Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia sr 50 - NIE ODPALA

K4NALI4 22 May 2016 16:15 3480 12
  • #1
    K4NALI4
    Level 8  
    Witam kilka dni temu robiłem remont mojej aprili sr 50 2003r (przerabiana ze wtrysku na gaźnik) Wymieniony został wał , łozyska na wale , uszczelniacze, głowica, świeca, pierscionki, filtr (na stożek sportowy) i akumulator na nowy, spręzynki sprzęgła, rolki wariatora  ! Po złożeniu wszystkiego nie chce odpalic i nie wiem czemu bo Paliwo zaciaga iskra jest świece zalewa (lekko) Próbowałem wstrzyknac paliwa pod swiecie i nic odczepiłem kruciec i tam nalałem paliwa i nadal nic. Nawet próbowałem psiknąć plaka przed filtr i nic. Za nic nie chce odpalić Kręci i kręci nawet nie załapuje ;/ Jakieś pomysły ? 
  • Helpful post
    #2
    rafik54321
    Level 30  
    A dobrze wyregulowałeś wyprzedzanie zapłonu?
  • Helpful post
    #3
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego masz silnik 2T, więc sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze, bo może np. uszkodzono pierścienie tłokowe (popękały przy składaniu). Sprawdź, czy podczas składania silnika założono klin dla koła magnesowego, bo ma to wpływ na ustawienie punktu zapłonu.
  • #4
    K4NALI4
    Level 8  
    Pierścionki są dobre klin także jest. Dzis cały silnik rozebrałem i złozyłem jeszcze raz dokładnie... Nadal nic. Nawet nie załapuje
  • Helpful post
    #5
    rafik54321
    Level 30  
    Nie wiem jak jest dokładnie w aprilii ale może po prostu masz stator przestawiony :/ . Skoro świeca jest mokra to znaczy że paliwo dochodzi i masz kłopot z zapłonem (rozumiem że świecę zmieniałeś). Więc skoro iskra jest, to prawdopodobnie jej wyprzedzenie jest do bani.
  • Helpful post
    #6
    kudlaty1125
    Level 15  
    Zapłon chłopcze, to podstawowy błąd. Pewnie porozkręcałeś, a potem poskręcałeś mniej więcej tak samo. Z zapłonem tak łatwo nie ma.
  • #7
    K4NALI4
    Level 8  
    Odczepiałem tylko 3 kostki które trzeba było odpiąć aby wyjechać z silnikiem zostały one podpięte tak jak były.
  • Helpful post
    #8
    rafik54321
    Level 30  
    A demontowałeś wgl iskrownik?
  • #9
    K4NALI4
    Level 8  
    Tak ale to nie od tego wszystko dobrze złożone. Dziś będę miał sprzet aby sprawdzić kompresje. Potem jeszcze raz złożymy silnik tym razem na sylikon aby nie dostawał lewego
  • #10
    rafik54321
    Level 30  
    Heh, wiesz jak wgl ustawia się wyprzedzenie zapłonu? To nie jest tak że iskrownik sobie przykręcasz jak ci pasuje. Jego położenie (z dokładnością do 0,1mm!) reguluje wyprzedzenie zapłonu (a właściwie położenie cewki wyzwalającej/impulsatora). Bardzo możliwe że jak przykręciłeś byle jak, to ci nie pali :/
  • #11
    K4NALI4
    Level 8  
    No dobra może masz racje sprawdze to tylko skad mam wiedzieć jak ma byc to przykręcone ?
  • #12
    tomek122
    Level 22  
    Ale aprilia (przynajmniej moja), nie ma iskrownika! Jest tam moduł elektroniczny i zespół cewek nie ma regulacji... jest przykręcany na sztywno (minarelli horizontal).
  • #13
    rafik54321
    Level 30  
    tomek122 wrote:
    Ale aprilia (przynajmniej moja), nie ma iskrownika! Jest tam moduł elektroniczny i zespół cewek nie ma regulacji... jest przykręcany na sztywno (minarelli horizontal).


    coś musi regulować wyprzedzenie zapłonu - zwykle jest to ustawiane ręcznie iskrownikiem (lub innym zespołem cewek). W iskrowniku może być przerywacz mechaniczny (platynki) lub może tą rolę spełniać cewka (impulsator). W apce na 100% jest cewka.