownika! Jest tam moduł elektroniczny i zespół cewek nie ma regulacji... jest przykręcany na sztywno (minarelli horizontal).
  • Poziom 21  
    tomek122 napisał:
    Ale aprilia (przynajmniej moja), nie ma iskrownika! Jest tam moduł elektroniczny i zespół cewek nie ma regulacji... jest przykręcany na sztywno (minarelli horizontal).


    coś musi regulować wyprzedzenie zapłonu - zwykle jest to ustawiane ręcznie iskrownikiem (lub innym zespołem cewek). W iskrowniku może być przerywacz mechaniczny (platynki) lub może tą rolę spełniać cewka (impulsator). W apce na 100% jest cewka.