Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Egzamin praktyczny M42 Technik pojazów samochodowych czerwiec 2016

20 Cze 2016 09:16 2847 2
  • Poziom 1  
    Czy miał już ktoś egzaminy praktyczne M42? Chciałbym wiedzieć co było na egzaminie :) z góry dziękuje.
  • Poziom 9  
    Na egzaminie było auto (Fiat Punto), któremu policja zabrała dowód rejestracyjny z powodu nieszczelności układu wydechowego. ASO po oględzinach stwierdziło, że elementy układu wydechowego takie jak kolektor, katalizator i złącze elastyczne są sprawne, a reszta jest uszkodzona. Ponadto klient chciał wykonać przegląd po 4 roku eksploatacji pojazdu. Czyli do wypełnienia 4 arkusze:

    -karta zlecenia (wpisujemy dane pojazdu z zaświadczenia od policji o zabranym dowodzie)

    -karta obsługi (wpisujemy z tabeli czynności wykonywane przy przeglądzie 4 letnim)

    -karta naprawy (wpisujemy czynności niezbędne przy wymianie uszkodzonych elementów. I tutaj jest problem, czy sondę lambda również należy zmienić, a jeśli tak to czy konieczny jest przy tym demontaż kolektora)

    -kosztorys (przeliczenie czasochłonności wszystkich czynności naprawczych oraz obsługowych razy rbg, oraz podliczenie wszystkich kosztów niezbędnych części - 3 wieszaki, 3 gumy tłumika, złączka, dwa tłumiki, 3 litry oleju, filtr powietrza, kabinowy, oleju, płyn hamulcowy)

    Ogólnie egzamin dosyć skomplikowany przez dużą liczbę arkuszów i sam fakt, że wszystko jest w excelu (jak dla mnie na papierze byłoby łatwiej :D). Co do wyników kosztorysu - u nas każdemu wyszło praktycznie co innego... Mi z uwzględnieniem wymiany sondy lambda, ale bez konieczności zdejmowania kolektora (da się ;-) ) wyszło coś ok. 2441zł.

    Dajcie znać jak wam powychodziło
  • Poziom 8  
    U nas też każdemu wyszło co innego, gdyż zadanie egzaminacyjne było niejasne i nielogiczne!
    O ile kwestia przeglądu nie budziła watpilwości, o tyle w przypadku układu wydechowego powiedziane było, aby "usunąć niesprawności OKREŚLONE na zaświadczeniu od Policji"; na owym zaświadczeniu określono niesprawność polegającą na NIESZCZELNOŚCI układu wydechowego, a dalej w tekscie podano, że po kontroli całego układu wydechowego, stwierdzono uszkodzenie pozostałych elementów (w domyśle wszystkich pozostałcyh elementów) poza kolektorem, katem i złączką elastyczną. No i tu się zaczyna problem, bo w skład układu wydechowego wchodzą np. sonda lambda, gumowe wieszaki czy metalowe wsporniki, które jednak nie mają związku ze "szczelnością" układu wydechowego... No i teraz weź się domyslaj, o co CKE chodziło... :(

    Ja rozpisałem tylko wymianę elementów bezpośrednio związanych ze szczelnością, tj. wymianę samych tłumików.

    Co do wypowiedzi poprzednika: wg. technologii naprawy nie trzeba demontować kolektora do wymiany sondy, więc to masz dobrze. Ale czy w ogóle sonde trzeba było wymieniać w tym przypadku, to już nie wiem... :/