Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b7 - 1.8t 163km wyciek oleju

Zandiatos 03 Lip 2016 18:57 6528 10
  • #1 03 Lip 2016 18:57
    Zandiatos
    Poziom 10  

    Witam wszystkich !
    Mam problem ze swoim samochodem, mianowicie mam delikatny (ale strasznie mnie irytujacy) wyciek oleju. Bardzo ciężko jest mi zlokalizować miejsce wycieku, cieknie jakby w okolicach turbiny - ale na 100% nie z turbiny. Olej kapiący widać na napinaczu paska rozrządu - w sensie że na niego kapie. Wymieniony został simering który znajduję się pod pokrywą od rozrządu bo tam lekki wyciek był. Po zrobieniu tego wyciek nadal był więc wymieniona została uszczelka pod zaworami. Wyciek oleju niestety nadal jest.
    Ma ktoś jakiś pomysł gdzie/co sprawdzić jeszcze ? Gdzie/skąd ewentualnie może być jeszcze taki wyciek.

    Pozdrawiam Patryk.

    0 10
  • #2 03 Lip 2016 19:46
    szymon198312
    Poziom 30  

    Zandiatos napisał:
    Bardzo ciężko jest mi zlokalizować miejsce wycieku,

    No jak tobie jest ciężko a masz silnik przed oczami to jak ma ktoś to zrobić nie widząc tego? Co to za silnik? Napisałeś to mało szczegółowo. Żeby zlokalizować wyciek to trzeba dobrze umyć silnik. Jak nie umyjesz, to dalej będziesz losowac i może kiedyś trafisz.

    0
  • #3 03 Lip 2016 20:32
    Zandiatos
    Poziom 10  

    Auto to Audi A4 B7 1.8t 163km, silnik BFB. Dodaje zdjęcie, w obszarze zaznaczonym na czerwono widać olej - na wężach widać, że jest na nich olej, możliwe, ze wyciek pochodzi z obszaru zaznaczonego na zielono.
    Audi a4 b7 - 1.8t 163km wyciek oleju

    0
  • #4 03 Lip 2016 20:41
    szymon198312
    Poziom 30  

    Oprócz pokrywy zaworów jest jeszcze łączenie na głowicy w miejscu mocowania wałków rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę, to masz tam dużo srob, bodajże torx. Cześć ta jest montowana do głowicy na uszczelniacz. Nie stosuje się tam zadnych uszczelek. Druga ewentuualnosc to rysa na walku rozrządu. Często powstają na skutek niewłaściwego demontażu uszczelniacza. Jedynym rozwiązaniem jest umycie dokładnie silnika i odpalenie.

    1
  • #5 04 Lip 2016 12:53
    Zandiatos
    Poziom 10  

    Czy w przypadku wystąpienia rysy na wałku rozrządu było by to jeszcze w jakiś sposób zauważalne/słyszalne czy tylko objawiało by się to wyciekiem oleju ? I czy ewentualna rysa kwalifikuje wałek do wymiany, czy można jeszcze go jakoś "zregenerować" ?

    0
  • #6 04 Lip 2016 12:55
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Mycie wysuszenie powietrzemna to mąka ziemniaczana i odpalenie silnika , widać ja na dłoni

    0
  • #7 04 Lip 2016 21:33
    Zandiatos
    Poziom 10  

    A co myślicie na temat uszczelniacza/simeringu wałka rozrządu ?

    0
  • #8 04 Lip 2016 21:39
    szymon198312
    Poziom 30  

    No pisałeś ze jest wymieniony i dalej gdzieś leci, wiec jak jest wymieniony i leci z nigo dalej to wałek do obejrzenia i ewentualnie do przetoczenia lub zabielenia.

    0
  • #9 05 Lip 2016 12:04
    Zandiatos
    Poziom 10  

    Tak, był wymieniony, ale rozmawiałem ze znajomym co ma ten sam silnik i miał ten sam problem. Po wymianie tego uszczelniacza, nadal u niego też występował wyciek oleju, okazało się, że wcale tak łatwo się tego uszczelniacza nie montuje, tzn łatwo można coś "spaprać" (powiedział, że uszczelka się źle ułożyła) i dlatego miał ciągle wyciek.

    0
  • #10 05 Lip 2016 19:34
    szymon198312
    Poziom 30  

    Łatwo to się żadnego uszczelniacza nie montuje jeśli trzeba go wcisnąć na wałek i w gniazdo jednocześnie ale na ta chwile nie ma o czym mówić, bo jeśli nie umyjesz silnika to nigdy się nie dowiesz.

    1
  • #11 11 Lip 2016 11:40
    Zandiatos
    Poziom 10  

    Problemem okazał się simmering na wałku rozrządu, po prostu podczas wymiany "podwinął się", wymiana na kolejny rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim za wskazówki. Pozdrawiam

    0