Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.9 TDI AFN - Nieprawidłowa praca na biegu jałowym

14 Cze 2016 20:46 2397 11
  • Poziom 15  
    Witam,
    Jakiś czas temu zdarzyła się dziwna sytuacja, auto odpaliło bez problemu ale w ogóle nie reagowało na gaz. Problem wystąpił raz i więcej się nie pojawiał do wczoraj. Podczas jazdy samochód nagle zgasł i już nie było możliwości ponownego uruchomienia silnika. Podłączyłem komputer i wyskoczyły błędy:
    Code:
    Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
    
       Part No: 028 906 021 GL
       Component: 1,9l R4 EDC  G00SG  1446 
       Coding: 00002
       Shop #: WSC 05314 
       VCID: 5FCD45F7DDC847E0791

    5 Faults Found:
    65535 - Internal Control Module Memory Error
                37-10 - Faulty - Intermittent
    00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
                30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
    00575 - Intake Manifold Pressure
                17-10 - Control Difference - Intermittent
    01268 - Quantity Adjuster (N146)
                17-00 - Control Difference
    01268 - Quantity Adjuster (N146)
                35-00 -  -
    Readiness: N/A


    Postanowiłem rozebrać nastawnik pompy i okazało się, że piny (blaszki) w środku które były zgrzane ze sobą popękały (element widoczny na zdjęciu)
    Passat B5 1.9 TDI AFN - Nieprawidłowa praca na biegu jałowym

    Miejsca w których piny pękły polutowałem (może tutaj był mój błąd?). Nastawnik poprawnie zamontowałem. Ze względu na zapowietrzenie układu po demontażu nastawnika, auto odpaliło po około 6-7 próbach.

    W tej chwili komputer nie wyświetla żadnych błędów. Na dzień dzisiejszy auto pali "na dotyk", problem polega na tym, że podczas pracy na biegu jałowym są momenty trwające od kilku do kilkunastu sekund kiedy silnik nieprawidłowo pracuje, odczuwalne jest "bujanie" i nierówna praca. Efekt ustaje na chwilę i znów się pojawia (cyklicznie).

    Co zauważyłem:
    1. Wartość dawki paliwa starałem się ustawić na poziomie 4mg/suw, ale podczas pracy na biegu jałowym wartość ta waha się od 3-4mg. W chwili kiedy silnik zaczyna źle pracować, dawka potrafi spaść do 2,8mg/suw i znów oscylować w granicach 3-4mg. Czy takie wahania są normalne? Czy wartość powinna stać sztywno na określonym poziomie?
    2. Napięcie na czujniku również waha się od 1,4V do 1,6V proporcjonalnie do dawki. Jak jedno maleje lub rośnie to drugie również.

    Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną? Czy to już definitywny koniec nastawnika? Może coś z pompa? Powiem tylko, że przed nagłym zgaśnięciem silnika auto pracowało wzorowo, żadnych problemów.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Pod nastawnikem jest sitko, pewnie przytkane.
  • Poziom 15  
    Sitko? W którym miejscu dokładnie się ono znajduje bo nie kojarzę i na internecie nic o nim nie mogę znaleźć...
  • Poziom 14  
    pomyłka, sitka nie ma, ale ta fotka jest z instrukcji jak wyczyścić nastawnik
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Tak, zdjęcie jest z internetu. Chciałem pokazać co było uszkodzone na początku, nóżki były popękane i je polutowałem. Ale teraz silnik ma momenty nierównej pracy i nie wiem jaka może być przyczyna....
  • Poziom 15  
    Opiłków nie było w nastawniku?.
  • Poziom 15  
    Nie rozbierałem go na części. Rozebrałem tylko to co było uszkodzone w celu naprawy. Myślisz że w środku może być coś nie tak? Przypomnę, że przed awarią pinów wszystko działało bez zarzutów.
  • Poziom 15  
    Mogą być opiłki w nastawniku i się przycina,miałem kiedyś też uszkodzoną wiązkę od nastawnika do wtyczki były przełamane dwa przewody,lub delikatnie popraw nastawnik.
  • Poziom 10  
    Jak miałem dwa problemy z pompą w 1Z (podobny system). Mam też jw domu AFNa. Pierwszy problem z uruchamianiem wyeliminowałem przez ustawienie kąta wtrysku na ok 50 bo był za mały, natomiast problem z falowaniem obrotów oraz szarpaniem w pewnych zakresach podczas jazdy przez właśnie czyszczenie nastawnika. Nie rozebrałeś reszty, musisz odkleić te zlutowane przewody, dostać się pod spód do magnesu, wyczyścić nastawnik (są instrukcje na necie), masz multum opiłków na magnesie. Pilnuj się procedury, sprawdź ile masz napięcia na odczycie z tej wskazówki nastawnika w stanie spoczynku (u mnie było 0,720V, podają że może być deczko więcej). To na bank ten problem. Załączam instrukcję (cześć i chwała temu kto ją wyprodukował).
  • Poziom 15  
    Dzięki wielkie za porady! Okazało się, że po przejechaniu trasy samochód działa jak należy. Prawdopodobnie problem leżał w lekko zapowietrzonym układzie paliwowym.
  • Poziom 10  
    Spokojnie, u mnie też tak było, na chwilę mu odeszło a czyszczenie nastawnika było później koniecznością. Ale co by nie było to dasz radę.
  • Poziom 4  
    Witam wszystkich povagowanych.
    Z góry sorki że się tak podpinam pod temat , ale jestem nowy . Ten jeden raz myślę że mi wybaczycie :)
    OK przejdzmy do meritum .

    Od paru miesięcy jestem posiadaczem audi a4b5 afn 1999r .Powiem wam że co do silnika chodzi ładnie ale ma (nie wiem jak to nazwać) muła.
    Zbiera się opornie troche ,a co Mnie martwi najbardziej to fakt że nie słychać turbinki ( ale działa powiedzmy że normalnie), tylko nie słychać gwizdania
    Dla porównania jeżdziłem paroma innymi klekocikami 1.9 .Stwierdziłem iż moja daje z siebie 60 max 70 %
    Lubie posiedzieć w garażu a tym bardziej przy autach.
    Więc zacząłem szukać przyczyny. Wymieniłem filtry , oleje, Zaślepiłem EGR , Sprawdziłem podciśnienia oraz sztange . Na moje oko tutaj jest wszystko lux .Ale nie do końca ponieważ nie zmierzyłem ciśnienia .Jezeli dobrze kojarzę to ma być 0,85 do 1 .00 , ale moge sie mylić.
    Kupiłem program Polski vag lecz nie mogę nim wszystkiego sprawdzić . Co chwilę jakieś błędy programu ,lub nie może się połaczyć z grupami (siakiś szajs hehe)
    Nie wiem czy moje pomiary coś pomogą , ale chciałbym pomału sprawdzić wszystkie parametry i doprowadzić ją igiełki (powiedzmy )
    Jeżeli moglibyście pomóc to będe wdzięczny .:):) flache stawiam .hehe,

    Mam takie pomiary tylko . Robiłem dziś przez vcds ale demko też . Może coś podpowiedza.:)\błędy 01370 01366 00956.
    -wyprzedzenie zapłonu 225 tylko nie wiem czy przecinka nie powinno byc.
    -czas wtrysku 882 obr/min.
    - 015 grupa pozycja 2 wyszło mi 4,6 mg/str oraz 0,6l/h
    -016 grupa poz. load 35,6%
    -020 grupa 2 poz , 4,7 mg/str
    -022 grupa 1.3 btdc
    -023 grupa 1060 mbar i 950 mbar .
    Pomiary robione przy 88 stopni.

    Przepraszam was odrazu bo wiem że napewno pokręciłem troche i pewnie się plątam ze składnia, ale od tego mam lekki mętlik już dzisiaj . aHHH Musicie jednak drugi raz wybaczyc :)
    Nauczę sie obiecuje ..
    Mam kabel obd który dostałem do programu polski vag , Ale nie wiem czy np, lepszym programem będzie hulał .
    Jak byście mogli polecic dobry program na poczatek ,Najlepiej jak by mi sie z kabelkiem zgrał . Wdzieczny bym był.
    Zrobiłbym dokładne pomiary i logi ( albo loginy, Nie jestem pewien )
    Nie besztajcie Mnie bardzo.:)
    Z góry dziękuje za cierpliwość i pomoc :)